Gå til innhold
Arkivverket

Dåp Anders Christensen,19 mars 1752 -Lunder annex, Ministerialbok nr. 3 (1740-1757


Inger Svindahl
 Del

Recommended Posts

Dåp Anders Christensen, Lunder annex 19 mars 1752

Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 3 (1740-1757), Kronologisk liste 1752, side 164.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8523&idx_id=8523&uid =ny&idx_side=-169

 

Dåp Anders Christensen

Christen Arnessen Rudseie og Marthe Knudsdatters barn Anders

Fad: Halvor Amundsen, ? Engebrektsen, Barbro Rud, ? Kristin (?) Christensen, Rønnov ?

 

Har igjen prøvd meg på tyding, men det gikk bare sånn passe bra. Hjelp.

 

Hilsen Inger Svindahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fad[dere]: Peder Amundsen, Henrik Engebritsen, Barbra Rud, Kirstie Christensd, Rønnov Povelsd:

 

Takk for den, jeg ante meg at jeg var litt på villspor.

 

Mvh

Inger Svindahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du kjenner til denne lenken Inger: http://www.hist.uib.no/gotisk/

 

Det er lenke til Historisk Institutt's kurs i gotisk handskrift. Det har ihvertfall vært en kjempefin ressurs for meg.

 

Jeg har lest litt om skrifttyper, men har ikke nok praksis i så utydelig skrift. Så det er nok en god ide med dette kurset. De fleste kirkebøker jeg har jobbet med har vært vesentlig lettere å tyde. Takk for tips.

 

Mvh

Inger Svindahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også (hvis jeg har tid) og lese innlegg i dette tydeforumet. Det er ganske mange her som har lang erfaring med og tyde slik skrift, og det er utrolig mye man kan lære bare av og sammenlikne originalteksten med det andre har tydet; både når det gjelder tyding av enkeltbokstaver og tyding av ord (og stedsnavn) som ikke lenger er i bruk i det moderne språket. Lykke til ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.