Gå til innhold
Arkivverket
Jan Ketil Ryggvik

Berit Larsdatter viet i Byneset 1868

Recommended Posts

Jan Ketil Ryggvik

I kirkebok for Byneset 1868 på linje 4, står det oppført Ole Andersen ungkar og inderst, og pige Berit Larsdatter. Hvor kommer hun fra ? Ser ut som Melum eller Molum i Børssen .(Børsa) Noen som er kjent med gårdsnavnene i Børsa ?

http://www.arkivverk...50608040980.jpg

mvh Jan Ketil Ryggvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svein O. Tislevoll

Hei Jan Ketil,

Ja, står Melum i Børgsen, som kanskje skal være Børssen/Børsa som du skriver. Er ikke kjent med gårdsnavnene der. Men har en ane som hadde navnet Børs, til slektsnavn, så leste om Børssen/Børsa tidligere innpå her (tror det var folketelling, 1700 -tallet). Kanskje folketellinger fra 1875 eller senere har noe mer om Ole Andersen og Berit .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jan Ketil Ryggvik

Hei Jan Ketil,

Ja, står Melum i Børgsen, som kanskje skal være Børssen/Børsa som du skriver. Er ikke kjent med gårdsnavnene der. Men har en ane som hadde navnet Børs, til slektsnavn, så leste om Børssen/Børsa tidligere innpå her (tror det var folketelling, 1700 -tallet). Kanskje folketellinger fra 1875 eller senere har noe mer om Ole Andersen og Berit .

Hei Svein ! Og takk !, Joda , har masse opplysninger framover mot våre dager og min farmor. Ole og Berit fikk minst 7 barn og da min oldefar ble født var Berit 48 år ! Men det var visst sistemann.

Men da skal jeg sjekke på internett om gården Melum, om det finns noe der ! :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive