Gå til innhold
Arkivverket

Feilindeksering - Realpantereg - Vardal i Oppland - Aanerud


Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Se http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_primreg=PREG&idx_fylke=5&idx_sted=Vardal&idx_textsearch=&js=j

 

Andre lenke til Gnr 54 bnr 1 N r23 peker til side 362, skal peke til 361 (høyre del av bildet)

 

Forøvrig hadde det vært kjekt å få rettet feilen som skyldes at de 99 første sidene i denne boka

er indeksert med ledende null(er) i sidenr. Denne feilen er meldt inn for en evighet siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se http://www.arkivverk...extsearch=&js=j

 

Andre lenke til Gnr 54 bnr 1 N r23 peker til side 362, skal peke til 361 (høyre del av bildet)

 

Forøvrig hadde det vært kjekt å få rettet feilen som skyldes at de 99 første sidene i denne boka

er indeksert med ledende null(er) i sidenr. Denne feilen er meldt inn for en evighet siden.

 

Dette skyldes ikke feil indeksering (av skanna kilder), men feil i ett eller flere felt i registeret til panteregisterne. Dette registeret har jeg ikke tilgang til å rette i, men jeg forsøker å finne ut hvem som har tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skyldes ikke feil indeksering (av skanna kilder), men feil i ett eller flere felt i registeret til panteregisterne. Dette registeret har jeg ikke tilgang til å rette i, men jeg forsøker å finne ut hvem som har tilgang.

 

Jeg har fått tilgang til registeret. Så vidt jeg kan se er det to gjennomgående problemer knyttet til eiendommer i Hedmark og Oppland. Det ene er at henvisninger til høyre oppslag i mange tilfeller er feil; som i ditt eksempel med Aanderud blir man sendt til neste side. Det andre er de ledende nullene for sidetall lavere enn 100, som dessverre ser ut tilå gjelde mange panteregister.

 

Jeg har manuelt rettet Aanderud-lenka til side 361. Dette vil forplante seg til webserveren i neste uke. Men omfanget av liknende feil og omfanget av ledende nuller er så vidt stort at manuell retting er altfor tidkrevende og i praksis feil bruk av ressurser. Derfor må vi finne ut om vi kan kjøre automatisk retting, men da må vi også være sikre på at vi ikke innfører nye feil. Pga nært forestående ferieavvikling rekker vi ikke foreta oss noe på denne sida av sommeren, men feilene er i alle fall identifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.