Gå til innhold
Arkivverket

Skannede kirkebøker


Trine Kristin Grøthe
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter kirkebok for Mandal 1878. Eksisterer den ?

 

Fra startsida er for skanna kirkebøker er det i venstre kolonne lenket opp en soknehistorikk. I soknehistorikken for Vest-Agder finner du at Mandal hørte til Halse prestegjeld. Riktig kirkebok skal derfor være Halse ministerialbok nr. A15 (1873-1879).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Søker etter dato for inngått ekteskap mellom Anne Kiøsteldatter f.1759 i Aurskog og Anders Eriksen f.1759 i Blaker. har studert alle sidene i kirkebok for aurskog og blaker fra 1780 og fremover, men kan ikke finne dem. jeg vet de er født i henholdsvi aurskog og blaker. jeg vet hvem som er foreldrene og jeg vet at de bor på plassen fiellet under jødahl store i 1801 der eldste sønnen er 16 år. kan dere hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for spørsmålet som jeg dessverre ikke har svar på stående fot. Det kan være vanskelig å lese kirkebøker fra denne perioden, og de kan jo være vigd i ett annen sokn. Jeg vil anbefale deg å stille dette spørsmålet i vårt brukerforum som har mange lesere. Man vil da som oftest få svar fort og mange av våre brukere har en lokalkunnskap som kommer godt med i slike tilfeller.

 

Men før du stille spørsmål der vil jeg be deg om å oppdatere din brukerprofil med ditt fulle navn slik som vi skriver i våre retningslinjer. Les mer om dette her:

 

Ordensregler for debattene

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker etter dato for inngått ekteskap mellom Anne Kiøsteldatter f.1759 i Aurskog og Anders Eriksen f.1759 i Blaker. har studert alle sidene i kirkebok for aurskog og blaker fra 1780 og fremover, men kan ikke finne dem. jeg vet de er født i henholdsvi aurskog og blaker. jeg vet hvem som er foreldrene og jeg vet at de bor på plassen fiellet under jødahl store i 1801 der eldste sønnen er 16 år. kan dere hjelpe meg med dette?

 

 

 

Takk for svar, men jeg har søkt i alle tilliggende kirkesogn for å kunne finne dem. Hennes foreldre døde i 1773 og hun kan ha blitt flyttet til sin fars tante(? Bor også i aurskog), men dette vet jeg ingenting om. Kan finne hennes bror som konfirmert da det skjedde før foreldrene døde, men ikke henne. Kan det eksistere en kirkebok,-side som ikke er blitt scannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.