Gå til innhold
Arkivverket

Sende e-post via forumet - er denne mogelegheita fjerna?


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Tidlegare var det slik at dersom ein ynskte å kontakte ein deltakar i ein tråd direkte, så kunne ein gå inn på profilen til vedkommande og skrive melding, enten som personleg melding (PM) eller som e-post. (Dette føresette at vedkommande ikkje hadde deaktivert denne/desse mogelegheitene.) Etter diverse oppgraderingar av forumet er ikkje eg i stand til å finne ut korleis eg kan sende e-post via forumet, eg får berre opp valet om personleg melding.

 

Er e-postmogelegheita tatt vekk, eller er det berre eg som ikkje finn fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt merke til dette. En får dermed ikke gitt melding til de som har fylt opp PM-kvoten. Alternativet jeg ser noen har valgt, er å legge inn 'Send meg en epost' i signaturfeltet med skjult lenke til epostadressen, men jeg har ikke noen tro på at mange vil gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lage en slik e-postlenke i signaturfeltet, men fikk det ikke til...

 

EDIT: Nå fikk jeg det til. Måtte bare forandre fra URL til -post...

.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du holder musepekeren på navnet til det medlemmet du vil sende til, får do opp en boks. nede til venstre står det da send en personlig melding til dette medlemmet, klikk der. Mvh. Frank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne er nå borte. Heller ikke på profilen dukker den opp. PM går jo fint og bruke i de fleste tilfeller; og hvis man trenger en epostaddresse går det jo an og spørre vedkommende. Men problemet dukker jo opp uansett hvis vedkommende er sjelden eller aldri på forumet og derfor ikke leser PM'ene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du sender en personlig melding PM, vil den du sender til få en vanlig E-postmelding fra arkivverket om PM. Så du trenger ikke å være innlogget på debattforum for å motta den. Mvh. Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis disse varselene aktiveres automatisk i nyregistrerte profiler (og det må vel moderator eventuelt svare på). Det er imidlertid mulig og skru av disse varslene i kontrollpanelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjekke med e-post er at ein slepp å måtte gå inn på forumet for å lese den. Eg har fått så lite PM at eg faktisk ikkje hugsar om e-postvarselet inneheld sjølve meldinga. Det er litt tungvint å måtte gå inn på forumet for å lese ei melding. Ein annan fordel med e-post er at ein då berre treng å trykkje "reply" e.l. i e-postprogrammet for å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk tilbake i varslene mine og fant følgende epostvarsel (navn og tittel redigert bort):

 

 

Du har blitt tilsendt en ny PM

 

Sendt: 29 April 2012 - 15:17

 

Ken V. Nordberg,

 

<navn> har startet en personlig samtale med deg, med tittelen

"<tittel på melding>".

 

<navn> skrev:

======================================================================

 

 

etter dette følger hele meldingen. Så det ser ut som hele meldingen er inkludert i varselet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er nok dette ei grei løysing likevel, så lenge tilnærma alle forumbrukarane har e-postvarsling ved mottak av PM påslått.

 

Ulempa med å leggje ut epostadresse i klartekst som lenke slik Anne-Lise gjer er at ein vert utsett for søppelpost. Dette slapp ein med den løysinga som tidlegare var innebygd i forumet.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en kan bli utsatt for søppelpost, (og da tar jeg den vekk igjen..), men etter hva som er opplyst, så indekseres visst ikke signaturfeltet av Google o.l.

 

Ellers ble jo alle varselsinnstillinger fjernet hos mange (alle?) ved oppdateringen, så det er flere som skriver at de ikke mottok noen melding om nytt innlegg i emner de startet og dette gjelder også innstillingene for hvordan en skal varsles om PM. Se lenke: http://forum.arkivverket.no/topic/178313-varselsinnstillinger/#entry1520045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg ikke på hjemmemaskinen akkurat nå, men hvis jeg husker riktig så ligger ikke avsenderens epostaddresse i PM varselet uansett; så hvis man vil svare på meldingen så må dette likevel gjøres via PM på forumet med mindre man får tak i avsenders epost addresse på andre måter. Men jeg regner med at dersom noen sender meg en melding via PM så forventer de også svar på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.