Gå til innhold
Arkivverket
Anne Minken

Borgerskap i Lillehammer -farvermester Johan Fredrik Landgraff

Recommended Posts

Anne Minken

I følge oversikten over borgerskap i Lillehammer som er lagt ut på Digitalarkivet, fikk farvermester Johan Fredrik Landgraff borgerskap i Lillehammer i 1852. I 1865 har jeg funnet ham som farver i Ringsaker, og seinere flytter han til Christiania og trolig videre til Amerika. Jeg lurer på om det finnes kilder som kan fortelle hvor lenge han bodde i Lillehammer og hadde borgerskap der (borgerrulle, adresselister, skattelister e.l.).

Jeg er også interessert i opplysninger om hans sønner, Peter Gustav Adolf f. 1835 og Joseph Bernt Wilhelm f. 1836, begge i Løten. Den yngste sønnen fikk pass for å reise fra Lillehammer til England i 1856. Den eldste kan ha flyttet til Amerika i 1860-åra, men jeg har ikke funnet ham i emigrantprotokollene.

Jeg har også etterlyst Johan Fredrik Langraff med sønner på Brukarforum http://forum.arkivverket.no/topic/179035-farvemester-johan-fredrik-wentzel-landgraff-og-hans-soenner/.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Hamar

Dette vurderes å være for omfattende til at det kan besvares her. Send oss en epost der du oppgir navn og adresse, så vil en saksbehandler hos oss se på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.