Gå til innhold
Arkivverket

Problemer med å opprette nytt emne


Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Lurer på om d går helt rundt for meg nå, husker ikke hvordan jeg opprettet siste emne i brukerforumet! Har søkt og lett men nå trenger jeg: Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om d går helt rundt for meg nå, husker ikke hvordan jeg opprettet siste emne i brukerforumet! Har søkt og lett men nå trenger jeg: Hjelp!!!

Du logger deg på, og til høyre har du da en "svart boks" Opprett nytt emne klikk på den så er du igang.

 

Hvis problemet var å finne igjen emner du har laget, så se helt øverst til høyre, der er et søkefelt skriv inn navnet ditt, og dine innlegg kommer opp.

 

http://forum.arkivverket.no/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du logger deg på, og til høyre har du da en "svart boks" Opprett nytt emne klikk på den så er du igang.

 

Hvis problemet var å finne igjen emner du har laget, så se helt øverst til høyre, der er et søkefelt skriv inn navnet ditt, og dine innlegg kommer opp.

 

http://forum.arkivve...h&fromMainBar=1

 

Ser desverre ikke den " svarte boksen" du mener, har ikke problemer med å finne emnerjeg har laget :-) Men jeg bruker Safari som nettleser, kan d være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsøkte å logge meg inn m Firefox, men da fikk jeg opp at e-mailadr. min var feil! Prøvde en hotmailadr. men d gikk heller ikke :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan de ulike nettleserne virker, men jeg logger meg på da får jeg opp en side med en bred mellomblå stripe på tvers av hele bildet, over denne brede stripen står det i ett svart felt Opprett nytt emne. Prøver et bilde av den her, men vet ikke om det blir riktig bilde til deg ! http://forum.arkivverket.no/forum/6-brukernes-eget-forum/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan de ulike nettleserne virker, men jeg logger meg på da får jeg opp en side med en bred mellomblå stripe på tvers av hele bildet, over denne brede stripen står det i ett svart felt Opprett nytt emne. Prøver et bilde av den her, men vet ikke om det blir riktig bilde til deg ! http://forum.arkivve...nes-eget-forum/

 

Hvis du går inn på "Tips om ulike funksjoner i forumet" og velg Opprett nytt emne

 

http://www.arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivet/Hjelp/Hjelp-til-debattfora/Trinn-3-Opprett-nytt-emne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting av disse forslagene funker for meg, har som tidligere skrevet, har ingen som helst problemer m å lese Mine innlegg, men får ikke sett Oppret tnytt emne. Og noe må jo være feil, for jeg kommer inn hit m mac.adr. min og passord, men når jeg prøvde d samme på Firefox kom d bare opp at e-mailadr. min ble ikke funnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet innleggene ut av en annen tråd og startet nytt emne ettersom Anne Margrete Gilhuus har problemer med å opprette nytt emne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du klarte å opprette nytt emne 23. juli i år, så er dette noe nytt, at knappen for å opprette emne er borte? Hvis det er noe nytt som har oppstått, hva har skjedd på datamaskinen din mellom 23. juli og når dette problemet oppstod - har du oppdatert programvaren, skiftet nettleser, el.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du klarte å opprette nytt emne 23. juli i år, så er dette noe nytt, at knappen for å opprette emne er borte? Hvis det er noe nytt som har oppstått, hva har skjedd på datamaskinen din mellom 23. juli og når dette problemet oppstod - har du oppdatert programvaren, skiftet nettleser, el.?

 

Ja, jeg har byttet eller oppgradert systemet på min iMac, til OS X Mountain Lion, oppgraderte for ca 1 uke siden, tror du d er der "feilen" ligger? Bruker fortsatt Safari, så d kan jo ikke være den som gjør noe feil......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer jeg ikke DIREKTE inni innlegget jeg får melding om. Bare en lenke til forumet, så må man begynne å lete seg fram til det aktuelle innlegg man har fått svar på ?

 

Er det noe jeg ikke har innstilt, eller er forumet blitt ganske så vanskelig å håndtere.?

 

Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er pålogget er det jo det som er hovedproblemet. Man kan ikke opprette emner hvis man ikke er pålogget. Når man er pålogget så skal den svarte knappen det snakkes om komme opp like overfor første emnet i emnelisten i hvert enkeltfora. Jeg har lagt ved ett bilde nedenfor som viser fremsiden til "Brukernes eget forum". På det bildet ser du to viktige ting:

  1. Det første er den svarte linja helt øverst. Hvis navnet ditt vises (som mitt gjør) til høyre så er du pålogget. Hvis navnet ditt ikke vises her er du ikke pålogget og du vil se en lenke for og logge inn.
  2. Det andre er den svarte knappen "Opprett nytt emne", nederst til høyre på bildet. Denne knappen vises bare hvis du er pålogget.

