Gå til innhold
Arkivverket

Finner ikke følgende personer i FT 1801


Tore Thorsson
 Del

Recommended Posts

Jeg trenger bistand til å finne følgende seks personer i FT 1801.

 

1. Ole Hansen Heggestuen. F. c. 1755. Oppført som død i 24. jul 1805 i Fron. Fikk datter Rønnaug Olsdtr f. c. 1783 d. 1841 gift med Peder Olsen Heggehoug f. 1778.

Her mangler jeg altså disse i FT på samtlige samt dødsår på Peder. Alle skal ha hatt tilholdssted rundt Fron.

 

2. Ole Johannesen Listuen f. c. 1774 d. 4. nov 1840 i Fron. Hvor er han i FT 1801? Han jobbet litt i Kristiania også. Hans kone Ragnhild Emnmersdtr. Listuen (Liestuen) f. c. 1768 d. 1 mars 1849 er heller ikke funnet.

 

3. Mari Hansdtr Ungstad f. c. 1739 d. 1819, ukjent mann. Fikk datter Goro Erlandstr http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=131&filnamn=f18010518&gardpostnr=152&personpostnr=3722#nedre

 

På forhånd takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner ikke hvem som var Rønnaugs mor. Vet du navnet hennes?

 

Nei, dessverre, Jeg har bare hennes fra Ole Hansen som nevnt over. Og han er jeg ikke 100% sikker på. Jeg ser han er oppført som kandidat, men ikke bekfreftet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med å få lagt inn lenke!

Mari Hansdatter og Erland Torgersen bodde på Skabo øvre i 1801.

Christians Froen Qvichne Skabo Øvre Nytt hushald Førenamn Etternamn Hushaldstill. Alder Sivilstand Yrke Kjønn 3770 * Erland Torgersen Mand 67 1 g. gift Gaardbruger M fglass.gif 3771 Mari Hansd Hans kone 62 1 gang K fglass.gif 3772 Torger Deres sønner 35 Ugift M fglass.gif 3773 Iver Deres sønner 27 Ugift M fglass.gif 3774 Thore Torgersd Tienestefolk 20 K fglass.gif 3775 Imbiør Nielsd Tienestefolk 19 K fglass.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med å få lagt inn lenke!

Mari Hansdatter og Erland Torgersen bodde på Skabo øvre i 1801.

 

 

Takk! Her falt en brikke på plass. Jeg hadde hennes datter som var oppført som fra Skåbu. Nå får jeg bare grave litt for å finne dødsår for Erland.

 

Redigert:

 

Jeg var litt kjapp her. Denne Erland som finnes i 1801 er ikke nødvedigvis hennes far. Jeg ser i Gardar og slekter i Fron av Hovdhaugen s. 360 at Erland Torgersen Kvålen kjøpte Skåbu, 1 1/2 hud, sammen med Erland Jonsen Bryn i 1760 for 630 rd. Det er mulig at de brukte gården sammen de første årene, men gården ble delt og Erland tok over øvre Skåbu.

Hvilke av disse Erlander som var hennes far klarer jeg ikke å utlede av dette, her må vi nok se i skiftene fra 1819 og utover da Erland Torgersen er død i nevnte år. Er det noen som har tilgang på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.