Gå til innhold
Arkivverket

Anne Marie Danielsdatter f 10/10 1863 Trankil Sverige


hilde roos
 Del

Recommended Posts

Anne Marie Danielsdatter f 10/10 1863 Trankil Sverige.Hun gifter seg i Moss 21/9 1884 med

Lars Wilhelm Larsen f 1860-1861? i Sverige.

Det jeg lurer på er.Hvem er Anne Marie Danielsdatter sine foreldre og om hun hadde noen søsken?

Noen som kan hjelpe?

Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innflyttingen til Østfold i 1881.

1881 Trankil, S S Aremark 1881 Innflyttar ug Anne Marie Danielsd Kollerød nordre k 10/10 1863

17/9-81 Almqvist kom. l.t.æ.g.f

 

http://digitalarkive...merk=22071#ovre

 

Vielsen 21 sept 1884.Bruden sin far står skrevet som Daniel JACOBSEN.

 

Klokkerboken:

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Bysoknet i Moss, Klokkerbok nr. I 5 (1878-1888), Ekteviede 1884, side 281.

Permanent sidelenke:http://www.arkivverk...y&idx_side=-279

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...61003070280.jpg

 

Ministerialboken:

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Bysoknet i Moss, Ministerialbok nr. II 1 (1878-1886), Ekteviede 1884, side 285.

Permanent sidelenke:http://www.arkivverk...y&idx_side=-272

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...60928020682.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er født i Trankil 10/10-1863 døpt 18/10. Foreldre: Daniel Pettersson og Cajsa Svensdotter på Skenhall.

 

Finner de i husforhør 1861-1870 side 148, Skenhall i Trankil:

 

Egare Daniel Pettersson f 4/9-1825. Død april 1866 og jeg tror datoen er den 1 men er noe usikker.

hustru Cajsa Svensdotter 6/2-30

Barn:

Johan Edvin 22/9-50

Jan Petter 7/3-54

Albin 26/9-57

Laura 18/12-59

Anna Maria 10/10-63

Adolf 4/4-66

 

En del av disse reiste til Norge, kanskje du finner mer om dem der:

 

Post 574077

Danielsdotter, Laura

Piga (ogift kvinna)

f. 18/12 1859 i Trankil, Värmlands län (Värmland)

Utvandrad 2/9 1881

från Kesnacken, Torrskog, Älvsborgs län (Dalsland)

till Aremark, Östfold fylke, Norge

Källa: Husförhörslängd, s. 230

Emibas emigrationsakt: Torrskog P 1881 007

Onormerade namnformer:

Destinationsland: Norge

 

Post 838996

Danielsson, Albin

Inhyse (ogift man)

f. 26/9 1857 i Trankil, Värmlands län (Värmland)

Utvandrad 4/11 1876

från Skenhall, Trankil, Värmlands län (Värmland)

till Aremark, Östfold fylke, Norge

Källa: Husförhörslängd, s. 138

Emibas emigrationsakt: Trankil S 1876 012

Onormerade namnformer:

Destinationsort: Arenmark

Destinationsland: Norge

 

Albin var nok en tur tilbake i Sverige igjen, for han emigrerte på nytt den 8/8-1879, med ellers samme opplysninger som første emigrasjon.

 

Post 839047

Danielsson, Jan Peter

Dräng (ogift man)

f. 7/3 1854 i Trankil, Värmlands län (Värmland)

Utvandrad 8/8 1879

från Skenhall, Trankil, Värmlands län (Värmland)

till Aremark, Östfold fylke, Norge

Källa: Husförhörslängd, s. 135

Emibas emigrationsakt: Trankil S 1879 006

Onormerade namnformer:

Destinationsort: Arenmark

Destinationsland: Norge

 

Post 838936

Danielsson, Johan Edvin

Dräng (ogift man)

f. 22/9 1850 i Trankil, Värmlands län (Värmland)

Utvandrad 11/11 1872

från Skenhall, Trankil, Värmlands län (Värmland)

till Norge

Källa: Husförhörslängd, s. 164

Emibas emigrationsakt: Trankil S 1872 006

 

Anna Maria emigrerte også, men hun er feilaktig innført i Emibas som davidsdotter og det er nok kun er skrive/tolkefeil:

