Gå til innhold
Arkivverket

Celvin Ruisdael, 1965-2012


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Dette var et sjokk å få på morgenkvisten. Han bidro med mange interessante innlegg og statistikk. Hadde en del kontakt med ham tidligere pr. e-post i forbindelse med oversikten over superoldingene (supercentenaries). Jeg må få meldt fra til utenlandske kontakter som han korresponderte med - har du en referanse til dødsannonse?

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalane Tidende, onsdag 20, juni 2012

 

kors

 

Vår kjære bror, onkel og nevø

 

Celvin Niklas

Jojakin Ruisdael

 

f. Harald Johan Børge

Vassdal

16. mars 1965

 

sovnet stille inn i

sitt hjem i mai 2012

 

Ikke en spurv til jorden

uten at Gud er med.

 

Fred med ditt minne

 

Søsken med familier.

Øvrige familie.

 

 

 

(Samt tidspunkt for gravferd

fra Egersund kapell.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trasig. Eg kjenner lite til kven han var, bortsett frå at han laga oversikt over dei som vart svært gamle. Sjølv døydde han altså svært ung. Det er diverre ikkje fyrste gongen flittige deltakarar i debattane på brukarforum døyr så alt for tidleg.

 

Det hadde vore interessant å få vite meir, f.eks. kvifor han skifta namn frå Vassdal til Ruisdael. Lurer på om nokon som les dette kan skrive ein liten nekrolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde meg også noen refleksjoner over paradokset ved at en som var så interessert i og opptatt av superhundreåringer, selv skulle gå bort i så ung alder. Jeg ser han var en bidragsyter til wikipedia-artikkelen om Norges eldste personer (lenke).

 

Jeg antar også det vil være i hans ånd å hitsette et dikt av Trygve Bjerkrheim som Celvin Ruisdael nesten profetisk har lagt ut på hjemmesiden sin. Han har kalt det sitt "Motto og livshåp", så om det ikke er en nekrolog, er det likevel et bidrag å utfylle vårt bilde av ham.

 

So vil ved korset

eg standa

Med undring eg ser

Eg er fri !

Eg skal ikkje døy

Eg skal leva

Med Jesus til æveleg tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Erling for at du tok deg tid til å skrive av dødsannonsen.

 

Nei, dette var virkelig en trist melding å få. Kjente ham ikke utover korrespondansen vi hadde nå og da, men satte stor pris på alle bidragene hans - både her og til postlisten han og mange andre "superolding"-interesserte deltok i.

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig trist og høre. :( Jeg hadde også noe kontakt med Celvin privat, mest, som Dag, i forbindelse med superoldingene. Han vil bli savnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei trist melding å få.

 

Det var spennande å følge jakta på 100+, og dette er eit av dei tema som eg vil hugse lenge.

 

Fred over minnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter alle ovenfor, hadde også en del privat mail-utveksling med Celvin, også var han en kunnskapsrik debattant i de temaene han engasjerte seg i.

 

Fred over minnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldigt trist og höre, og att han også gjikk bort fra oss i sin beste alder. :(

 

Du vil bli savnet og husket mye, også for alt du bidro med her.

 

Trodde faktisk tidligere att "Ruisdael" kanskje var en endring fra mitt släktsnavn "Ruskedal", men fikk bekreftet att det ikke var.

 

Fred over ditt minne Celvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist. Jeg hadde såvidt kontakt med Celvin for en stund siden og er svært glad for alt arbeidet han fikk utført med våre aller eldste

 

Jeg lyser fred over Celvins minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig veldgi trist. Ble satt ut her nå på morgenkvisten. Jeg hadde som mange andre også kontakt med han pr.mail på bakgrunn av hans engasjement her på forumet. Så er det jo et tankekors at han var 4 år yngre enn meg. Ingen logikk i slikt. Han hadde lenge vært en ivrig debattant her på forumet. Tristhet er det som fyller meg akkurat nå. Alle mine tanker går til Celvins familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til en venn

 

Du har ofte vært innom tankene mine etter vi sluttet på videregående,og jeg har mange ganger lurt på hva som skjedde i livet ditt. Idag fikk jeg vite at du er borte og sporene etter deg slutter her inne i dette forumet. Du endret navn,og var vanskelig å spore opp.

 

Vi gikk i en liten klasse og ble godt kjent.Du var et friskt pust i klassen, kunnskapsrik, kritisk og med masse humor.Du elsket å diskutere og utfordre oss andre.Etter skoletid hang vi sammen, pugget og diskuterte, gjerne politikk.Og vi tok oss en tur ut på "Galeyen" som stedet faktisk het.Men ikke for å drikke og feste,men for å danse. Du elsket å bevege deg etter musikk, og det beste med deg var at du torte å skille deg ut.Du hevet hodet, og vi som kjente deg applauderte og verdsatte akkurat de egenskapene.Mest av alt er jeg takknemlig for din medmenneskelighet og din raushet ifht andre mennesker.

 

Takk for alle minner. Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.