 

Jeg har testet flere weblesere (blant annet Firefox, Internet Explorer, Safari og Chrome) og det fungerer på samme måte i alle disse.

 

Her er bildet henvist til over:

post-1268-0-17688300-1344355164_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for den saks skyld kan du ikke svare heller hvis du ikke er pålogget, og siden du svarer fint så kan du jo selvsagt logge på... "Svar" knappen er for øvrig på samme plassen som "Opprett nytt emne" knappen. Forskjellen er at "Opprett nytt emne" kommer bare opp i emneoversikten. "Svar" knappen dukker bare opp når man leser i enkeltemner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for den saks skyld kan du ikke svare heller hvis du ikke er pålogget, og siden du svarer fint så kan du jo selvsagt logge på... "Svar" knappen er for øvrig på samme plassen som "Opprett nytt emne" knappen. Forskjellen er at "Opprett nytt emne" kommer bare opp i emneoversikten. "Svar" knappen dukker bare opp når man leser i enkeltemner.

 

Hva i huleste er d du mener! Selvfølgelig er jeg logget inn! :-( Hva er grunnen til at du TROR jeg ikke er pålogget?! Jeg kan, visst du gidder å lese, godt se mine egne innlegg, men ikke lage nye! Har kontaktet Apple Support nå, og alt var i orden med d nye systemet jeg har tatt i bruk, Mountain Lion, så hun jeg snakket med der mente at feilen måtte være her, og så vidt jeg har lest så er d visst flere her på forummet som har hatt div. problemer :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg innså feilen etter at jeg hadde svart, og det var derfor jeg umiddelbart skrev mitt andre innlegg hvor jeg påpekte min egen feil. Mitt andre innlegg var forklarende, ikke beskyldende, så ingen grunn til og bli opphisset her.

 

For og forsikre meg om at jeg ikke misforstår deg igjen: du ser altså ikke den svarte "Opprett nytt emne" knappen til tross for at du er pålogget? Må du for eksempel logge på om igjen hver gang du svarer? (I så fall kan det være ett cookie-problem i oppsettet til webleseren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg blir den svarte boksen borte hvis jeg velger å følge alle fora samtidlig,hvis jeg bare velger " vis nytt innhold" Den sorte boksen dukker bare opp hvis jeg velger ett bestemt forum f. eks brukernes eget forum. Vet ikke om det er slik for alle ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg blir den svarte boksen borte hvis jeg velger å følge alle fora samtidlig,hvis jeg bare velger " vis nytt innhold" Den sorte boksen dukker bare opp hvis jeg velger ett bestemt forum f. eks brukernes eget forum. Vet ikke om det er slik for alle ?

Hos meg dukker boksen bare opp i emneoversikten for det valgte forumet. For eksempel, hvis jeg klikker "Brukernes eget forum" fra forsiden så kommer boksen opp like ovenfor første emnet i den oversikten som da kommer opp. Knappen kommer derimot ikke opp på forsiden (forumoversikten) eller i hvert innlegg (der er knappen istedet erstattet med en "svar" knapp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan for øvrig spesifisere litt videre til Anne Margrete at grunnen til at jeg spør er at "Opprett nytt emne" knappen vises bare når du er pålogget. At du ikke ser den kan tyde på at noe er galt med påloggingen i din webleser. Men siden du klart og tydelig ga uttrykk for at du kan logge på kan det tyde på cookie-problemer. Ett av symptomene på ett slikt cookie-problem er for eksempel at du kan logge på for og svare, men så snart du navigerer til en ny side er du ikke pålogget lenger. Ett annet symptom: du huker av for knappen "husk meg" når du logger inn, men systemet krever likevel at du logger inn hver gang. Ett praktisk eksempel på dette; du logger på forumet og svarer på ett innlegg. Deretter navigerer du deg til forumoversikten. Siden du nå har skiftet side er du ikke lenger pålogget og "Opprett nytt emne" knappen vises derfor ikke. Nå er det jo ikke sikkert dette er problemet, men det er verdt og sjekke selv om du kan logge inn uten problemer.

 

Den eneste måten og sjekke dette på er og sjekke at navnet ditt står i den svarte linja øverst i skjermbildet. Hvis den gjør det er problemet ikke cookies, og vi må lete etter andre løsninger.