 

Post 839082

Davidsdotter, Anna Maria

Piga (ogift kvinna)

f. 10/10 1863 i Trankil, Värmlands län (Värmland)

Utvandrad 17/9 1881

från Skenhall, Trankil, Värmlands län (Värmland)

till Aremark, Östfold fylke, Norge

Källa: Husförhörslängd, s. 175

Emibas emigrationsakt: Trankil S 1881 028

Onormerade namnformer:

Destinationsort: Arenmark

Destinationsland: Norge

 

****************************************************************

Da er det bare Albin igjen som jeg ikke finner i emibas. Han finner jeg i 1890 tellingen. Bor på skenhall, alene, ugift, jordbruksarbeider. I 1900 tellingen finner jeg han ikke.

 

Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys jeg fant han visst i 1900 tellingen, søkte bare litt feil første gang. I 1900 bor Albin fortsatt på Skenhall han er hem.egare. Gift med Kristina Andersdotter f 1867 Vårvik. De har datteren Ellen f. 1900 i Trankil.

 

Adolfs dødsfall:

 

18660404-621

Danielsson, Adolf

Skenhall 1:21 M Fl

Död 24/12 1950.

Kyrkobokförd i Trankil (Värmlands län, Värmland).

Född 4/4 1866 i Trankil (Värmlands län, Värmland).

Änkling (10/1 1946).

--------------

Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2010:

Trankil, Årjängs kn (Värmlands län, Värmland)

Födelseförsamling i källan:

Trankil (Värmlands län)

Källor:

DOR 50-51 / MTL

 

Og hans kones:

 

18670105

Danielsson f. Andersson, Kristina

Skenhall

Död 10/1 1946.

Kyrkobokförd i Trankil (Värmlands län, Värmland).

Född 5/1 1867 i Vårvik (Älvsborgs län, Dalsland).

Gift kvinna (9/7 1898).

--------------

Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2010:

Trankil, Årjängs kn (Värmlands län, Värmland)

Födelseförsamling i källan:

Vårvik (Älvsborgs län)

Källor:

DB, FS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen. Det er en ting som jeg lurer på er navnet til Anne Marie sin far.

Ved vielsen står det Daniel Jacobsen ,men det kan jo være att det er skrivefeil i

kirkebøkene.

Er det mulig at det kan være to med samme navn som er født samme år i Trankil tro?

Ved folketellingen 1910 står Anne Marie( Danielsdatter) Larsen oppført med

fødseldato 20/10 1863.

Mvh Hilde Roos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hilde. Beklager at jeg ikke har fått svart før i dag. Her har vi hatt bursdag for barnebarnet i dag.

 

Jeg kan desverre ikke gi noe 100 % svar på denne uklarheten. Den Anna Maria som er født den 10/10-63 har en far som heter Daniel Petterson. Det heter han i allefall i f.boken og i det aktuelle husforhøret. Så det blir jo vanskelig å mene noe annet om det.

 

Fødselsdatoen 20/10-63 står i tellingen 1910. I trankil er det kun født et barn den 20/10-63, hun heter Maria Sofia, og hennes far heter Olof Danielsson.

 

Så desverre har ikke jeg noe godt svar. Jeg legger ved kopi fra hennes innføringe i f.boken og fra husforhøret 1861-1870.

post-445-0-81200800-1344712659_thumb.jpg

post-445-0-01902300-1344712675_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket om hun kan være født 10/10-63 eller 20/10 i Blomskog,, men det var hun ikke. Den innflyttingen Ann-Mary lenker til i innlegg 2 er den samme som jeg har funnet i mine innlegg, og som jeg fant i Emibas.

 

Kan vi tro at etternavnet Jakobsson er feilskrevet tro ? Det er egentlig vanskelig å se noe annet. Om de opplysninger du har i 1 innlegg er rett, så må det nesten være hun som fremkommer i innleggene her.

 

Ser hennes mann er fra Blomskog. jeg har Blomskogsboken og sjekket om det fremkom noe i boken, men det gjorde det desverre ikke.

 

 

Så grublet jeg på om Anne maries mor kunne ha giftet seg igjen, om mannen da het Daniel Jakobsson. Men den gang ei. Nå har jeg sjekket i tellingene 1880-1890 og 1900, og da lever hun som enke uten å gifte seg igjen.

