Gå til innhold
Arkivverket

Ole Jensson Byre, fødd i Sør-From 1821 - huslyden hans og utvandring i 1850-åri?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har vanskar med å finna nøyaktig opphav for denne huslyden, og den lokale kunnskapen min er helst avgrensa når det gjeld Sør-Fron. Kan nokon hjelpa meg?

 

I manuskriptet mitt skriv eg mellom annan følgjande:

 

~~~~~~~~~~

 

Ole Jensson frå Byre i Sør-Fron, i Amerika kjend som Ole Johnson, var son av husmann Jens Monsson på Bottenstuen (Byrstuen) under Byre, opphavleg frå Berget under Ødegard, og kona Mari Olsdotter frå Braget og f. i Fron 12.10.1821. Han gifte seg første gongen i Sør-Fron 21.6.1849 med Siri Olsdotter frå Brænden i Sør-Fron. Ho var dotter av

 

¤¤¤¤¤ (yrkestittel? - husmann?)

 

Ole Olson på Brænden, opphavleg frå Lien under

 

¤¤¤¤¤ (kva gard? – Olstoppen(?))

 

og kona Kari Johannesdotter frå Brænden og f. i Sør-Fron 29.1.1829. Ole livnærte seg ei tid som verksarbeidar, og han og Siri budde på Byrstuen under Byre i Sør-Fron, men utvandra til Amerika i

 

¤¤¤¤¤ (kva år utvandra dei? - 1853 eller 1855/1856?)

 

Siri døydde

 

¤¤¤¤¤ (dødsfallet hennar? - døydde før 1859 - kan henda døydde ho i Sør-Fron?)

 

Ei dotter var fødd i Sør-Fron (som eg kjenner til):

a. Kari, kjend som Carrie Johnson, fødd i Sør-Fron 7.12.1850, utvandra til Amerika med foreldri sine (eller far sin?) i

 

¤¤¤¤¤ (utvandringsåret? - sjå over!)

 

~~~~~~~~~~

 

Kring 1859 gifte Ole Johnson seg att i Amerika med Gjertrud Andersdotter Kjos frå Hafslo i Sogn, i Amerika kjend som Jane Anderson.

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips om denne huslyden!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars,

Byre tilhøyrer ikkje Sør-Fron, men Nord-Fron, og ligg/låg omlag der den nordre delen av Vinstra sentrum er i dag. Byrstuen og Braget ligg og i Nord-Fron.

 

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

38 Fron

 

Ved en kgl. res. 10.8. 1850, med virkning fra samme dag, ble Fron prestegjeld delt i Sør- og Nord-Fron prestegjeld. Embetshandlinger etter den tiden må derfor søkes i de to sokneprestembetene. Ved reskript 6.12.1737 ble "Breden-Bygden" delt mellom Vågå og Fron prestegjeld slik at gnr. 177-189 i Nord-Fron ble tillagt Fron prestegjeld, mens gnr. 198-204 og 208 i Sel ble lagt til Vågå prestegjeld.

Ved prestegardsbrann i 1806 gikk store deler av embetsarkivet tapt.

 

Hvis du går inn på kirkebok for Fron/Kvikne 1816-1850 finner du på

side 206 nr 3

Gift 21.06.49 Ole Jensen, Byrstuen 28 år og Sigrid ( ikke Siri) Olsdatter Brenden 20 år

side 33 nr 29

Født 29.01.29 Sigrid Olsdatter , døpt 01 03.29

Far: Ole Olsen, Mor: Kari Johnsdatter, Lien under Olstappen

Fron/Sødorp 1815-1850

side 14 nr 19

Født: 12.10.1821 Ole Jensen

Far: Jens Monsen, Mor: Hustru Mari Olsdatter, Botten u. Byhre

 

Byrstuen var et bruk i Øvre Vinstra

Olstappen er et vann i Skåbu, muligens også et bruk

Braget var et bruk under Tokse Ligger i dag ved RV 6 i Vinstra sentrum

Byhre lå på østsiden av elva og ble revet da den nye brua ble bygget.

 

 

 

/Sigmund W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.