Gå til innhold
Arkivverket

Embla Norsk Familiehistorie uten support?


Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Jeg forsøker å få kontakt med Embla Support både på mail og telefon, da jeg har problemer med slektsprogrammet, men uten å få noen tilbakemelding, og ingen svarer på telefonen.

 

Er det fler som har problemer med å få kontakt med Embla support?

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har problemer, så kan du sende en privat melding til meg eller til jo dot art krøllalfa online dot no!

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har problemer, så kan du sende en privat melding til meg eller til jo dot art krøllalfa online dot no!

 

Er det slik å forstå at du har overtatt supporten for Embla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på ingen måte! Prøver bare å hjelpe til når det trengs - akkurat slik som andre prøver å hjelpe med andre slektsprogram!

Det er eget forum utenom Embla supporten slik som de fleste slektsprogram har og der kan du få hjelp, men det er mulig Ragnar ikke har fått med seg dette forumet!

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke brukerforumet jeg etterlyste, det er supporten.

Problemene jeg har med programmet er det vel bare admin. som kan rette på?

Håper ikke det er slik att hvem som helst av medlemene kan gå inn og "fikse på kontoer" og sikkerhetskopier.

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke brukerforumet jeg etterlyste, det er supporten.

Problemene jeg har med programmet er det vel bare admin. som kan rette på?

Håper ikke det er slik att hvem som helst av medlemene kan gå inn og "fikse på kontoer" og sikkerhetskopier.

 

mvh

Ragnar Halvorsen

 

Det kan de selvfølgelig ikke! Nå sier du ingenting om hvilke problemer du har med programmet eller hvilken versjon du har? Hvis det er feil med programmet regner jeg med at det er andre som har samme problemet. Jeg bruker det daglig uten problemer.

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan de selvfølgelig ikke! Nå sier du ingenting om hvilke problemer du har med programmet eller hvilken versjon du har? Hvis det er feil med programmet regner jeg med at det er andre som har samme problemet. Jeg bruker det daglig uten problemer.

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

1.Får feilmelding ved forsøk på oppgradering

2.Får ikke lastet opp/ned sikkerhetskopi, får da beskjed om att dette kun er for medlemmer (noe jeg har vært siden oppstarten av Embla). Medlemskapet går ut 01.10.2012 så dette burde ikke være ett problem.

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problemet og det er flere som har hatt problemer med dette inkludert meg selv. Du burde selvfølgelig å ha kommet inn på hjemmesiden når du er medlem. Har du versjon 8 eller 9? Hvis du har versjon 9 så foreligger det ingen oppdatering enda!

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problemet og det er flere som har hatt problemer med dette inkludert meg selv. Du burde selvfølgelig å ha kommet inn på hjemmesiden når du er medlem. Har du versjon 8 eller 9? Hvis du har versjon 9 så foreligger det ingen oppdatering enda!

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

Jeg har verson 8.

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en ny versjon, men det er ikke det som er problemet.

Problemet er jo support som ikke fikser problemene med sikkerhetskopieringen og medlemskapet.

Dersom det ikke er oppdateringer til versjon 8, burde jeg få beskjed om det, og tilbud om versjon 9.

i stedet får jeg åltså bare feilmelding, og ikke beskjed om att jeg ikke kan oppdatere eller kjøpe ny versjon.

Uansett burde jeg vel ikke få feilmelding?

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært inne på hjemmesiden til Embla, og kjøpt (til medlemspris), og lastet ned den nye versjon 9 på 2 maskiner (ser flott ut).

Men desverre samme problemene med support...

dvs. feilmelding på forsøk på oppdatering, og beskjed om mangel på medlemskap ved forsøk på sikkerhetskopiering.

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er inne på hjemmesiden så kan du lese om hvorfor det er slik for tiden!

Det er veldig greit å ha mulighet til sikkerhetskopi til internett, men for tiden fungerer det ikke (jeg får samme melding som deg), så her må du ta kopi til egen pc/ekstern hardisk m.m til dette er ordnet.

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er inne på hjemmesiden så kan du lese om hvorfor det er slik for tiden!

Det er veldig greit å ha mulighet til sikkerhetskopi til internett, men for tiden fungerer det ikke, så her må du ta kopi til egen pc/ekstern hardisk m.m til dette er ordnet.

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

Der jo ingen unskyldning for att ikke support skal fungere?

Burde fortsatt fått svar på mail eller telfon?

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller slik att når slike situasjoner oppstår, bør vel support være mest mulig pålogget, og til hjelp med å besvare spørsmål, i steden for å gå i hi til det hele er over.

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.