Gå til innhold
Arkivverket

Hvem var Kari Knudsdtr. Oslandsbotn, Kinn f. ca. 1739 datter av?


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Kari Knudsdtr. skal være født rundt 1739 og giftet seg i Kinn i 1763 med Peder Zachariassen Waagene. Ved vielsen står hun oppført med Oslandsbotten som gård. Jeg antar at denne gården er omtalt i Bygdboka for Kinn, all den tid den ikke er å finne i Bremangerbøkene. Kan det stå noe der som antuder hvam foreldrene hannes kan ha vært?

 

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=46&filnamn=vi14371689&gardpostnr=1033&personpostnr=2066&merk=2066#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslandsbotn ligg faktisk i Askvoll (nokre få gardar i nordre Askvoll var tidlegare knytt til Kinn). Garden ligg innerst i dalen ovanfor Stongfjorden.

 

I bygdeboka er Kari oppført som fødd 1738, gift 1763 og død 1768. Busatt Nervik.

 

Faren er i bygdeboka namngitt som Knut Iverson Mørch. Dessverre ikkje noko meir opplysningar enn det.

 

Under Nervik i BB Askvoll finn vi Peder Zachariasson Nervikneset, fødd Vågane. Gift 1763 med Kari Knutsdotter Oslandsbotten, død 1768, 30 år gamal. Peder gift andre gang med Sofie Jonsdtr. Peder og Kari hadde tre barn, og Peder fekk seks med Sofie. Men dette reknar eg med at du har kontroll på.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sjølvsagt være tilfeldig, men eg finn eit skifte etter Knut Iversen på garden Mork i Ytre Dale frå 1749 (venstre side, andre kolonne).

 

Kanskje Mørch er ei omskriving/forfining av Mork. I alle fall har han ei dotter Kari Knutsdtr 11 år i 1749. Enka til Knut tolker eg til Gjertrud Arnesdtr.

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord sorenskriveri, Lenet tinglag, Skifteprotokoll A 5a , 1746-1749, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: Fol. 1-251. EDB-register.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24189/186/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081126640381.jpg

 

Mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan fortsatt vere på tilfeldigheter, men ei Gjertrud Arnesdtr giftar seg (i følgje BB Askvoll) i 1749 med Ole Larsson Oslandsbotten. Dei budde på Oslandsbotten, men hadde ikkje barn. Ho var 48 år i 1749, og døydde i 1782. Ole Larsson Osl.btn. gifta seg opp at i 1787.

 

I skifte etter Gjertrud (høgre side høgre kolonne) ser eg at det er nemnd "sin døde datters mann Peder Zackariasen bonde paa garden Vaagen ...)

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord sorenskriveri, Lenet tinglag, Skifteprotokoll A 9 , 1775-1787, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: EDB-register.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24196/372/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081126670835.jpg

 

Så då ser det ut til at dette må være rett. Garden Mork ligg i Holmedal, som no også er ein del av Askvoll, men som då tidlegare høyrte til Ytre Dale.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg har vært ute og gjort malingsarbeid på dugnad i sameiet hvor vi bor, så har andre vært travelt opptatt med å gi meg svar på mitt spørsmål om Kari Knudsdtr. og vel så det.

Hjertelig takk til deg Egil for storartet hjelp. Hyggelig at også du Johan Arthur kunne ha glede av mitt spørsmål og ikke minst de svarene Egil har kommet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren er i bygdeboka namngitt som Knut Iverson Mørch. Dessverre ikkje noko meir opplysningar enn det.

 

mvh Egil

 

Eg ser no at eg har gjort bygdebokforfattaren urett. Under Knut Iverson Mørch står det faktisk oppført Gjertrud Arnesdtr, og at ho gifta seg igjen med Ole Larsen Oslandsbotten, og at Knut døyr før 1749. Eg har dessverre klart å oversjå det, så eg får ta det med for ordensskuld.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at jeg må ha hatt en smule kortslutning i toppetasjen. For jeg har nemlig Askvoll boka bind 3 som omhandler både Oslandsbotn, Nærvik og Vågane. Og bygdebokforfatteren bekrefter de opplysningene Egil har gitt. I tillegg fant jeg også opphavet til Peder Zachariassen Vågane 37d. Det var Zacharias Pedersen Vågane d. 1778, 81 år gammel og Trine Karstensdtr. d 1756, 50 år gammel. De ble troliog gift rundt 1732. I tillegg til Peder hadde de også barna Dorte 1732-1795 gift 1759 bosatt på Stavøystrand 16. Karsten død etter 1783 gift omlag 1766 og bosatt på Stavøystrand 17. Synnøve 1737 gift 1768 bosatt på Horne i Vefring og Anne 1744 gift 1787 bosatt på Løvik 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.