Gå til innhold
Arkivverket

søke telefonnr. i Statene?


Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Er d noen her som kan fortelle meg et gratis søkersted til et telf. nr. i Statene? Min sønn er der nå, jeg har ring 1881, men fikk feil nr. Virker som de fleste stedene på nettet er betalingsøk :-( Det gjelder Michigan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du allerede har funnet ut av det, men hvis alle andre utveier ikke fører noen steds kan du kan også ringe directory assistance, men det er dyrt i USA og er vel enda dyrere fra Norge. Lokalt kan man slå nummeret 411 og komme til directory assistance i den lokale area code. Fra utlandet kan man ringe +1 <area code> 555-1212, der <area code> må erstattes med den lokale area code brukt i området der personen man prøver og få tak i bor.

 

I mange tilfeller kan det bli billigere og bruke betalingstjenester som WhitePages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ken,

Har du tilgang til flere telefonnummer enn de på WhithePages eller ZabaSearch ?

Jeg strever litt i Ventura, CA.

På WhitePages vises feks navn og alder når det gjelder den aktuelle personen.

Hilsen Helge H. haalaas@online.no .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge,

Jeg bor omtrent i midten av California, så jeg har bare telefonkataloger fra dette området. Ventura er litt lenger sør for meg. Men biblioteker har telefonkataloger fra hele delstaten. WhitePages skal, etter det jeg vet, vise alle "listed" telefonnummer. "Unlisted" nummer vil ikke dukke opp hverken på nettsider eller i papirutgavene av telefonkatalogene. Og det er dessverre flere og flere her som velger og fjerne telefonnumrene sine fra telefonkataloger (meg selv inkludert).

 

Når det gjelder nettutgaver av telefonkataloger herfra, så kjenner jeg dessverre ikke til noen andre gratis versjoner. På WhoWhereog PeopleSearch er det mulig og betale for informasjon om enkeltpersoner, men det er slett ikke alltid det fører noen steds. Jeg om noen som har brukt PeopleSearch og vært fornøyd med det, men det koster penger og du er ikke garantert informasjon.

 

Jeg kan gjerne ta en tur på mitt lokale bibliotek og se om de har telefonkatalogen for Ventura hvis du vil det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for det, Ken.

Alle stener må snus i slektsgransking.

Den som jages, heter Glenn Johnson, ikke helt unique, men--.

Beste hilsen

Helge,

som har utvekslet 2 eposter til Davis/Sacramento i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge,

For og unngå omtale av nålevende personer på forumet har jeg sendt det jeg fant i telefonkatalogen for Ventura County i privat melding til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom mitt lokale bibliotek i dag og bibliotekaren nevnte websiden AnyWho som ett godt utgangspunkt for og finne telefonnumre i USA hvis man ikke har telefonkatalog fra det aktuelle området. Websiden drives vistnok av telefonselskapet AT&T, så i teorien skal alle personer med AT&T abonnement være med i denne listen (med unntak, selvsagt, av de som er "unlisted").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.