Gå til innhold
Arkivverket

Olaf Kristian Andersen f. 1895 Mosjøen


Marita Brandsøy Lystad
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Olaf Kristian Andersen f. 1895 var gift med min grandtante, Gunhild Oliva Nyhus f. 1902. Jeg har ikke så mye informasjon om han, og er nå ute etter å høre om det er noen andre som vet mer.

 

Det jeg vet om Olaf Kristian Andersen er følgende:

Han giftet seg med Gunhild Oliva Nyhus den 27.11.1928, på Osen i Sør- Trøndelag. Han jobbet da som fyrassistent på Sætervik. Senere jobbet han også som fyrvokter.

 

Han vart fødd i Mosjøen i 05.09.1895, av foreldre Ole Andreas Andersen og Nikoline Lydia Kristine Edvardsdatter. Ekteparet Olaf Kristian og Gunhild budde truleg også i Mosjøen ein periode. Dei fekk sonen Tor Andersen ca 1937, men han døde som liten og er gravlagt i Florø. Gunhild flytta tilbake til Florø som enke, og budde også ei tid i Oslo.

 

Olaf Kristian Andersen skal ha også ha dødd nokså ung, sannsynligvis like før eller rundt starten av 2. verdenskrig. Kjenner noen til denne mannen, og vet mer om når han døde og hvor han er gravlagt?

 

Veldig takknemlig for informasjon!

 

Mvh Marita Brandsøy Lystad, Florø

 

Beklager dobbeltposting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Har lagt inn din etterlysning i debattsiden til Vefsn Slektshistorielag - http://nettforlaget....=0&sidenummer=1

 

Mvh Odd Andreas

 

Tusen takk for det!

 

Eg veit framleis ikkje kvar og kor tid Olaf Kristian Andersen døydde, og er takksam for ytterlegare informasjon om nokon der ute veit noko om han.

 

Mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Etter litt graving på loftet til foreldra mine, har eg funne ut at Olaf Kristian Andersen døydde 02.02.1931 i Mosjøen. Eg er dermed ikkje på leit etter dette lenger, men framleis interessert dersom nokon har anna type informasjon om Olaf Kristian Andersen og familien hans.

 

Mvh Marita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.