Gå til innhold
Arkivverket

Dobbel posting og Bad gateway


Glenn Hillstrand
 Del

Recommended Posts

Jeg legger merke til at det er ikke bare meg som sliter med å poste innlegg her på Forumet.

Jeg ser at dobbel posting skjer svært ofte nå, og jeg kan skjønne hvorfor.

 

Når man bruker hurtig svar, så tar det uendlig lang tid før det skjer noe, og ikke alle legger merke til den lille grønne saken på toppen av web siden mens den holder på. Av den grunn klikker folk gjerne en eller to ganger til.

 

I tillegg så har jeg selv hatt problemer når jeg bruker full editor når innlegget er av en hvis størrelse.

Jeg får da som regel Bad Gataway som svar etter en god stund etter at jeg har trykket på knappen, eller at det rett og slett bare tar rimelig lang tid.

Mens jeg venter så har jeg sjekket forumet om innlegget har blitt postet via av en annen fane i nettleseren, og har lagt merke til at innlegget er postet selv om fanen med innlegget forsatt jobber med saken, eller ender med Bad Gateway.

 

Dette er ikke akkurat bruker vennelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt tregt for meg også når jeg lager nye innlegg. Og lese på foraene går helt greit. Jeg vet denne "Bad Gateway" meldingen dukker opp med jevne mellomrom. Som oftest ordner det seg i løpet av noen dager; men en forum administrator kan sikkert svare på om det er noe annet på gang som kan være skyld i tregheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som meldt i brukerforum så har jeg rettet opp emner som var kommer dobbelt i brukerforum. Jeg har ikke rukket å rettet opp dobbeltemner i de andre forumene ennå, men jeg ser på det til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flerdobbbelposta nå nettopp, fint om du kan slette. Om altertavla i Ålhus kyrkje. Legger ikke inn link, for det er vel ikke problem å finne alle 7 eller hva det blei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og nå ser det ut til å være "full rulle" igjen (jeg plundret dessuten ganske kraftig for i det hele tatt å få skrevet et innlegg....)

 

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tregheten oppstår tydeligvis overalt, men til ulike tidspunkt.

 

Rettelse: tregheten oppstår kun i enkelte fora, sånn som brukerforumet.

 

Men nå ser det ut som tregheten har stoppet - eller?

 

Gi beskjed om det fremdeles oppleves tregt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det nesten utelukkende opprettelse av nye emner og innlegg som er problematisk. Men det er i grunnen ganske så sporadisk; enkelte ganger går det greit og andre ganger kan det ta flere minutter før innlegget legger seg på plass.

 

Jeg har ingen problemer med og lese på foraene.

 

Edit: Denne gangen gikk det forresten så det suste og innlegget la seg inn nesten umiddelbart. Kanskje det har med aktiviteten på forumet og gjøre? Det er kl. 16:30 her nå (vi er 9 timer etter Norge, så da er det vel kl. 01:30 der).

Endret av Ken V. Nordberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.