Gå til innhold
Arkivverket

Peder Christensen, Leland i Leirfjord, f.c. 1712.


Alv Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Hei. -- Peder Christensen, f.c. 1712, bosatt på Leland i Leirfjord. - Han er anført med far, Christen Hansen.

 

Det er også anført at han skulle være bror til Synnøve Christensdr., som er mor til Ole Hermandsen (Skrøder), med fars slekt fra Lurøy.

 

Synnøves slekt mener jeg har vært tatt opp tidligere og da mener jeg det var nevnt at hun var fra Gjerøy i Rødøy. -

 

Jeg klarer ikke å finne noen som passer der og undres da på om det er noen som har oversikt over familien til Synnøve og den angivelige broren, Peder Christensen Leland ?

 

M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo se om du finner noe i denne debatten(nr.27090) på gammelforumet om lenka ikke virker):

 

http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe

 

Du kan kanskje også se på debattnr.4851 og 42419.

 

ttp://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe Prøver pånytt igjen, Forstår ikke hva jeg gjør feil når jeg klikker på adresselinja i debatten slik at den blir blå, trykker kopier og så "lim inn" her:

 

http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe Hva skjedde nå? Jeg hadde da lagt inn forrige innlegg her før jeg forsøkte meg med ny lenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt forsøk på lenke til webdebatt 27090 på gammelforumet, men får jeg det ikke til nå så gir jeg opp. Merkelig at jeg noen ganger ikke har problemer med lenker til debatter på gammelforjmet, mens det andre ganger er umulig å få det til. Virker som om det er enklere å legge inn lenker fra gammelforum på DIS-Norges Slektsforum enn her. Altså siste forsøk nå:

 

http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. -- Jeg har sett på disse debattene Anne Lise viste til i det gamle forumet. - Dessverre er nok dette feil slekt. -

 

Den slekt jeg leter etter berører Hermann Hansen Schrøder, sk. på Selsøyvik Borgerleie i 1742, sønn av Hans Michelsen Aldra i Lurøy, f.c. 1676.

 

Denne Hermann Hansen Selsøyvik, fikk en u.e. sønn m. Synnøve Christensdr., f.c. 1710, angivelig fra Gjerøy i Rødøy.

 

Hermanns Hansens sønn, Ole Hermannsen, f.c. 1733, blev g.m. Kirsten Andersdr., fra Lading i Leirfjord. - De var bosatt på Aakvik i nuv. Leirfjord.

 

Det jeg forsøker å finne ut, er altså foreldrene til Synnøve Christensdr.,da det er opplyst at hun skulle være søster til Peder Chrsitensen, bos. på Leland i Leirfjord.

 

Håper noen kan hjelpe. -- M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hei. Nei denne blev lagt til side da jeg ikke fant ut noe sikkert. Hvis jeg ikke husker feil, var det nevnt i et lite hefte jeg fant på bibl., at Synnøve skulle være søster av Peder Christensen, som jeg altså ikke fant foreldre til. M.v.h. Alv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.