Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfall i Bergen 1960 Gjert Toftegaard


Dag Solberg
 Del

Recommended Posts

Gjert Toftegaard er nevnt død 10 apr 1960 (lp.nr. 114) i Bergen.

Kan jeg få opplyst fødselsdato på ham samt navn på etterlatte.

Med vennlig hilsen Dag Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var født 26. mai 1876 i Austrheim. Hans kone Martha bodde i Lonevåg. De hadde bodd hver for seg i om lag 50 år. Som arvinger står barna:

 

Ingeborg Storum, Sandviken Tverrgate

Sigrid Kollvangnes, Lonevåg

John Toftegaard, Lappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for godt svar. Det var rett person jeg hadde funnet. Jeg var i tvil for den godeste Marta kalte seg enke helt tilbake til før 1920.

Mvh. Dag Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei! Interessant samtale. Eg er tippoldebarnet til Gjert. Har dykk informasjon om kvar Gjert var desse 50 åra? Veit dykk om nokre internettsider der eg kan leite etter informasjon om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjert Toftegaard hadde vært i Australia i 25 år da han kom til Bergen 12. februar 1936. Han bosatte seg i Vestre Holbergsalm. 5, flyttet i 1937 til Strangehagen 18, og i 1940 til Nøstegaten 71C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ida.

Det finns lite opplysninger om Gjert - eller som hans fulle navn var -  Ivar Gjertin Monsen Toftegaard.

Han skrev seg kun Gjert til fornavn ved folketellingen 1910

De siste sikre opplysninger jeg har er at han er nevnt ved folketellingen 1910 i Prof. Arentzgt 3 i Bergen.

Han bodde da med sin familie.

Han er ikke nevnt i skifte etter sin sønn Malvin som døde 1921 i Bergen.

Han er ikke nevnt i adresselister i Bergen før 1958. Da bodde han i Nøstegt. 71c der han også bodde ved sin død.

Kanskje kan Digitalarkivet finne ut mer om de kan finne folkeregisterkort på ham.

Med vennlig hilsen Dag Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei igjen! 

Har nokon tips om kvar eg kan finne informasjon om australiaoppholdet  til Gjert? Korleis fann du Yngve Nedrebø ut at det var der han var?

 

Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.