Gå til innhold
Arkivverket

Antonette Bjørnsen f. 5/4-1878 Norderhov emigrerte 1906 til USA og ble gift med Tronnes, har ikke funnet utreise eller hennes mann??


Karin Moen  Oslo
 Del

Recommended Posts

Antonette Bjørnsen født 5/4-1878 i Norderhov/Aadalen foreldre: Henrik Bjørnsen og Randine Andersdatter

 

Har henne på 1900 tellingen ugift, tæringssyk

 

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0613&kenr=005&bnr=0030a&lnr=00

 

og på 1910 tellingen er hun utvandret USA 1906 og gift Tronnes på besøk hos moren, og skal snart tilbake til USA

 

http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036462003687

 

Vet ikke hvem mannen Tronnes er,kan hun finnes i USA med mannen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UK Incoming Passenger Lists, 1878-1960

about Antonetta Tronnes

 

Name: Antonetta Tronnes

Port of Departure: Montréal, Québec, Canada

Arrival Date: 7 Nov 1910

Port of Arrival: Liverpool, England

Ports of Voyage: Montreal

Ship Name: Laurentic

Search Ship Database: View the 'Laurentic' in the 'Passenger Ships and Images' database

Shipping Line: Canadian Pacific Line

Official Number: 110650

 

Er på vei til Christiania.

 

-

 

Canadian Passenger Lists, 1865-1935

about Antonette Tronnes

 

Name: Antonette Tronnes

Gender: Female

Age: 35

Estimated Birth Year: abt 1876

Date of Arrival: 24 May 1911

Vessel: Royal George

Search Ship Database: View the 'Royal George' in the 'Passenger Ships and Images' database

Port of Arrival: Quebec

Port of Departure: Avonmouth, England

Roll: T-4776

 

Skal til sin mann (navn ikke oppgitt) i Camrose, Alberta. HUn er canadisk statsborger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Hanne Line, , dette var utrolig raskt!! så hun er canadisk statsborger ser jeg, da blir det vel ikke så lett å finne ut mer her, men kjempefint at du fant dette så ser jeg at info. i 1910 tellingen stemmer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på maken, der fant du jo hele familien, utrolig :D vet ikke hvor mange smileys du fortjener, men jeg sender alle jeg har!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens Antonettes mann?

 

1906 Canada Census of Manitoba, Saskatchewan, and Alberta

about Peter Tronnes

 

Name: Peter Tronnes

Gender: Male

Marital Status: Single

Age: 24

Birthplace: Norway

Relation to Head of House: Son

Father's Name: Claf Tronnes

Mother's name: Carrie Tronnes

Immigration Year: 1901

Province: Alberta

Sub-District Description: Townships 39 to 43 inclusive in ranges 21, 22 west of the 4th M

Sub-District: 17

Neighbors: View others on page

Household Members: Name Age

Claf Tronnes 48

Carrie Tronnes 49

Peter Tronnes 24

Alfred Tronnes 22

Mary Tronnes 19

Gena Tronnes 19

Oscar Tronnes 17

Carl Tronnes 15

 

Peter imm i 1901 fra USA, og resten av familien i 1902. Peter og Alfred er født i Norge, mens resten av barna i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1901 Census of Canada

about Peter Tronnes

 

Name: Peter Tronnes

Gender: Male

Marital Status: Single

Age: 19

Birth Day & Month: 6 Jan

Birth Year: 1882

Birthplace: Norway

Relation to Head of House: Laborer

Racial or Tribal Origin: Norwegian

Nationality: Canadian

Religion: Baptist

Occupation: F Laborer

Province: The Territories

District: Alberta

District Number: 202

Sub-District: New Norway

Sub-District Number: E3-1

Neighbors: View others on page

Household Members: Name Age

Ole O Olstad 38

Marcha Olstad 36

Emma Olstad 14

Ole Olstad 12

Mickel Olstad 11

Henry Olstad 9

George Olstad 7

Melvin Olstad 5

Benny Olstad 4

Joseph Olstad 2

Sarah Olstad 7 m

Peter Tronnes 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott Hanne Line :lol:

Har forsøkt å lete litt etter Tronnes, men finner bare Trønnes i Stor-Elvdal, og det kan jo stemme, har funnet en Peder Adolf født 5/1-1882 som uekte sønn av ug.Olaf Pedersen Trønnes født 1859 og pige Olia Pedersdatter, det kan jo stemme med Claf/Olaf Tronnes 48 år i 1906 nå gift med Carrie ?

