Gå til innhold
Arkivverket

Dåpsinnførsel blant konfirmantar


Anfinn Bernaas
 Del

Recommended Posts

Blant konfirmantane i 1913/14 finn eg plutseleg ein vaksendåp med dåpsdato, foreldre og fadderar, side 153: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1490&idx_id=1490&uid =ny&idx_side=-152

"Dåpsbarnet" er ikkje ført opp i dåpslista i same ministerialprotokoll, der ho burde vera.

 

Skal eg gå tilbake og leggje til dette vaksne dåpsbarnet kronologisk der ho høyrer heime i dåpslista, dvs. i 1913? I så fall vil ei innførsle frå side 153 kome innimellom innførslene på side 76.

 

Eller skal eg fylgje sidenummereringa i protokollen og leggje ho til sist i dåpslista, dvs. etter siste dåpsbarn i 1922? Da kjem side 153 etter siste side (side 99) i dåpslista.

 

Eg skuldar å gjera merksam på at dette spørsmålet i fyrste omgang, for om lag ei vekes tid sidan, blei lagt inn på DIS-Noreg sitt Slektsforum -> Slektsfaglege diskusjonar -> Kjelderegistrering. Men eg fekk ingen reaksjonar i det heile. Kanskje er eg i minste laget tolmodig? I alle høve prøver eg lukka også her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til deg. I dette tilfellet var det kun en dåp, andre ganger kan det være flere sider som skal puttes innimellom og da blir det mer jobb å flytte data. For oss har det mindre betydning for når vi tar imot dataene importeres hver post i en stor database og enkeltpostene hentes ut og sorteres alt etter hva brukeren søker etter. Så sålenge hver post har korrekt sidetall, løpenr og årstall, vil det meste ordne seg i det ferdige produktet på nett.

 

Men hvis du er opptatt av at dataene skal være oversiktelig for deg i din fil, kan du selvsagt ta deg bryet med å legge posten inn kronologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for greit svar.

 

I forlenging av spørsmålet ligg jo korleis ein ber seg åt når ein kjem til ikkje-listedelte kyrkjebøker. Eg er ikkje der enda, men har sett på det.

 

Eg ser at arbeidet blir ganske oppstykka dersom ein heile tida må hoppe fram og tilbake til den rette lista i Augustus, avhengig av om det er dåp, ekteskap eller død som kjem kronologisk i ministerialprotokollen. Fordelen er at ein på denne måten har ganske god kontroll med at alle dei ulike handlingane på kvar side blir registrert. Ein forlet ikkje sida før alle handlingar er på plass i Augustus.

 

Oppstykkinga av arbeidet som nemnt over unngår ein om ein tek side for side og plukkar ut alle dåpshandlingar og registrerer dei i dåpslista i Augustus, og deretter tilsvarande med dei andre handlingane. Men risikerer ein ikkje at handlingar kan bli utegløymde på dette viset? Ein forlet og kjem tilbake til same sida fleire gonger, og blir ikkje ferdig med ho før siste listetype er valt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustus sitt oppsett er ikke optimalt for registrering av kirkebøker uten skjema og inndeling. Her burde det ha vært mulig å kunne registrere for flere lister i ett vindu for det er tungvint å gå ut og inn.

 

Her vet jeg registratorer varierer på hvordan de går løs på den utfordringen. Noen jobber seg gjennom boken for hver liste, mens andre registerer alle listene før de blar. Den første metoden er grei hvis det er lett å skille handlingene fra hverandre, står alt tettskrevet og godt blandet, er det kanskje mer effektivt å registrere handlingene etterhvert som de dukker opp, altså den andre metoden. Men dette må du ta stilling til selv når du blar deg gjennom kirkeboken og ser hvordan presten har registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.