 

Kanskje noen andre med gode ideer ?

 

Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet når Cajsa Svensdotter døde,det var den 2/12-1918 og gravlegges den 8/12. Hun dør av ålderdomssvaghet.

 

Hun var enke og alene frem til hun døde.

 

Håpet å kunne finne boupptekningen hennes, for da ville det kunnet ha fremkommet noe om hennes barn, som kunne gitt en pekepinn. Desverre stopper boupptekningene for Nordmarks Häradsrätt i 1900, så 1918 er ikke tilgjengelig.

 

Kanskje det hadde vært mulig for deg å få tilsendt hennes boupptekning fra Nordmarks Häradsrätt nå når du vet dødsdatoen ? Kanskje det i den kan stå noe om hvor Anne Marie bor og hvem hun er gift med. Da bør det i såfall være mulig å kunne vite om dette er rett familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen.

Det var ikke meningen å skape tvil i dine søk men ble litt i tvil med etternavnet til Anne Marie sin far.

Har funnet hennes bror Albin gift i Vestre Fredrikstad og der står far med navnet Daniel Petterson.

De gifter seg 28/12 1884.

Kan du finne noe mer om Lars Wilhelm Larsen og han foreldre?

Mvh Hilde Roos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan bestille fra bouppteknign her: http://www.riksarkivet.se/default.aspx?id=1315 om du ønsker.

 

Du har ikke skapt noe tvil, men det oppstår tvil når det er sånn. Og det er det godt å prøve å finne ut av. For man vil jo gjerne være helt sikker. Derfor gjorde jeg noen forsøk, men desverre uten å kommenoe lenger.

 

Jo Lars Wilhelm kan jeg nok også finne mer om. Jeg skal bort om ikke så lenge, og blir nok borte mye av dagen i dag. Men, jeg tar det igjen i kveld om det er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil forsøke å få kopi av boupptekningen, så har du vel det meste av den info som trengs i bestillingsformularet. Da blir jo kostnadene uansett minst mulig. Her er det jeg mener du skal fylle inn i formularet:

 

Fornavn: Cajsa

Etternavn: Svensdotter

Fødselsdatum: 18300206

Dødsdatum: 1918-12-02

Dødsort/län: Värmland

Dødsort/forsamling: Trankil (på Skenhall)

Tingsrätt/Domsaga: Nordmarks häradsrätt

 

Så krysse av at du vil ha kopi fra boupptekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil forsøke å få kopi av boupptekningen, så har du vel det meste av den info som trengs i bestillingsformularet. Da blir jo kostnadene uansett minst mulig. Her er det jeg mener du skal fylle inn i formularet:

 

Fornavn: Cajsa

Etternavn: Svensdotter

Fødselsdatum: 18300206

Dødsdatum: 1918-12-02

Dødsort/län: Värmland

Dødsort/forsamling: Trankil (på Skenhall)

Tingsrätt/Domsaga: Nordmarks häradsrätt

 

Så krysse av at du vil ha kopi fra boupptekning.

Hei igjen

har ikke gjort dette før men det er ett utfyllingspunkt med avgrensing på tid man skal fylle

ut men er i litt tvil hvor lang søketid jeg skal fylle inn.Har du noe ide på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

har ikke gjort dette før men det er ett utfyllingspunkt med avgrensing på tid man skal fylle

ut men er i litt tvil hvor lang søketid jeg skal fylle inn.Har du noe ide på dette?

 

Vanskelig å si, men du har jo det meste av info. Dette er jo noe du må betale for, så er det jo det om du ønsker å betale for det da, og i såfall hvor mye. Om du vil forsøke dette og er innstillt på å betale det, så trengs det nok ikke all verdens tid for arkivet å finne det frem kanskje. 15 min kan holde, men det går jo fort og da, så 15 eller 30 minutter kanskje ?

 

Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Lars Wilhelm Larsson ble født 9/9-1860 og døpt 19/9 på Sundsbyn i Blomskog, han var oägta født. Foreldrene var: pige Stina Kajsa Elofsdotter Hammarström og Lars Jansson i Söpplanda.

