Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av Aker 1852-1859


Pia
 Del

Recommended Posts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Det er riktig bok fra Vestre Aker side 193 nr 157 og navnet er Randine, selv om det står Berg 1843-1860 er det riktig bok

skjønner ikke helt dette, men hvis du åpner lenken hva får du da? Merkelig dette men boken er riktig

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=51&uid=78267&urnread_imagesize=gigant&hode=nei&ls=1&lc=x%259CK%25B42%25B2%25AA.%25B62%25B4R%25CAT%25B2.%25B62%25B1R27%25B3%25B4%25001%2581B%25C5J%25D6%2599V%25A6%2586%25D6%25B5%2500%25C0%25B0%2509%25C6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er riktig lenke til klokkerboksiden (- innførselen står på side 93, ikke 193) - Aker, Klokkerbok nr. 10 (1852-1859), Fødte og døpte 1855, side 92-93.

 

Randine var født 27.februar 1855 og døpt 20.mai. Foreldre var Arbmd Christen Jensen og Hstr Karen Olsdtr. på Stenerud.

 

Her er dåpsinnførselen i kirkeboken - se nr.89 her: Aker, Ministerialbok nr. 20 (1853-1857), Fødte og døpte 1855, side 148.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Det er riktig bok fra Vestre Aker side 193 nr 157 og navnet er Randine, selv om det står Berg 1843-1860 er det riktig bok

skjønner ikke helt dette, men hvis du åpner lenken hva får du da? Merkelig dette men boken er riktig

 

http://www.arkivverk...%00%C0%B0%09%C6

 

Hei Pia !

 

Lenkene fra Tore kan også jeg åpne men desverre ikke dine, kan du Tore åpne de lenkene som Pia har tatt med ?

 

Lykke til videre også dere to.

 

Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusem takk for svar, jeg vet ikke helt hvordan jeg finner permanente sidelenker så jeg har bare kopiert den lenken jeg har

hatt oppe. Finner vel ut av hvordan dette gjøres etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke helt hvordan jeg finner permanente sidelenker så jeg har bare kopiert den lenken jeg har

hatt oppe. Finner vel ut av hvordan dette gjøres etterhvert :)

 

Det er ikke så veldig vanskelig.

Søk med ordene Hvordan lage permanent sidelenke i søkefeltet oppe til høyre på denne siden. Da vil du nok få mange treff og finne oppskrifter i opptil flere innlegg i dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig vanskelig.

Søk med ordene Hvordan lage permanent sidelenke i søkefeltet oppe til høyre på denne siden. Da vil du nok få mange treff og finne oppskrifter i opptil flere innlegg i dette forumet.

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei Pia, slik lager jeg lenker.

Når du står i kirkeboksiden se Blå linje Brukervalg.

Gå til Bildeinformasjon, der står det nå "Ingen"

Klikk på pilen og velg Øverst, Klikk på Øverst.

Da får du opp 3 nye linjer;

Kildeinformasjon

Permanent sidelenke

Permanent bildelenke

Velg og markere en av disse, høyre klikk og velg kopier

Gå tilbake til ditt innlegg, høyre klikk og velg lim inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bodde på Stenerud af Vindern. Faddere var Johanne Marie Johansdatter, Berthe Christiansdatter, Ole Andersen, Andreas Jensen og Fredrik Christiansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pia, slik lager jeg lenker.

Når du står i kirkeboksiden se Blå linje Brukervalg.

Gå til Bildeinformasjon, der står det nå "Ingen"

Klikk på pilen og velg Øverst, Klikk på Øverst.

Da får du opp 3 nye linjer;

Kildeinformasjon

Permanent sidelenke

Permanent bildelenke

Velg og markere en av disse, høyre klikk og velg kopier

Gå tilbake til ditt innlegg, høyre klikk og velg lim inn

Tusen takk :)

 

De bodde på Stenerud af Vindern. Faddere var Johanne Marie Johansdatter, Berthe Christiansdatter, Ole Andersen, Andreas Jensen og Fredrik Christiansen.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.