Gå til innhold
Arkivverket

Cornelia Buch og Haagen Jonsen, prøver enno ein gong


Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Etter mange år (og fleire tema på "gamle brukarforum") på leit etter Haagen Jonsen og Cornelia Buck (kvar dei vart av etter 1810), kan det vera at eg endeleg er «på sporet» av dei i Stavanger, har lurt på det tidlegare og, men.....

 

Dei gifta seg i Strusshavn, Askøy 1807.

 

Dei fekk to søner

Johan 26.03.1809

John Henrik f.12.08.1810, begge barna f.i Askøy. Ved dåpsnoteringa til John er det skrive ned noko om ein attest som vart levert 14.06.1825, eg tenkjer at dette er ein dåpsattest han har bestillt i samband med at han skulle konfirmerast, kvar foregjekk den konfirmasjonen???

 

Far til Cornelia (Johan Michael Buch) døydde på Årstad, Bergen i 1824, det står i skiftet etter han at Cornelia er død, og at ho har ein son «vis navn vides ikke tilvisse», den sonen heitte John Henrik han gifta seg i Stavanger 1844.

 

Ved vigsla til John Henrik står det at han vart vaksinert i 1816 av Arctander, ved hjelp av Carsten Schanche har eg fått vita at Arctander praktiserte som lege i Stavanger og Ryfylke i den tida.

 

I 1825 giftar det seg ein kar i Stavanger ved namn Haagen Johnsen, han står ført som enkemann, men kven var 1. kona hans?

 

Finna ut kvar John Henrik vart konfirmert

 

Finna ut kvar Cornelia døydde, var ho 1. kona til han Haagen som gifta seg for 2.gong i 1825 (han fekk to barn, eit i 1825, eit i 1828)?

 

Den Haagen som gifta seg i Stavanger 1825 døydde i Stavanger 1852.

 

Det står ingen namn på arvingar då Haagen døydde i 1852, berre at han hadde kone og barn, kone nr.2 døydde i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg tviler på at den Haagen Johnsen som giftet seg i 1825 er samme mann. Det står at han var født på Rennesøy og denne Haagen Johnsen Ullenes giftet seg første gang den 21 juni 1814 i Stavanger med Ane Kirstine Petersen. http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15876&idx_id=15876&uid=ny&idx_side=-209

 

Mvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000millionar!! takk!!! Den trengde eg for å finna ut om dette kunne vera rett eller feil :-))

 

Men fortsatt lurar eg veeeldig på kor det vart av desse folka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst eg kom langt igår då eg fekk vita at den Haagen Jonsen som gifta seg i 1825, ikkje var den Haagen eg leitar etter, men likevel skulle eg gjerne visst kvar han og fruen vart av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for respons :-))

 

Det har eg forsøkt å finna ut av utallige gongar, konsentrert om Askøy/området rundt, men utan hell, men han kan jo ha komme lenger vekk ifrå.....

 

Sidan eg ikkje fann noko der, var han ganske velkommen han eg fann i Stavanger :-), men trengde ei bekrefting/avkrefting på det, og der var eg heldig igår :-))

 

Men likevel kan det tyda på at Johan Henrik har hatt tilhaldsstad i Stavanger, dersom me ser på vaksinasjonsattesten (det står ved vigsla i 1844) som var underteikna av Arctander i 1816.

 

No har eg nettopp sendt spørsmål til Statsarkiva i Stavanger/Bergen, kanskje eg er så heldig at han finnes der :-)), dette har eg gjort sidan

han titulerar seg med "matros" vigselsboka fra Domkrk.Frue i Stavanger 1844.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er godt mogeleg det er ein samanheng her, han står som Haagen Rasmussen Jonsen på FamSearch, i FT1801 er det ein Rasmus Rasmussen som stårt like over han, dessutan ein annan som heiter Jon Henrichsen.

 

Haagen og Cornelia kalla fyrste sonen for Jon, den andre for Johan Henrik, men dette vart kanskje litt søkt....no må eg gå, tilbake om nokre timar :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Grete for at du fann ut at den var feil :-)

 

Takk til Carsten for respons :-))

 

Eg har alle opplysningar om Johan Henrik _etter_ han gifta seg, det eg gjerne skulle visst, er kvar han og foreldra vart av etter dåpsregistreringa i 1810, og før vigsla i 1844 i Stavanger.

 

Kan også sei at eg har sjekka fadrane til alle barna til John Henrik og Birgitte, foreldra hans glimrar med sitt fravær ved samtlege barnedåpar.

 

Kan dei ha døydd tidleg, men ikkje på Askøy, ifall dei døydde der, må presten ha gløymt å skriva det inn i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har vært gjennom alle konf. 1825-26 i Hordaland og Rogaland uten å finne Johan Henrik, men kan selvfølgelig ha oversett noe. Når døde han ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!! har du gått gjennom alle konfirmasjonane i Rogaland og Hordaland!!! Du er jo berre fantastisk snill!!!