 

Husforhørene fra 1853-1875 først på Sunstadbyn frem til 1853 og fra 1853 på Sundsbyn:

 

Løsdrif. piga Stina Cajsa Elofsdotter f 29/6-26, drifver i bygda, fattig

oä dotter Mathilda Olsdotter 12/5-54

oä son Lars Wilhelm Larsson 9/9-60

Alle født i Blomskog.

 

I folketellingen 1880 og 1890 bor hun på Ekenäs, i 1880 sammen med Lars Wilhelm og i 1890 var hun alene.

 

Stina dør den 7/3-1909 på Ekenäs, gravlagt 18/3, fattighjon. Noe dødsårsak står ikke.

 

Lars Wilhelm emigrerte til Norge, til Drammen, dro nok videre derfra til østfold:

 

Post 738366

Larsson, Lars Vilhelm

Arbetare (ogift man)

f. 9/9 1860 i Blomskog, Värmlands län (Värmland)

Utvandrad 9/11 1883

från Ekenäs, Blomskog, Värmlands län (Värmland)

till Drammen, Buskerud fylke, Norge

Källa: Husförhörslängd, s. 102

Emibas emigrationsakt: Blomskog S 1883 054

Onormerade namnformer:

Destinationsland: Norge

 

Her er Lars w. sin 1/2 søster Mathilda fra 1880 tellingen, hun var gift og hadde barn:

 

Post 1880-17-56-966

Olsdotter, Mathilda

f. 1854 i Blomskog (Värmlands län, Värmland)

h.

Gift kvinna, mor i familjen

Ingebyn

Blomskog (Värmlands län, Värmland)

Registrerad födelseort: Blomskog Värmlands län

 

Post 1880-17-56-965

Andersson Ingeby, Jordan Edvin

Soldat

f. 1854 i Blomskog (Värmlands län, Värmland)

Gift man, far i familjen

Ingebyn

Blomskog (Värmlands län, Värmland)

Registrerad födelseort: Blomskog Värmlands län

 

Post 1880-17-56-967

Albert

f. 1877 i Blomskog (Värmlands län, Värmland)

s.

Pojke, barn i familjen

Ingebyn

Blomskog (Värmlands län, Värmland)

Registrerad födelseort: Blomskog Värmlands län

 

Post 1880-17-56-968

Hulda Maria

f. 1880 i Blomskog (Värmlands län, Värmland)

d.

Flicka, barn i familjen

Ingebyn

Blomskog (Värmlands län, Värmland)

Registrerad födelseort: Blomskog Värmlands län

 

I 1890 bodde de på samme plass, og det var ytterligere 2 barn: Johan Edvin f 1882 og Gustaf Leopold f 1887. Om det er aktuellt så er det nok mulig at jeg kan finne konfirmasjonsbilder av et eller flere av disse barna om det er av interesse. Men, sikker er jeg ikke.

 

Jeg skal se etter faren til Lars Wilhelm etterpå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tusen takk jeg tar gjerne i mot bilder hvis det er mulig.

Har sendt forespørsel til Sverige om boupptekning så

jeg venter spent på svar der ifra.

Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Lars Wilhelms far, så har jeg problemer med å finne han. Når lars W. ble født den 9/9-1860 i Blomskog, så het faren Lars Jansson i Söplanda. Men , jeg gjenfinner han ikke i husforhør 1853-1860, får se over en gang til , kan jo ha oversett noe.

 

Fødsel/ dåp finnes i Blomskog C1:7 s 21 og C1:8 s 251. Kanskje flere kan være med og se ?

 

Konfirmasjonsbildene kommer jeg tilbake til.

 

Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da har jeg fått svar fra Sverige.

Da blir konklusjonen att det er riktig Anne Marie Danielsdatter vi har funnet.

Det står att hun er gift med Lars W Larsen og bor i Moss når hennes mor dør.

Albin Danielsen og Laura Danielsdatter bor også i Norge.

Tusen takk for all hjelpen du har gitt meg. :D

Hvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss det gikk jo fort å få svar da. Så moro at det viste seg å stemme. Hadde nok en sterk anelse om at det måtte være riktig, men det er alltid godt å få stadfestet at ting er korrekt, og det vet du jo nå da. Går det an å spørre om hva du måtte betale for dette ?

