Gå til innhold
Arkivverket

Peder Pedersen, smed, født 1876-77 fra vestfold


Toril Basberg
 Del

Recommended Posts

John Henry Basberg med foreldrene Elen Lovise Rikardsdatter Mikkelsen og Smed Peder Pedersen af Tønsberg.

 

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...61107310240.jpg

 

Peder Pedersen var gift og ansatt på Kalnes Mek verksted i 1905. I folketellingen for 1910 er han oppført med kone. Jeg får dessverre ikke til å lage en link her.

 

Jeg antar i hvert fall at dette må være samme mann, men denne mannen giftet seg først i 1910 (nr 41)

 

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...50204010142.jpg

 

 

Prøver å finne ut om han har vært gift 2 ganger, eller om det er feil mann. Finner ingen andre med samme navn født på samme tid.

 

Kan noen hjelpe?

 

Vennlig hilsen Toril Basberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I folketellingen 1910 er jo han også smed og ansatt på mek. verksted. I og med at det ikke er andre som passer, kan det være samme mann? Fikk man kanskje bedre betalt som gift, eller var det lettere å få jobb som gift?

 

 

Ellers må jeg bare berømme din ( Ann-Marys) evne til å lete i kildene. Følger med, og gleder meg til jeg blir like flink :rolleyes:

 

Vennlig hilsen Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette vet du kanskje fra før ?

 

Norges Håndverksmestere:

 

John Henry Basberg, herrefrisørmester, Tønsberg, f. 23-11-1905 i Slagen. Læretid hos frisørmester O. Løche, Tønsberg, svennebrev 1932, håndv.brev 1935, div. kurser, egen forretning 1934. Medlem av Tønsberg Håndv.for., tidl. formann og styremedl., medl. av Tønsberg og Omegns Herrefrisørlaug, tidl. formann, styremedl. Frisørforb. - Gift 1927 med Gunhild Dahl-Nilsen. 2 sønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette vet du kanskje fra før ?

 

Norges Håndverksmestere:

 

John Henry Basberg, herrefrisørmester, Tønsberg, f. 23-11-1905 i Slagen. Læretid hos frisørmester O. Løche, Tønsberg, svennebrev 1932, håndv.brev 1935, div. kurser, egen forretning 1934. Medlem av Tønsberg Håndv.for., tidl. formann og styremedl., medl. av Tønsberg og Omegns Herrefrisørlaug, tidl. formann, styremedl. Frisørforb. - Gift 1927 med Gunhild Dahl-Nilsen. 2 sønner.

 

 

 

 

Jeg visste noe, for dette er min manns farfar, men opplysninger om læretid etc visste ingen av oss :D Tusen takk for opplysningene som var veldig artig å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.