 

Jeg er imidlertid uenig med Apple Support i at problemet ligger i forumet. Det opprettes ett titalls emner daglig, og normalt rundt 100 svar på innlegg. Så det er tydelig at forumsystemet fungerer. Jeg tror heller problemet ligger i oppsettet til webleseren din. Når det gjelder andre folks problemer så har jeg den erfaringen, etter og ha lest ganske mange av disse probleminnleggene, at disse stort sett skyldes enten forumtreghet eller feil webleseroppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan for øvrig spesifisere litt videre til Anne Margrete at grunnen til at jeg spør er at "Opprett nytt emne" knappen vises bare når du er pålogget. At du ikke ser den kan tyde på at noe er galt med påloggingen i din webleser. Men siden du klart og tydelig ga uttrykk for at du kan logge på kan det tyde på cookie-problemer. Ett av symptomene på ett slikt cookie-problem er for eksempel at du kan logge på for og svare, men så snart du navigerer til en ny side er du ikke pålogget lenger. Ett annet symptom: du huker av for knappen "husk meg" når du logger inn, men systemet krever likevel at du logger inn hver gang. Ett praktisk eksempel på dette; du logger på forumet og svarer på ett innlegg. Deretter navigerer du deg til forumoversikten. Siden du nå har skiftet side er du ikke lenger pålogget og "Opprett nytt emne" knappen vises derfor ikke. Nå er det jo ikke sikkert dette er problemet, men det er verdt og sjekke selv om du kan logge inn uten problemer.

 

Den eneste måten og sjekke dette på er og sjekke at navnet ditt står i den svarte linja øverst i skjermbildet. Hvis den gjør det er problemet ikke cookies, og vi må lete etter andre løsninger.

 

Jeg er imidlertid uenig med Apple Support i at problemet ligger i forumet. Det opprettes ett titalls emner daglig, og normalt rundt 100 svar på innlegg. Så det er tydelig at forumsystemet fungerer. Jeg tror heller problemet ligger i oppsettet til webleseren din. Når det gjelder andre folks problemer så har jeg den erfaringen, etter og ha lest ganske mange av disse probleminnleggene, at disse stort sett skyldes enten forumtreghet eller feil webleseroppsett.

 

Skal prøve å logge meg på og ikke bruke "Husk meg" knappen først, men d som er merkelig er at jeg ikke har hatt dette probllemet tidligere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg logget meg inn igjen, og tatt bort haken for "Ikke husk meg", og det er ingen forandringer :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg blir den svarte boksen borte hvis jeg velger å følge alle fora samtidlig,hvis jeg bare velger " vis nytt innhold" Den sorte boksen dukker bare opp hvis jeg velger ett bestemt forum f. eks brukernes eget forum. Vet ikke om det er slik for alle ?

 

Jo takk du! :-) Nå klarte jeg enderlig å poste et nytt innlegg, men d ble dobbelt postet, så nå får jeg bare håpe at jeg greier å fjerne et av dem ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg logget meg inn igjen, og tatt bort haken for "Ikke husk meg", og det er ingen forandringer :-(

Jeg bare tenker høyt her; du sa at du hadde gjort noen oppgraderinger på maskinen din. Safari 6 kom ut 25 Juli (2 uker siden), så hvis du gjorde oppgraderingen din etter det kan det jo hende at denne nye versjonen er installert og at oppsettet, av en eller annen grunn, ikke er identisk med den gamle versjonen du hadde installert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn da jeg bruke innlegget til en annen bruker, og gikk il brukernes eget forum! :-) Men da systemet jobbet så sent klarte jeg å dobbelt poste :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare tenker høyt her; du sa at du hadde gjort noen oppgraderinger på maskinen din. Safari 6 kom ut 25 Juli (2 uker siden), så hvis du gjorde oppgraderingen din etter det kan det jo hende at denne nye versjonen er installert og at oppsettet, av en eller annen grunn, ikke er identisk med den gamle versjonen du hadde installert?

 

Problemet nå er nok ikke at jeg bruker Safari, for d brukte jeg også med det forrige innlegget jeg hadde her, og jeg får beskjed på iMAc`n min når d er programmer som er klare for oppdateringer....Men har hatt større problemer med Firefox etter dette tullet m at jeg ikke fikk laget et nytt tema her inne! Har desverre ikke skrevet opp passordet for dette stedet m bokstaver, og i Safari har jeg krysset av for å huske dette passordet, og når jeg får opp i Firefox at e-mailadr. min ikke finnes, men finnes greit når jeg logger meg inn med Safari så blir jeg litt frustert kan du si ;-)

Men mulig at jeg ikke nylig har oppgradert siste versjon i Firefox da jeg bruker den svært skjelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.