Gå til innhold
Arkivverket

Norsk Kundgjørelsestidende


Leif Kvitnes
 Del

Recommended Posts

Denne avisen eller bladet er jo skannet fram til og med 1905.

På microfilm finnes flg. etter hva jeg har skjønt.

Norsk kundgjørelsestidende 1883 - 1918

Norsk kunngjørelsestidende 1919 - 1937

Norsk lysingsblad 1938-1942

Offentlige kunngjøringer 1942 - 1945

Norsk lysingsblad fram til og med 2006

Håper dette er så noenlunde riktig. Har vært litt vanskelig å finne ut om hvor mange mange filmruller f.eks. 1919 - 1937 består av og om dette materialet fram til 2006 er tilgjengelig for alllmenheten? Er det noe håp om at det blir skannet flere årganger og i tilfelle når dette er planlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne avisen eller bladet er jo skannet fram til og med 1905.

På microfilm finnes flg. etter hva jeg har skjønt.

Norsk kundgjørelsestidende 1883 - 1918

Norsk kunngjørelsestidende 1919 - 1937

Norsk lysingsblad 1938-1942

Offentlige kunngjøringer 1942 - 1945

Norsk lysingsblad fram til og med 2006

Håper dette er så noenlunde riktig. Har vært litt vanskelig å finne ut om hvor mange mange filmruller f.eks. 1919 - 1937 består av og om dette materialet fram til 2006 er tilgjengelig for alllmenheten? Er det noe håp om at det blir skannet flere årganger og i tilfelle når dette er planlagt?

 

Det er Nasjonalbiblioteket som har digitalisert disse publikasjonene. Spørsmål omkring dette bør derfor rettes til Nasjonalbiblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kunne vært interessant å vite om det var noe svar fra Nasjonalbiblioteket her, men nå har jo jeg bestilt Norsk Kundgjøringstidende for 1916 på mikrofilm da. Skal se den på biblioteket her når den kommer. Mulig jeg

får bruk for 1915, 1917 og 1918 også, men det kommer an på hva jeg finner og om jeg finner det jeg er ute etter på den for 1916. Skal prøve å finne ut av mammas fars første ekteskap, og jeg vet ikke hvor han ble gift,

men når jeg forhåpentligvis vet det skal jeg jo over på kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Flytter opp denne igjen i håp om at den som startet emnet har fått svar fra Nasjonalbiblioteket. Jeg skulle også gjerne likt å vite når lysninger til ekteskap kom med i Norsk Kundgjøringstidende, og jeg har til nå ikke greid

å finne en eneste lysning på mikrofilmen i 1916(har lest til 13.05.1916). Vet jeg kan henvende meg til Nasjonalbiblioteket, men hvis den som startet tråden har fått svar jeg kan dra nytte av her er det jo ikke nødvendig

for meg å spørre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.