Gå til innhold
Arkivverket

Dødsmelding/skifte i Bergen 11.01.1962 Fredrik F. Fjørstad.


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

I databasen over skifte i Bergen finner jeg at det døde en Fredrik F. Fjørstad med adresse Hellebakken 2 den 11.01.1962. Jeg har grunn til å tro at det er Fredrik Fredriksen Fjørstad, sønn av Fredrik Aleksandersen Fjørstad og hustru Mina Kristine.

 

Jeg skulle gjerne fått opplyst hvem som er nevnt i dødsmeldingen/skifte etter ham, samt fødselsdato og evt. sted for Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for tilbakemeldingen en tidlig søndag morgen. Jeg er svært takknemlig.

Står det bosted på noen av disse barna?

Om du leser mitt svar har du noen formening når materialet fra skifteretten for 1986 er tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg tillater meg å ta denne saken frem igjen, i håp om at skiftet det gjelder nå er tilgjengelig for Statsarkivet i Bergen.

Av hensyn til personvernet, kan eventuelt svar sendes meg på e-post : rthors@online.no

 

Johan Nikolai Fredriksen Fjørstad 1909 - død i Bergen 26.08.1986.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 11.11.2017 den 21.43, Steffen skrev:

Ovanfor er enka etter Fredrik Fjørstad, Karoline nemnd( fødd Ødegård). Har de nokre

opplysningar om ho? 

Er det Fredrikke Karoline Nikolaisen(Ødegård 16.12.1915-18.07.1968) du mener, så var foreldrene hennes Alexander Nikolai Johansen Ødegård 1880- før 1943 og Kristina Johanne Alexandersdtr. 05.05.1875-07.08.1943.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takkar så mykje. Dette kan heilt sikkert stemme. Har aldri før høyrt namnet Fredrikke bli brukt, men det var vel ofte slik at ein nytta kanskje berre det eine namnet. Kor kan eg finne meir informasjon om denne familien ? Veit du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Er klar over at dette er en gammel tråd.

 

Bare for ordens skyld, da jeg ser at Digitalarkivet har fått flere feil angående adressen deres.

Mine Oldeforeldre, Fredrik Aleksandersen Fjørstad og hustru Mina Kristine levde i Verftsbakken 4, Bergen, til de døde.

Av en eller merkelig grunn har det blitt registrert på en adresse på Askøy (utenfor Bergen)

 

Min kjære mor fortalte meg faktisk senest i går at vi (da jeg var et barn) besøkte dem på nettopp den adressen.

Noe som hun også bekreftet da jeg viste henne en "Google street view" av adressen.

 

Hilsen

Kai

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.