Gå til innhold
Arkivverket

Brothers keeper - slektsprogram


Beate og Gunhild Hanssen
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg bruker Brothers keeper som slektsprogram, og lurer på en liten ting. Hvis det allerede er lagt inn personer på programmet på en ny pc, og man har kopiert fra en gammel pc og skal legge inn på den nye pcen der det allerede er lagt inn personer, kan man da risikere at personer blir lagt inn dobbelt, eller sjekker programmet de "nye" navnene opp mot de navnene som allerede er lagt inn?

 

Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Beate.

 

Det kommer an på hvordan du vil legge inn de gamle dataene. Dersom du vil bruke en gedcom-fil og importere de gamle dataene til den nye databasen (på den nye pc'en), så vil du risikere å få dobbeltregistreringer. Dersom du kopierer databasen fra den gamle pc'en (alle .dt6-filene), og overfører disse filene til samme sted som databasen ligger på den nye pc'en, så vil du overskrive databasen på den nye pc'en.

 

Du kan også ha flere database på samme pc, bare du husker å lagre datafilene i forskjellige mapper på pc'en. Jeg har over 20 forskjellige databaser som jeg arbeider med i min BK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hvis du bor i nærheten av Oslo, vil det førstkommende lørdag (slektsforskerdagen) være representanter for Brothers Keeper tilstede på Riksarkivet i Oslo.

Det er også mulig å

få hjelp på brukermøtene som finner sted i Ø.Slottsgt. 2 B, 2. tirsdagen hver måned, dvs. 13.11 og 11.12. (kl.18:00-ca.20:30).

 

mvh

Else :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Noen som er god på slektsprogrammet Brothers Keeper? 

 

Har et problem jeg ikke finner ut av og om noen har et hint om hva som er feilen (eller hva jeg gjør feil)?.

 

Øverst har vi ei oppgavelinje i rekkefølgen: Fil>Rediger>Aner>Lister>Andre>Hjelp, men kommandoen Rediger virker ikke.

 

Noen som har en formening om årsak?

 

Ei stund siden jeg har vært innpå, men skulle vel ikke dø ut av den grunn?

 

Dette er BK-versjon 6.6

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du starter BK på nytt ved å høyreklikke på BK-ikonet og velger Kjør som administrator, kan i allfall ikke noe galt skje. Om det løser problemet, vet jeg ikke, men vi blir stadig bedt om å huske administratorrettighetene, så kanskje...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du starter BK på nytt ved å høyreklikke på BK-ikonet og velger Kjør som administrator, kan i allfall ikke noe galt skje. Om det løser problemet, vet jeg ikke, men vi blir stadig bedt om å huske administratorrettighetene, så kanskje...?

 

Tusen takk, skal prøve  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da løste saken seg, ser ut som den gamle versjonen 6.6 var blokkert etter at det var ny versjon (7.0) fra 23.08.2014.

 

La inn den nye versjonen og da funket det, men er det slik at gamle versjoner blokkeres når det kommer nye?

 

Tusen takk til Anne Lise Hansen for hjelp på veien  :)

 

Mh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.