 

Tusen, tusen takk!!

 

Skulle gjerne visst kvar dei tok vegen!!

 

Men kva med han der Arctander i 1816? Vaksinatøren, sannsynlegvis i Stavanger, eller var det ein Arctander ein annan stad også?

 

John Henrik nr.2 her:

Kjeldeinformasjon: Rogaland fylke, Frue i Hetland, Klokkarbok nr. B 5 (1878-1910), Døde og gravlagde 1890, side 283.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6275&idx_id=6275&uid=ny&idx_side=-254

 

Eg beklagar så mykje! eg ser at eg har skrive feil, han heiter ikkje Johan Henrik, men John Henrik!! I fyrste innlegget har eg rett, men resten er rota til....eg håpar ikkje at det har gjort at han er blitt oversett i den fantastiske leitejobben din Carsten!!

 

Her er vigsla mellom John Henrik og Birgitte nr. 73:

 

Kjeldeinformasjon: Rogaland fylke, Domkirken, Frue i Stavanger, Ministerialbok nr. A 14 (1842-1857), Vigde 1844, side 18.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1668&idx_id=1668&uid=ny&idx_side=-19

 

 

 

 

HMM..kvifor vert det ikkje "vanlege " lenker her? eg har berre gjort akkurat som eg pleier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har iallefall gjemt seg godt ! Har sett både på John og Johan så det er greit, men han kan jo også ha blitt konf. sent. Det er bare Ove Arctander som passer inn aldersmessig, han var født i København i 1780 og døde i Fredrikstad i 1822. Han blev 7. mars 1806 udnævnt til landphysicus i Stavanger by og Ryfylkes distrikt samt læge ved Stavanger hospital. Mai 1811 erholdt han efter ansøgning afsked, men vedblev at practisere i Stavanger.

 

Under 1. august 1815 blev han constitueret som physicus i sit tidligere distrikt og udnævntes 11. septbr. 1817 til distriktschirurg i Stavanger og Ryfylkes distrikt. 25. mai blev han befordret til landphysicus i Smaalenene og læge ved amtssygehuset i Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dei har gøymt seg godt er iallfall 100%sant ;-))

 

Som sagt før viser skiftet etter faren som døydde i 1824 (skiftet ferdig 1825), at Cornelia er død, men kvar kan det ha skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far til Cornelia (Johan Michael Buch) døydde på Årstad, Bergen i 1824, det står i skiftet etter han at Cornelia er død, og at ho har ein son «vis navn vides ikke tilvisse», den sonen heitte John Henrik han gifta seg i Stavanger 1844.

 

Det var da merkelig at selveste Johan Michael Buch (bergenser) sine nærmeste etterkommere ikke har peiling på sin nevø, (barne-barn av arvelater) født på Alvøen (i Bergen by)!

 

Var ekteskapsinngåelsen med Haagen Jonsen (Alvøen) et eksempel på et brudd med en viktig sosial kodeks vedr. ekteskapsinngåelse?

 

En kondisjonert jomfru og en arbeider fra en lavere klasse. http://digitalarkive...3&merk=733#ovre

 

Allerede før denne ekteskapsinngåelsen ventet paret ei datter, (sønnene Johan og Jon Henrik er nevnt) , men hun døde allerede etter 3 dager: http://digitalarkive...&merk=1805#ovre

i mars 1808.

 

(Johan hadde også en tvillingbror, Ole, som døde etter 14 dager etter fødselen: http://digitalarkive...&merk=1835#ovre )

 

Hvor barnet (Barna?) tar veien de første årene etter morens død (før1824) har jeg ikke klart å finne ut av, men jeg heller til den oppfatning om at Alvøen ble forlatt relativt tidlig, siden det er umulig å finne noen konfirmert der, eller at foreldren(e) er fraværende ved dåp av flere, - også fraværende som faddere. (Etter 1810)

 

Som arbeider på Alvøen, tror jeg muligheten er stor for at Haagen Jonsen er en utenbygds innflytter, som ankom stedet som tenåring tett opp mot folketellingstidspunktet 1801: http://digitalarkive...erk=586004#ovre )

 

Når sporene forsvinner fra Bergen/Askøy etter 1810, er årsaks-alternativene dødsfall eller flytting som vedrører en eller flere i denne lille familiekretsen. (Jeg har til og med vært inne på tanken om ekteskapet (fra 1807) kan ha vært omstøtt).

 

 

 

 

Jeg mener at den HAAGEN JONSEN, som ble døpt på Rennesøy i november 1782 fortsatt bør være interessant, - på tross av at han tituleres som ungkar i 1814!

 

Dåpen: JON Ullenæs sin sønn, HAAGEN døpes, øverst høyre side: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-99

Her er familien hans (søsken, mor og far), men ikke han selv ved FT1801 på Ullenæs http://digitalarkive...74&merk=74#ovre

Kunne det tenkes at han befinner seg på Alvøen i 1801???