 

Vedr familien som fremkommer i innlegg 14, så fremkommer flg om dem i blomskogsboken på s 125:

 

Soldat nr 49 Jordan Edvin Ingeby på Träa (Ingebyn), son til Yngve Anders Olsson och Kajsa Jonsdotter i Mon f. där 25/2-1854 gift 6/12-1877 med

Matilda Olsdotter, dtr til olof Andersson i Bocklerud, Holmedal och Kajsa Elofsdotter i Sundstadbyn, f. der 12/5-1854 død 27/9-1918

Barn:

Albert 19/12-1877

Hulda Maria 4/4-1880

Johan Edvin 29/11-1882 gift i Blomma

Anna Elvira 25/4-1886 død 11/10 s.å

Gustaf Leopold 15/11-1887

Oskar Yngve 4/1-1891

Beda Elvira 25/12-1893

David 1896

 

Jeg nevnte konfirmasjonsbildene. Når det gjelder barna til dettte paret, så er det mulig i blomskogboken å finne noen av konfirmasjonsbildene. Det ser ut i såfall som det er mulig å finne Gustaf Leopols, Oskar Yngve, Beda Elvira og David. Så langt har jeg ikke kommet lenger enn å finne konfirmasjonsbildet det året som Gustaf Leopold ble konfirmert. Hans navn er med på bildet, men problemet er at det ikke er angitt hvor på bildet han står. Det har de tydeligvis hatt problemer med. Da er kanskje bildet av mindre interesse ? Jeg vet jo ikke om det gjelder også for de 3 andre. Jeg skal se om jeg finner de og.

 

Jeg må innrømme at i alt godværet i dag, så har jeg ikke fått gjort noe mer med å finne Lars Wilhelms far. Det har vært så deilig ute, endelig. Jeg har ikke glemt det og kommer tilbake til det når jeg har fått sett litt mer på det.

 

Hilsen anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm jeg sliter med å finne Lars Wilhelms far. Ergerlig . Men jeg fortsetter å lete.

 

Jeg lurer litt på om jeg har tolket farens navn når jeg skriver at han heter Lars Jansson. Jeg har funnet han innført i 2 f. bøker. I den ene står det klart at han heter Lars Jansson. I den andre står det Lars ......söplanda(mener jeg, men det er knotete skrift) Det har jeg tolket til Söplanda som er et bosted i Blomskog. Når jeg tenker meg om så er jo også slektsnavnet Söppelmann brukt i Blomskog. Og det er der jeg lurer på om jeg har tolket rett eller feil. Kan faren hete Lars Jansson i Söpplanda eller kan han hete Lars Jansson Söppelmann ? Men, begge alternativer tatt i betraktning så sliter jeg med å finne han. Og jeg har ikke lyst til å foreslå eventuelle personer her, når jeg selv tviler veldig på riktigheten.

 

I Sverige finnes det også en etterlysningsside som heter anbytarforum. Desverre er aktiviteten der så som så, i allefall for noen emner/steder. Men under Blomskogssiden er det et par meget aktive og ivrige, som muligens ganske raskt kan komme med noen innspill, de har jo i tillegg en større lokalkunnskap. Så mens jeg fortsetter å lete kan du kanskje legge inn et spørsmål der. Har du ikke brukt anbytarforum før så må du først registrere deg før du kan legge inn spørsmål.

 

Hovedsiden til anbytarforum: http://aforum.genealogi.se/cgi-bin/discus/discus.cgi?pg=topics

 

Her er siden hvor du registrerer deg/åpner en anvendarkonto: http://aforum.genealogi.se/cgi-bin/discus/board-profile.cgi?action=register

 

Og her er Blomskogssiden, hvor du nederst på siden kan legge inn et spørsmål: http://aforum.genealogi.se/discus/messages/44/8455.html?1344866466

 

Du kan jo referere til at Lars Wilhelm er innført født/døpt i hhv: C1:8 side 251 og i C1:7 side 21. Videre at han og hans mor er innført i husforhør 1853-1860 s 200 samt husforhør 1861-1870 side 316 Sundsbyn. Jeg har jo fulgt de i flere husforhør men de kommer langt med det første husforhøret (1853-1860) for å finne Lars Wilhelms far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanksje noen kan forsøke seg på en tolkning. Her er fødelsesboken, den innføringen som jeg lurer på. Lars Wilhelm f 9/9-60. Han finnes noen navn ned på høyre side. Det er fars info jeg lurer på.

