Gå til innhold
Arkivverket
Per Evensen

Karen Iversdatter Koch fra Moss i FT 1801

Recommended Posts

Per Evensen

I FT 1801 finner jeg Karen Iversdatter Koch. Hun bor sammen med sönnen i Kongensgt 91 i Moss og er oppfört som "hökerenke".

Såvidt jeg vet, var hun gift med Johan Eliasen.

Er noe kjent om Karens opphav, foreldre, födested mv ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lisbeth Wangen

Jeg greier å finne både vielse samt alle fødsler.Men ingen fødsel for Karen ennå..hvor kommer navnet Koch fra mon tro?

Hun har ikke dette navnet i noen av kirkebøkene.

Dette er muligens noen fra Karens familie:

http://digitalarkive...tnr=40334#nedre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Du har fått informasjon om Karen Iversdatter Coch fra Knut Thorvaldsen i innlegg #9 i denne tråden:

http://forum.arkivverket.no/topic/174126-anne-og-johannes-fra-moss/#entry1486889

Jeg siterer:

Hans Henrich Waggesten er svoger og kommer fra Waggesten i Maridalen.

Johannnes Johannessen brukte navnet Coch fra sin mor Karen (Kiertine) Iversdtr. Coch som var datter av Iver Engebretsen Coch (1704-1747)og Anne Hansdtr. i hans tredje ekteskap. Iver var sønn av Engebret Pedersen Coch (skifte i Fredrikstad 1720) og Inger Hansdtr. Engebret er trolig sønn av den Peder Coch som er strandsitter i Moss 1664.

Johannes Eliassen (1746-1798) var sønn av Elias Nicolaisen Løvesen og Berthe Olsdtr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.