 

Hen stiller som brudgom ved ekteskapsinngåelse i 21.juni 1814 i Stavanger og i 1825 (se innlegg 2).

 

Jeg har et tolkningsproblem som kunne vært fint å få løse med den første ekteskapsinngåelsen – etter ”Ung karl og…”: Nest nederst venstre http://www.arkivverk...y&idx_side=-209

 

Ingen tvil om at han kategoriseres som ung kar. Men hva er tillegs-merknaden?

 

IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungekarl og Snedkersvend

Du leste det så enkelt du også, - Men for å bli SVEND, så bør man antakelig ha by-opphold. Han bør gjenfinnes som SVEND i tiden før 1814 i Stavanger. Men svært gjerne også i Bergen (Ønsketenkning?).

 

IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Iver som eg ser stiller eindel av dei same spørsmåla som eg har gjort/gjer.

 

Det med giftarmålet til Haagen og Cornelia, har tenkt det same, at ho må så absolutt ha gifta seg under sin stand, og kanskje difor vil heller ikkje etterkomarane vera bekjent av John Henrik?

 

Har også tenkt at dei forlet Alvøen ikkje lenge etter, trur at Johan (den eldste sonen) må ha døydd tidleg, men det må ha skjedd _etter_ Alvøen, sidan han ikkje finnes i krk.boka(eg har også leita i scanna bøker, i tilfelle..), det er heller ikkje notert noko ved dåpsnotata hans slik det er ved John Henrik sin dåp, eg trudde det tidlegare, men ser no at det gjed personen etter Johan.

 

Dåpen til Johan f.1809:

Kjeldeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok nr. A 2 (1801-1818), Fødde og døypte 1809, side 31.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8602&idx_id=8602&uid=ny&idx_side=-32

 

Ang. at han er utanbygdsfrå har eg også tenkt, det er ein del Haagen Jonsen å velja mellom på Fam.Search, ikkje lett å vita kven som er rett....

 

Det som står framfor namnet til Haagen i 1814 er snedkersvend, trur eg ganske sikkert.

 

Brukte litt for lang tid på dette svaret, difor var snekkersvenden allerede oppdaga ;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke som har slått meg:

Alvøen ved Bergen ble på et tidspunkt (må ha vært ca 1810) et vestlandsk Haugianer-sentrum. ”Haugianismen” avstedkom mange forflytninger, og det vi vel vil kalle for arrangerte ekteskap (også på tvers av stand og stillinger). Samtidig ble enkelte kondisjonerte familier oppsplittet med årsak i Hauge-vekkelsen.

Mon tro om Haagen og Cornelia kan ha vært et slikt haugianerpar??

Mariann: Har du noen indikasjoner som kan gå på dette?

 

IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at den HAAGEN JONSEN, som ble døpt på Rennesøy i november 1782 fortsatt bør være interessant, - på tross av at han tituleres som ungkar i 1814!

IM

 

Er enig med Iver at Haagen Jonsen fra Renesøy fortsatt bør være interessant. Det var han jeg kom fram til etter å ha studert FT 1801 for Bergenhuus. Haagen manglet på Rennesøy og bare én i passenede alder passer var å finne - nemlig han på Askøy. Men så oppdaget jeg at han var avskrevet allerede i innlegg 2 og valgte derfor å fjerne innlegget.

 

Men etter Ivers hypotese og flotte framstillingen ser jeg nå at denne karen fremdeles bør være interessant.

 

Ekteskapet kan ha blitt oppløst, men Cornelia kan ha dødd tidlig - før resten av familien flyttet til Stavanger fra et ukjent sted. Og kontakt med Cornelias familie ble kke lenger opprettholdt etter hennes død, og derfor var barnebarnets bosted ukjent i skiftet etter morfaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så leita eg fram fadrane til alle (6-7 eller var det fleire, hugsar ikkje nett no....) barna til John Henrik og Birgitte, ikkje _ein_ av dei har Haagen til fadder, men eg tenkte, kan kone nr.2/evt.3, ha vore fadder...

 

Hugsar sjølvsagt ikkje kvar eg skreiv opp dette, men får ta meg ein runde med leiting litt seinare idag :-))

 

Tusen takk enno eingong for det store engasjementet de viser, eg har gått og grubla på dette sidan 2004 :-)))

 

 

Upps, såg no at Iver sitt spørsmål ang. Haugianismen ikkje vart besvart.

Nei, eg har ikkje høyrt noko som kan leia i den retning, men kven veit?

 

Dette er ikkje min familie, det er eit ubesvart spørsmål som dukka opp då eg heldt på med eldste tantejenta mi sitt slektstre (eks-svigerinna mi sin familie), tilbake i 2003-04.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.