Gå til innhold
Arkivverket

Min onkel Anton i USA.


Sigbjørn Sandsmark
 Del

Recommended Posts

Er det spor å finne i USA etter Anton Sigbjørnsen Sandsmark. døpt 15.11. 1885 i Bakke V Agder. Død 1943 i Superior Wisconsien.Ugift.

Har ikke funnet han utvandret,men det skyldes vel at passprotokollene brant sammen med politistasjonen i Stavanger i 1929. En bror Anders døde i Medo Mn 1909. Superior/Dulut er poststempel på brev,Littel Cob er også nevnt-tror det var en tømmerhoggerleir. Vet ikke sikkert når han reiste,men vet at de to brødrene var en tid sammen i USA.

 

Min mor brente brevene fra Anton da jeg begynte å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste spor i Amerika er Anton sin egen underskrift. Sender over U.S., World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 Record for Anton Sandsmark. Her er mange opplysninger om han.

post-211-0-80227500-1349216907_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk !

Det er tydelig at det er min farbror som er funnet, endog k i Sandsmark er samme fasong som jeg skriver den ;-) Trodde i min enfoldighet at han hadde reist med jernbane herfra og til Stavanger,derfor ikke søkt i listene i Kr Sand.

 

Er det mulig å finne hvor han er gravlagt ,eller noe annet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-

At det er din Anton som reiser i 1905 er sikkert. Han kommer til New York 11. mai 1905 og reisemålet er hans bror Anders Sandsmark.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 år senere...

​Takk for det Sigbjørn.

 

Da har jeg også funnet dødsdatoen.

 

 

 

 

 

Namn: 

Anton Sandsmark Födelse:  19 Oct 1885 (19 okt 1885) - Norway (Norge) Dödsfall:  8 Aug 1943 Civil:  6 Nov 1943

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

United states World War 1 Draft Registration Cards 1917-1918

 

 

Anton Sandsmark

19 oct 1885 Norway

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:K87X-DXM

 

Den hadde Gaute lagt inn i #3.

 

----

 

United States World War 2 Draft Registration Card 1942.

 

Anton Sandsmark

19 oct 1885

 

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:QKCC-6K1F

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.