Gå til innhold
Arkivverket

Gårds- og slektshistorie i Vesterålen


Johan I. Borgos
 Del

Recommended Posts

Femte og siste bind av gårds- og slektshistoria for Sortland er nettopp utgitt. Tidligere har jeg skrevet fem bind for Andøy og fire bind for Øksnes. I tillegg har Bø kommune utgitt ei gårds- og slektshistorie, i alt seks bind, og i Hadsel er arbeidet godt i gang med å gjøre ferdig ei slektshistorie. Dermed er regionen snart fulldekt på dette området. (Lødingen, som også deltar i regionsamarbeidet, har et eldre bygdebokverk.)

 

Takk til alle som har hjulpet meg opp gjennom årene med å knekke vanskelige slektshistoriske nøtter, og en ekstra stor takk til Margaret Miller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) Hvis bind 5 er like flott gjennomført og utfyllende som de foregående, (og det er jeg rimelig sikker på ) gleder jeg meg til å dra på biblioteket og låne den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Johan I.

 

Har ellers med fornøyelse lest Andøy bygdebok i forbindelse med noe arbeide rundt Axel Fridag og Trond Aslakssønn.

Vesterålen er et av de områdene jeg stadig står til rest med, så dette var gode nyheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takknemlig for ros - og nyssgjerrig: Johan, jeg er spent på hva du finner ut om Aslak-slekta på Stave, håper du publiserer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan I: Kommer til å publisere noe om slekta på Stave, men også noe om nabogården Bleik..Skulle gjerne hatt din e-post adresse Johan, kan du sende meg den i en pm ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk Johan! - vi er mange som er deg evig takknemlig - god natt Vesterålen og takk for link til salgssteder. Mulig vi treffes 2013 om lillebror får "jobben" i Sortland ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du har Pål - nå er bøkene bestilt :lol:

Bare nevner at det ut året er tilbud på Gårdshistoria og Slektsbøkene for Bø. Alle 6 bøkene for 2000 kroner ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Congratulations Johan! I am happy I could help a little bit. It was fun. Thank you for what you do to help us with the bygdebok for Brønnøy! You always come back with good and fast answers. Best wishes from Margaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.