Gå til innhold
Arkivverket

Tinglysningsdokumenter for Møre og Romsdal


Jonny Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Jeg kommer ikke inn på tinglysingsdokumenter for Møre og Romsdal for åra 1945, 1946 og 1947. Dette problemet ser ut til å gjelde for hele Møre og Romsdal.

 

Jeg får opp følgende:

"Etterspurt side er ikke tilgjengelig på internett grunnet personvern eller andre klausuler."

 

Hva er grunnen til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke inn på tinglysingsdokumenter for Møre og Romsdal for åra 1945, 1946 og 1947. Dette problemet ser ut til å gjelde for hele Møre og Romsdal.

 

Hei!

 

Det er opplyst på tjenestens forside at årene 1945-47 inntil videre ikke er tilgjengelige. Årsaken er at det i denne perioden finnes enkeltdokumenter med henvisninger til landssviksaker. Disse enkeltdokumentene skal identifiseres, og det skal vurderes sperring etter visse kriterier. De fleste statsarkivene er ferdige med å identifisere enkeltdokumentene som skal sperres, slik at pantebøkene igjen har blitt åpnet. Dessverre har ikke Statsarkivet i Trondheim nådd å bli ferdige med dette, og pantebøkene 1945-47 for deres distrikt er derfor foreløpig ikke tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.