Gå til innhold
Arkivverket

ager.no - Akers befolkningshistorie - sidene fjernet?


Inger Karin Haarbye
 Del

Recommended Posts

Jeg har hatt stor nytte av disse nettsidene, men nå er de tatt ned og domenet tydeligvis overtatt av andre. Er det noen som vet om sidene kommer opp igjen ev. på annet domene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har forsøkt med archive.org, The wayback machine for å se om de hadde kopi, men ager.no var desverre stengt for roboter. Mange av de sidene som er lagt ned finner vi på denne hjemmesiden, men noen stenger for den typen av lagring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har forsøkt med archive.org, The wayback machine for å se om de hadde kopi, men ager.no var desverre stengt for roboter. Mange av de sidene som er lagt ned finner vi på denne hjemmesiden, men noen stenger for den typen av lagring.

 

Jeg forsøkte denne også, men ny(?) eier av domenet har lagt inn sperring i robots.txt, og da hjelper det lite...

Enkelte sider er likevel fortsatt i Googles buffer, men ikke noe av det jeg så etter.

Takk til Karin for at du kontakter Erik Grøttum, jeg håper virkelig sidene kommer opp igjen. Det var mye nyttig informasjon der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå har jeg fått svar fra Erik Grøttum!

"Sørkedalssidene ligger på www.ager.no som drives av Robert Skogly. Problemet er at han tydeligvis ikke prioroterer problemet som har oppstått på Ager.no inkludert Sørkedalssidene. Jeg har skrevet til ham (flere ganger) om at sidene er nede, og alt han har gjort så langt er å si at problemet skyldes bytte av internettleverandør. Det er ihvertfall ikke min mening at sidene skal være nede. Jeg skal purre opp Skogly nok en gang, Hilsen Erik"

 

Så da får vi vel bare si takk for responsen til Erik, og håpe at Skogly/Grøttum finner en løsning på problemet som har oppstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si generelt at om det er sider som vurderes nedlagt, kan Norsk Slektshistorisk Forening kontaktes for om mulig å legge innholdet over dit, slik at det ikke forsvinner. NSF har allerede tegnet avtale med flere personer om slik overtakelse enten når personen ikke finner det interessant og nyttig å fortsette, eller av annen grunn ikke ønsker å betale for severplass lenger. Dette er altså en mulighet for hjemmeside-eiere som går lei. NSF forbeholder seg dog retten til å vurdere innholdet på sidene, slik at er ingen automatikk i en slik overtakelse,

 

Det samme gjelder bøker av slektshistorisk verdi. Foreningens bibliotek vil kunne motta slike bøker, og er bøøkene gamle nok, vil vi kunne publisere dem i skannet versjon på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.