Gå til innhold
Arkivverket

Skannet bok Vefsen/Grane MINI824A01.


Jostein Mediaa
 Del

Recommended Posts

Fødte 1906-1907. Skannet side 167 mangler. 1907 starter med feil sidetall

 

Side 167 er skanna, og det ser ut til at indekseringa av bildene er korrekt. Er det noe jeg ikke ser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side 167 er skanna, og det ser ut til at indekseringa av bildene er korrekt. Er det noe jeg ikke ser?

Heisann.

Jeg ordla meg visst litt feil.

MINI824A01, døpte: Skannede sider for året 1906, er sidene 79 og 167. Ikke alle kan vel finne side 167 sånn uten videre. Side 168 starter med året 1907. For å finne side 167 må man søke bakover fra side 168

Håper jeg klarte meg bedre denne gangen.

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MINI824A01, døpte: Skannede sider for året 1906, er sidene 79 og 167. Ikke alle kan vel finne side 167 sånn uten videre. Side 168 starter med året 1907. For å finne side 167 må man søke bakover fra side 168

Håper jeg klarte meg bedre denne gangen.

 

Da forstår jeg spørsmålet. Slik programmet forvisning av kirkebøker er laget, er det ikke mulig å lage ekstra lenke til s. 167. Programmet lager lenke til den første sida for hver handling/hvert år. Innholdsfortegnelsen er altså automatisk generert, og ikke manuelt satt opp.

 

Vi stoler på at brukerne klarer å følge kirkebøkenes egne henvisninger På s. 79 er det tydelig markert at døpte fortsetter på s. 167. Jeg vil også nevne at dersom man bruker kirkeboka i listemodus, vil man bla direkte fra s. 79 til s. 167.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.