Gå til innhold
Arkivverket
Henning Karlsen

Carl August Bryngelsson(Brynhildsen)(Strømstad)

Recommended Posts

Henning Karlsen

Hallo i fra Wien!

Min tipptipp oldefar Carl August Bryngelsson f. 11.11.1833 var sønn av Bryngel Roth fra Svarteborg og gifta seg med Pedtrine Elisabeth Pedersdatter i Lyngdal den 12 desember 1862. Paret hadde flere barn født i Lyngdal, Sogndal,Vennesla og Skafså i Telemark.(Mo/Tokke) Hun finnes i 1891 tellinga sammen med sønnen Albert og døttrene Selma og Marie Agustsdøttre Strømstad. I denne folketellingen i fra Skafså/Mo er Carl August død og er enke med fattigforsørget fra Verket. Eldste datteren Amalie Henriette Olevine Karlsdatter Strømstad født 3.februar 1863 i Lyngdal er da allerede gift med min tippoldefar Josef Karlsson. Han funnet barnas konfirmasjoner i Skafså men letter etter Carl August og Pedtrine Brynhildsen/Augustson/Strømstad sine dødsdatoer samt barna Marie Augustsdtr Strømstads f 24 april 1874 i Skafså sin konfirmasjon evt senere ekteskap, Det samme gjelder broren Albert Augustson Strømstad f. 3.april 1879. Hele denne slekta synes benytte forskjellige navn til forskjellige tider og har funnet navnene Karlsen,Karlsdatter/Carlsen/Augustson/Augustdatter/Strømstad/Verket benytta om hverandre. De eldste av barna ble konfirmert i Skafså. Deto yngste finner jeg ikke noen kirkebok som passer.Forslag?

Mvh

Henning Karlsen i Wien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.