Gå til innhold
Arkivverket

Peder Lauritzson Jordhøj (1705-1748) - sokneprest til Bamble - biografi?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg freister å fylla ut ein del detaljar om denne huslyden som ein del av ætti til sokneprest Hans Alstrup til Hafslo:

 

Peder Lauritzson Jordhøj, visstnok fødd kring 1705, uvisst kvar, vart gravlagd 4.1.1748 som sokneprest til Bamble. Han gifte seg 20.1.1740 med Hedvig Pedersdotter Alstrup, fødd i Bamble 14.5.1714, dotter av den føregåande soknepresten der, Peder Hansson Alstrup. Ho skal vera avlidi kring 1756, dato og stad ukjende. Peder var som nemnt sokneprest til Bamble, og han og Hedvig fekk seks born i lag.

 

Kan nokon hjelpa meg med følgjande:

 

* Dato og stad for fødsli eller dåpen til Peder Lauritzson Jordhøj? Kvar var han oppvaksen?

 

* Dato og stad for dødsfallet eller gravferdi til Hedvig Jordhøj f, Alstrup?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sandsynlig far:

 

Laurits Pedersen Jordhøy,

Præst i Ude og Oppe Sundby sogne, Lynge-Frederiksborg herred, Frederiksborg amt fra 21 marts 1696 til han døde 1710.

 

Det er desværre alt, hvad Wibergs præstehistorie fortæller og der er ikke hjælp at hente i kirkebogen.

 

Vh,

Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrus Iordhoy blev 19 år gl. indskrevet hos Holberg på Københavns Universitet i 1724. Han dimitteredes fra Frederiksborg latinskole.

 

 

Vh,

Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved søg på Laurits/Laurids Pedersen Jordhøjs navn på Google kommer flere opl. frem, bl.a. diskussioner på Dis-Danmarks gamle forum, men det er småt med dokumentationen.

 

 

Vh,

Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Berit for spennande og nyttige opplysningar! Det kan vel ikkje vera mykje tvil om at du har funne den rette Peder Lauritzson Jordhøj (eller Jordhøy), og no lurer eg på:

 

* Finst det kyrkjebøker for Ude og Oppe Sundby sokner som syner ein nøyaktig dåpsdato frå 1705?

 

Elleser eg noko i stuss på den geografiske nemningi. Ude og Oppe Sundby er vel båe deler av det "gamle" Sundby sokn, og kommunenamnet er vel òg av nyare dato?

 

Elles er det jo òg eit godt spørsmål korleis Peder hamna i Bamble. Svigerfaren døydde i 1736, og Peder og Hedvig gifte seg i 1740. Skal ein dømma etter skrifti i kyrkjebøkene for Bamble, og kva som er skrive der, mellom anna om at dødsfalli for 1737 og 1738 er ført av klokkaren i klokkarboki, kan det sjå ut som om dei mangla sokneprest eit par år etter at Peder Alstrup døydde. Peder Jordhøj må vera komen dit i 1739(?).

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkebogen for Ude Sundby begynder ganske vist 1703, men det gælder kun begravelser.

Dåbsindførslerne begynder 1718

 

Kirkebogen for Oppe Sundby begynder først 1813

 

Laurits Pedersen Jordhøj var altså præst for begge sogne, som lå i det gamle Lynge-Frederiksborg herred, som hørte under Frederiksborg amt.

 

I dag er de stort set indlemmet i Frederikssund kommune.

 

Angående Peders vej til Bamble:

Han har vel, som de fleste præster på den tid, måttet tage imod det embede, som han fik tilbudt. :-)

 

 

Vh,

Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Berit for nytt godt innlegg. Då er det vel lite meir me kan føya til når det gjeld opphavet til Peder Jordhøj.

 

Sjølv har eg søkt etter dødsfallet hennar Hedvig i Bamble, men finn det ikkje, korkje i 1756 eller dei næraste åri ikring (1754-1757), so dersom årstalet er rett, so må ho vera flytt og avlidi ein annan stad. Kanskje ein eller annan har oversikt over denne huslyden frå Bamble? Finst det kanskje ei bygdebok for Bamble som kan hjelpa oss vidare?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.