Gå til innhold
Arkivverket

Harry Kristoffersen, døpt 11 feb 1912, men hvor ?


Litta
 Del

Recommended Posts

Harry Kristoffersen konfirmeres i Piperviken i 1927:

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Piperviken, Ministerialbok nr. Fa 0001 (1911-1958), Konfirmerte 1927, side 76.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-81

 

Her står det at han er døpt i Piperviken, men jeg finner ikke kirkebøker med døpte der. Piperviken ble opprettet 1911, så det er litt rart at døpte ikke finnes der.

 

Jeg har sjekket alle sogn i Oslo uten å finne ham.

 

I 1910 bor foreldrene i Horten, men dåpen er heller ikke der:

 

http://digitalarkive...f01036486003508

 

Noen gode tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke at han er døpt i Piperviken, men at han er født der.

Senere tilføyelse: Men han kan selvsagt også være døpt der.

Jeg har sett på Rikshospitalet, uten hell, men der har kanskje du også forsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk koppevaksine i Horten 6. juli 1915 (se konfirmasjonsprotokollen i første innlegg.) Og foreldrene bodde i Horten i 1910.

Da er vel sannsynligheten litt større for at han er døpt der, eller i nærheten, f.eks. i Borre?

Men i 1926 bor de altså i Munkedamsveien 17 i Oslo, og det er Johannes menighet før kirken i Pipervika kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er sjekket for det området.

 

Men det siste nå er at jeg har kontaktet Paulus kirkekontor og spurt om hjelp til å se i de bøkene som ennå ikke er innlevert. Dersom det gir resultat, så skal jeg poste en melding her.

 

Men jeg er takknemlig for alle forslag som har kommet !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjennom alle bøkene for Oslo,

 

Også Piperviken? Dåpsprotokollen for Piperviken kirke er ikke tilgjengelig på nettet ennå.

Men kirken var i funksjon fra 1911. Så det er vel mest sannsynlig at han er døpt der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ba kontoret sjekke både Paulus og Piperviken, om de har bøkene med dåpsinnførslene. Piperviken eksisterer jo ikke lengre, så hvor de oppbevares er jeg ikke sikker på.

 

Venter på svar fra de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.