Gå til innhold
Arkivverket

Info om bosted.


Cassandra U. N.
 Del

Recommended Posts

Hei :)

 

Jeg har tidligere bodd 6år på Radøy hvorav 5 av dem var på Helland i et lite hvitt/grønt hus som lå rett ved siden av husvertens (Nils Borge) bolig. Når jeg bodde der hørte jeg ryktefortellinger om huset og hadde egentlig en veldig ekkel følelse når jeg bodde der. Som om jeg aldri var aleine... Jeg hadde bare en gyselig følelse inni meg når jeg oppholdt meg hvor som helst i det huset, og nå, ca 10år senere, kjenner jeg at jeg ønsker å vite mer om mitt gamle bosted. Jeg har leitet på nettet men det er veldig vanskelig å finne noe /: Eller så er det bare jeg som ikke er så flink med søkeord :P Men det jeg ønsker å vite er egentlig alt! Det er jo, så vidt jeg vet, en del av et tidligere gårdsbruk. Husvertens bolig er bygget i ettertid, men det lille huset jeg bodde i er en del av det originale bruket, Kan dere fortelle meg mer om denne plassen?? Hvem som i utgangspunktet har bygget det og eid det, hvem som har bodd der, om det har oppstått noe dødsfall (vanlige eller uvanlige), hvem som evt har dødd der (i huset), hendelser på/ved eiendommen... Ja, alt! :) Jeg har meeeget lyst å finne ut av hvor jeg har bodd henne :P og om jeg hadde god grunn til å føle meg ukomfortabel der..

 

Mvh.

Cassandra Ulvestad Notø.post-3285-0-86397800-1348010481_thumb.png (den blå ringen er eiendommen, den røde ringen er huset jeg bodde i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helland er med i bind 2 av "Radøy gjennom tidene", bygdebok for Radøy, dette bindet utgitt i 2008. Det synes å ha vært på bruk 8 du bodde. Dette bruket, som ble utskilt i 1826, er omtalt på sidene 574-576. Jeg kan ikke se at det er vist spesielle hendelser av dramatisk karakter på disse tre sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.