 

Og det andre er husfohrøret 1853-1860. Ca midt på siden finnes løsdrivaren piga Stina Cajsa Elofsdotter og Lars Wilhelm står under der som hennes oä son. På Lars Wilhelms linje står helt ytterst på høyre side info om hans far og det er det jeg lurer på.

post-445-0-56243000-1344923930_thumb.jpg

post-445-0-13542700-1344924243_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja det gikk veldig fort med å få svar.Angående hvor mye det kostet så vet jeg

ikke helt men jeg bestilte 30min og prisen var 125 pr 15min så jeg vet ikke om

jeg må betale for 30min,og så blir det vel kanskje gebyr for å sende regningen

så det blir kanskje rundt 300kr,men det er jo vært pengene.

angående hvor de bodde så står det i folketellingen 1900 Lars Wilhelm Larsens hus Klommesten Rygge.

1910 bor de også Klommestensåsen Rygge.

Anbytarforumet er det gratis å bruke?

Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er ganske sikker på at anbytarforum er gratis. De la på en avgift for noen år siden, men den måtte fjernes. Vet ikke hvor vellykket det var. Men, mener at det nå er gratis, men at du må registrere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Jeg har funnet konfirmasjonsbilde av Oskar Yngve konf i 1906 og Beda Elvira i 1908. Der er det angitt hvor de står på bildet. Sender du meg en mail på: alenehagen@hotmail.com så sender jeg deg bildene i mail.

 

Her er en oversikt over styret i Blomskog hembygdsforening http://www.blomskog.org/hembygdsforeningen/Text_hbf.htm jeg kjenner bare til en av de i styret, og der vet jeg det sitter mye kunnskap. Det er utrolig hvor mye kunnskap det er i hembygdsforeningene. Det er også noen åpne dager i løpet av sommeren/året på hembygdsgården i Blomskog. Det hadde ikke vært så dumt om du bor slik til at du ikke har så lang vei til Årjeng distriktet. Det står nok info om det på hjemmesiden deres.

 

Og om du ikke har så lang avstand til blomskog, så har de 1 helgen i juli hvert år et bygdespel som heter Amerikabrevet. Det er veldig severdig selv om man ikke har slekt i Blomskog. Jeg har vært på det flere ganger, og skal nok igjen neste år. Etter Amerikabrevet som har en forestilling på lørdag og en på søndag, så er det guidet tur i Blomskog om man vil.

 

Selv har jeg en del slekt bakover i Blomskog, så jeg har vært der noen ganger. Du får nok hjelp om du kontakter hembygdsforeningen.

 

Takk for infoen om prisen, det er alltid moro å vite. Som du sier det var verdt det. Ja det er det noen ganger, og nå vet du at den info du sitter på er korrekt.

 

Jeg bor selv i Moss, det var derfor jeg lurte på hvor i Moss de bodde. Selv har jeg et par i min slekt som bodde på Klommesten, og det er vanskelig å avklare akkurat hvor de bodde. Det er et område som heter Klommesten, og uten nærmere adresse så er jo det vanskelig. Så ligger det sånn til at det har tilhørt både Moss og Rygge kommuner. I dag ligger det i Moss, og det er svært nære sentrum., og ca 5 min unna der jeg bor med sykkel. Jeg hadde håpet jeg kanskje kunne funnet huset for deg, men jeg kan nok ikke det da.

 

Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Anne Marie Danielsdatter født 10.10.1863 har jeg mye info om, dvs hennes aner og hennes søskens etterkommere delvis fem til i dag. En William Harry Fondin skrev på 1940 tallet en liten bok " Haverudslekten" som bl.a. Anne Marie, William Harry og jeg er en del av. Boka tar for seg etterkommere etter Per Persson d.e. født 1712 eller 1715 og hans kone Berta Jönsdotter død 1772 eller 1773. De bodde på Haverud i Ärtemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.