Gå til innhold
Arkivverket
Bente Borgen

Nålevende etterkommere i Bergen?

Recommended Posts

Bente Borgen

Hei!

Lorentz Sigvald Larsen, f. 1892 døde 03.07.1989 i Bergen.

Hans kone var Margit Amalie, f. Sigvardsen, f. 30.07.1894, død 06.04.1981 i Bergen.

Jeg lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan finne evt. nålevende etterkommere?

Mvh

Bente Borgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aase R Sæther - Gloppen

Finn du grava vil det vere muleg å få vite namn på festar. Du kan også prøve å finne dødsannonse i avisa - spør Bergens Tidende kva dei har av arkiv.

Eg ser forresten at det er bilde av grava på DIS-Norge sin gravminne-base. Grava ser ikkje spesielt velstelt ut - det kan ofte vere eit teikn på manglande etterslekt, men er ingen regel - bildet kan td vere teke i november.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bente Borgen

Joda, jeg har også sett gravsteinen hos DIS.

Det er vel Bergen Kirkelige Fellesråd som vet hvem som er fester på graven, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bente Borgen

Bergen kirkelige Fellesråd vil ikke opplyse navn på fester, dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aase R Sæther - Gloppen

Eg trur ikkje dei har rett til det. Utan at eg sit med lovverket føre meg meiner eg dette er offentlege opplysningar som dei som spør skal kunne få. Kanskje er andre betre bevandra i lov-verket enn eg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bente Borgen

De henviste til Offentlighetsloven, men ble usikker når jeg spurte hvilken paragraf?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johan Arthur Hansen

På biblioteket i Bergen finner du dødsannonsene på mikrofilm.

Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aase R Sæther - Gloppen

Offentleg-lova ligg her http://www.lovdata.no/all/hl-20060519-016.html - verken ordet grav eller feste er nemnt, så det må vere ein generell rund paragraf dei støttar seg på. Og andre stader i landet er det ikkje noko problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore S. Falch

Jeg lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan finne evt. nålevende etterkommere?

Mvh

Bente Borgen

Legg inn en forespørsel i forumdelen til Statsarkivet i Bergen- hvis Skifteretten har avlevert sine arkiver fra denne tiden, vil du raskt få svar statsarkivaren selv.

Hvis de ikke har avlevert dette ennå, kan du henvende deg direkte til Skifteretten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bente Borgen

takker for god svar, alle sammen

takker for god svar, alle sammen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.