Gå til innhold
Arkivverket

Bad gateway timeout


Karin Moen  Oslo
 Del

Recommended Posts

Jeg har store problemer med scannede kirkebøker, (hadde det samme igår) leser et par sider, så kommer meldingen Bad gateway og timeout, er det min PC eller er det problemer her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dette problemet har vi slitt med en stund uten egentlig å finne årsaken. I dag kunne vi gå inn å analysere hendelsene mens problemene var der, og det har gitt oss noen svar på hvor flaskehalsene er. Vi har også funnet noen løsninger vi tror vil forbedre situasjonen. Dels går det på optimalisering i databasen der hvor oppslagene foregår og dels på smartere måter å kode oppslagene på. I alt har dette gitt oss en vesentlig ytelsesforbedring på de stedene det ser ut som problemene stammer fra.

 

Disse endringene er implementert på serverene, og i løpet av kvelden/morgendagen får vi se om effekten er som håpet også over tid.

 

Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det Bad Gateway idag igjen!!

 

Helt normalt denne gangen, da du traff akkurat på oppdateringen av databasen. Da blir det nedetid i noen minutter.

 

Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er nok tjenermaskinen der alt det skannende materialet ligger som har fått seg en knekk. Antar det jobbes på spreng med å sveive den i gang igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feilmeldingen jeg får og har fått siden veldig tidlig idag.

Error kb_0001a: Querying row numbers failed! MySQL error: Table 'bildekilder.bilder' doesn't exist.

 

Håper de får fikset det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.