 

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Stor-Elvdal i Stor-Elvdal, Ministerialbok nr. 2 (1882-1907), Fødte og døpte 1882, side 1.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6053&idx_id=6053&uid=ny&idx_side=-5

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070112640048.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da fant jeg Alfred født 3/6-1885 med foreldre Olaf Pedersen, Trønnes og Kari /Carrie Johannesdatter

 

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Stor-Elvdal i Stor-Elvdal, Ministerialbok nr. 2 (1882-1907), Fødte og døpte 1885, side 49.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6053&idx_id=6053&uid=ny&idx_side=-52

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070112640095.jpg

 

Skal sjekke vielsen nå, men her er det vel mye som stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom vielsen i 1884 så da tror jeg nok at det er rett fam. så da skal jeg lete litt mer, Kari ble jo da Peders stemor hvis alt er rett her. Dette var morsomt å finne ut av, og nå skal jeg da lete litt mer :blink:

 

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Stor-Elvdal i Stor-Elvdal, Ministerialbok nr. 3 (1882-1901), Ekteviede 1884, side 10.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22458&idx_id=22458&uid=ny&idx_side=-15

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb10040809050016.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1900 United States Federal Census

about Peder Adolph Trones

 

Name: Peder Adolph Trones

[Adolph Peder]

Age: 18

Birth Date: Jan 1882

Birthplace: Norway

Home in 1900: Hubbard, Polk, Minnesota

[Polk]

Race: White

Gender: Male

Relation to Head of House: Son

Marital Status: Single

Father's Name: Olaf Trones

Father's Birthplace: Norway

Mother's name: Kari Trones

Mother's Birthplace: Norway

Occupation: View on Image

Neighbors: View others on page

Household Members: Name Age

Olaf Trones 41

Kari Trones 45

Peder Adolph Trones 18

Alfred Trones 15

Marie Trones 13

Jorgine Trones 13

Oscar Trones 10

Carl Trones 9

Anne Trones 68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne Line da kom bekreftelsen på at dette trolig er rett, nå ble jeg glad, har ikke funnet vielsen til Peter og Antonette men den har trolig skjedd i Canada, så da har du vært til utrolig god hjelp her, jeg takker og bukker, blir nesten imponert over hva vi kan klare her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, kan det være 2 Peter Tronnes ? eller er det kanskje ekteskap nr. 2 med Antonette ! vel det blir muligens ubesvart siden vi ikke finner vielsen til Peter og Nettie, men tusen takk for at du prøver :unsure:

 

 

Ser i 1906 tellingen fra Canada at Peter er single da, så da er det vel 2 ved navn Peter Tronnes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne. Jeg har et lignende problem som Karin: en person som visstnok skal ha utvandret til Canada (omkr 1870?) uten at jeg finner henne i noen utflytterlister. jeg lurer derfor på hvor du finner disse "UK incoming passenger lists" som du refererer i innlegg 2. Ligger de på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne. Jeg har et lignende problem som Karin: en person som visstnok skal ha utvandret til Canada (omkr 1870?) uten at jeg finner henne i noen utflytterlister. jeg lurer derfor på hvor du finner disse "UK incoming passenger lists" som du refererer i innlegg 2. Ligger de på nett?

 

Hvis du prøver linken i innlegg nr. 4 kan du fint søke i den 1901-1906 og 1911, men kanskje det er en annen link til nr. 2 innlegget som er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, kan det være 2 Peter Tronnes ? eller er det kanskje ekteskap nr. 2 med Antonette ! vel det blir muligens ubesvart siden vi ikke finner vielsen til Peter og Nettie, men tusen takk for at du prøver :unsure:

 

 

Ser i 1906 tellingen fra Canada at Peter er single da, så da er det vel 2 ved navn Peter Tronnes!!

 

Ja, det er flere som heter det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne. Jeg har et lignende problem som Karin: en person som visstnok skal ha utvandret til Canada (omkr 1870?) uten at jeg finner henne i noen utflytterlister. jeg lurer derfor på hvor du finner disse "UK incoming passenger lists" som du refererer i innlegg 2. Ligger de på nett?

 

Det er hentet fra ancestry.com som er en betalingstjeneste.

 

UK incoming passenger lists inneholder stort sett personer som reiste fra Amerika til UK.

 

Canadian Passenger Lists, 1865-1935 inneholder passasjerer som reiste til Canada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.