Gå til innhold
Arkivverket

Giftermål i Florida 1927 - 2001


haugland
 Del

Recommended Posts

Noen som har tilgang på arkivet over giftermål inngått i Florida 1927-2001 ?

Jeg er ute etter å finne ut følgende:

 

Captain Charles (Charlie) Thidemand Thompson, f 7 Des 1887 i Larvik, US borger 1921. I 1940 bosatt 7th Avenue NW, Miami, Dade, Florida. I US Ft 1940 er han oppgitt som gift med en Helen, f ca 1897. Giftermålet må ha skjedd mellom 1937 og 1940, da Charles ble skil fra sitt 1. ekteskap i 1937 ! Er ute etter å finne ut mere om kona, pikenavn m m ? Begge bodde i Miami i 1935, så ekteskapet bør ha blitt inngått der !

Mvh

 

Jan-Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ingen passende vielse i Florida - ingen Charles/Charlie Thompson som gifter seg med en Helen i 1937-1940. Skulle de ha giftet seg et annet sted, er problemet at det ikke står f.dato e.l. som kan identifisere en person - kun navn. Finner ingen Charles Thidemand.

 

I min leten fant jeg et bilde - muligens ham ? :

http://www.amazon.co...a/dp/B0086VGGYY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari !

 

Det er to Captain Charles (Charlie) Thompon i Florida på den tiden. Den ene er ca 10-15 år eldre og arbeidet stort sett ut fra Key West, hvor han drev en jernvarehandel ved siden av sin båtvirksomhet, denne Charles var b l a kjent for sitt samarbeid med Ernest Hemmingway, og hadde også endel rekorder med hensyn til havfiske !

 

Jan-Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da var det vel ikke riktig person - litt synd det da.

Når det gjelder New Jersey giftemål, fins det ingen på Ancestry av så ny dato. (Bare før 1900.)

Jeg har forsøkt "Alle stater" også, men får ikke tilslag.

Har du noen anelse om når Charles døde ? Har forsøkt å søke etter nekrologer, som kanskje kan fortelle litt, men det hadde vært greiest å ha sted og dato - om du vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari !

 

Bildet du fant er riktig mann, jeg har en kopi av dette fra tidligere så det er "min Charles". Jeg har nemlig b l a passfoto av "min Charles" så det er lett å se at det er samme mann som på bildet du fant ! Fikk det i sin tid fra historisk arkiv, Fl !

 

Jeg har også lett etter nekrolog og andre data, men uten hell ! Fra hva jeg vet så døde Charles i 1977 i Maiami, Dade, Fl ! Jeg sjekket rundt dette sist jeg var i Fl, men uten å finne noe !

 

Mvh Jan-Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

I cencus 1945 for Miami, Dade, Precint no 68.

Finner du Charles Thompson og Helen. Hun er her opgitt å være fra Conneticut (staten)

 

Charles T. Tompson kom til New York 14.02.1922 med Stavangerfjord. Hans adresse da var Island Hights, NJ (er vel New Jersey). Han fikk utsted US passport 108334, issued at Washington state, DC,

jan. 03.1922.

 

I des 1975 dør en Charles Thompson (ikke et veldig uvanlig navn men denne er oppgitt å være født 26.12.1887 (fødselsdato stemmer ikke helt, men) Hans Social Security Number er 066-03-3967. Place of issuance var New York, Hans siste bosted er ikke oppgitt, men hadde postcode 33167.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Ja, det er mannen. Kjenner til dette. Han var i Norge i 1922 i forbindelse med sin fars begravelse. Jeg har både hans passøknad og alle data rundt dette. Han flyttet fra Island Heights i 1935, og bosatte seg i Florida.

 

Jeg har også sett dette døds fallet, men er usikker på om det er samme mannen. Det finnes b l a en nordmann f 1887, som arbeider so0m snekker i N Y og jeg har en mistanke om at det kan være denne mannen som dør i 1975. Jeg skal bestille denne SSN saken for å se om det kan komme noe mere ut fra den ? Takk for din intr !

Mvh Jan-Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charles Thompson f. 26.12.1887 har også jeg sett på, men han oppgir å ha William som mellomnavn og skal være født i NY.

U.S. World War II Draft Registration Cards, 1942

about Charles William Thompson

 

Name: Charles William Thompson Birth Date: 26 Dec 1887 Birth Place: New York City, New York Residence: Qns, New York Race: White

 

Florida Death Index, 1877-1998

about Charles William Thompson

 

Name: Charles William Thompson Death Date: 3 Dec 1975 County of Death: Dade State of Death: Florida Age at Death: 86 Race: White Birth Date: 26 Dec 1888

 

Social Security Death Index

about Charles Thompson

 

Name: Charles Thompson

SSN: 066-03-3967 Last Residence: 33167 Miami, Miami-dade, Florida, United States of America Born: 26 Dec 1887 Died: Dec 1975 State (Year) SSN issued: New York (Before 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari !

 

Det er mulig at jeg tar feil, men det ser ut som den Charles T som du har på siste plass, i ditt innlegg, kan være en aktuell kandidat !?

 

Mvh Jan-Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har f.dato 26. desember da ! Florida Death Index og SSDI burde være samme person ut ifra f.dato og d.dato.

Er "din" Charles døpt med det navnet du har oppgitt ? Hva er foreldrenes navn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charles er døpt i Norge, med navnet Karl Tidemand Thomsen, f 7 Des 1887 i Larvik. Farens navn var Jørgen Thomsen og morens navn var Thora Elise ! I hans papirer i forbindelse med amerikansk stasborgerskap er navnet oppført: Charles Thidemand Thompson, hans US pass er utstedt med samme navn og skrivemåte ! Han hadde en sønn i 1. ekteskap og hans navn var Carl Thidemand Thompson, f Nov 1915 Island Heights, NJ .

 

Mvh Jan-Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari !

 

Jeg har en mengde opplysninger om Charles (el Karl), foreldres giftermål, foreldrens bevegelser og deres opphav i flere generasjoner, Karl's forskjellige stillinger, 1. giftermål m konas navn og fødested, flytting fra Island Heights, skilsmissepapirene fra 1937 (bosted da Miami, Dade, Fl). Alt disse tidligere ting er uten intr., da jeg har det som er av informasjoner her. Det jeg er ute etter å finne ut er, når ble han gift for 2. g mellom 1937 og 1940, og hva var 2. kones etternavn, og event dødsdato og sted for Charles (Karl)?

 

Mvh Jan-Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Erling :-)

Oppdaga nettopp no at du har kome eit steg vidare! Så bra :-)) jammen har du jobba hardt for dette! Kanskje du klarar å løysa det no :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved død står det noen ganger f.eks. morens pikenavn - kunne kanskje gjøre det lettere å identifisere ham. Tenkte også at han muligens ved død hadde døpenavnet istdf. det amerikaniserte, men hvis alt står på det nye navnet, skulle vel den saken være grei.

Da gjenstår bare å finne ham ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.