Gå til innhold
Arkivverket

Rolvsvåg,Samnanger (Os prestegjeld) 1830 - >


Hans Gangstø
 Del

Recommended Posts

I Samnanger bygdebok side 173 under Rolvsvåg er følgende familie nevnt: Nils Nilsson Rolvsvåg fødd i 1780, gift to ganger, sist med Ragnhilda Jakobsdatter Kiddernes (Voss prestegjeld), I dette ekteskapet får de to barn; Seselia f 26.okt 1832 (kilde Kirkebok for Os, 1826-1839 Ministerialbok) og Martha f 15.sept 1835 (kilde Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 14 (1826-1839), Fødte og døpte 1835, side 85).

Jeg har god oversikt over Martha, hennes giftermål og etterkommere. Sesilia får to barn utenfor ekteskap med to forskjellige fedre:

Første barn:

Agotte f 04.12.1857 på Rolsvåg,(kilde: Kirkebok for Os, 1851-1859 side 308,MInisterialbok A16) far Morten Engelson fra Sandvik. Agotte konfirmeres 6.10.1872 (kilde:Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 17 (1860-1873), Konfirmerte 1872, side 185). Faren kan da se ut til å være kalt Martin Engelson. Agotte melder utflytting til Bergen 03.02.1885. Agotte dør på Halhjem i Os, 11,januar 1886, da er hun bosatt i Bergen, men på besøk hos sin tante Marta Nilsdatter som ble gift til Halhjem.

Andre barn:

Thorgils Olsen, født 25.12.1865 på Rolsvåg,(kilde:Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 17 (1860-1873), Fødte og døpte 1866, side 59), faren er Olav Gitleson fra Vaage i Samanger.

Ved FT 1865 er Sesilia og barna Agate og Thorgels bosatt på Rolvsvagg i Samnanger, sammen med Ragnhilda ( Da kalt Rangele) Jakobsdatter; hun er da enke.

Jeg tror kanskje at Thorgils er den som er på Opedal(Havneteigen) i Ullensvang kommune, kalt Torgils Olson Vaage, født i Os(Samnanger), født 1865.

Jeg har ikke kunne finne mer informasjon om Sesilia Nielsdotter f 1832 og Torgils, og undres hva som skjedde med disse.

Jeg har ikke funnet utflytting fra Os/Samnanger for dem, og heller ikke dødsfall. Jeg har ikke funnet at Torgils er konfirmert i Os/Samnanger.

Hvis det er noen som er godt kjent i Samnanger og har innspill om hva som skjedde med disse, eller kan finne opplysninger jeg har oversett, setter jeg stor pris på å høre om dette.

 

Mvh

Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telling 1900 . Opedal (Havnateigen) Ullensvang.

Torgils Vaage el Arbeider 1865 Os (Samnanger)

http://www.rhd.uit.n...bnr=0071&lnr=00

 

 

 

Telling 1910.Tysse ytre

Torgils O. Vaage el ug Sager ved Fattigunderstøt. 24.12.1865 t

http://www.rhd.uit.n...bnr=0063&lnr=00

 

Fødselsdato er 1 dag feil på tellingen 1910.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telling 1900 . Opedal (Havnateigen) Ullensvang.

Torgils Vaage el Arbeider 1865 Os (Samnanger)

http://www.rhd.uit.n...bnr=0071&lnr=00

 

 

 

Telling 1910.Tysse ytre

Torgils O. Vaage el ug Sager ved Fattigunderstøt. 24.12.1865 t

http://www.rhd.uit.n...bnr=0063&lnr=00

 

Fødselsdato er 1 dag feil på tellingen 1910.

 

Takk, da faller bitene på plass.

Mvh

Hans

 

Da gjenstår det å finne ut hvor Torgils og evnt moren var når Torgils ble konfirmert og hva som var moren, Sesilia Nielsdotters skjebne.

Mvh

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor til Sesilia Nilsdotter, Ragnhild Jacobsdotter, døyr i april 1871 i Rolvsvåg i Samnanger:

"d. 22. april 1871, bgr. 27. april 1871, vilkaarsenke Ragnele Jacobsdr. Rolsvaag, 78 aar."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til innlegg # 1 her:

 

 

Som post # 75 i denne finn ein dødsfallet til 'Vilkaarsmand Niels Nielsen i Rolsvaag'.

Nils d. den 13. september 1852 i Rolvsvåg i Samnanger sokn av Os prestegjeld, og vert gravlagd i samme kyrkjesokn fem dagar seinare, og alderen hans er oppgjeven til '72 Aar':

 

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=223&uid=2836&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1&lc=x%259CK%25B42%25B2%25AA.%25B62%25B4R%25CAT%25B2.%25B62%25B1R2%25B446%25041%2581B%25C5J%25D6%2599VFF%25C6%25D6%25B5%2500%25C9%251A%2509%25E7

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Har sett denne tidligere. Det jeg sitter igjen med nå, som jeg ikke finner ut av er: Hva skjer med Sesilia etter 1865 FT og hvor blir Thorgils konfirmert ?

Har ikke funnet konfirmasjonen hans i kirkebøkene for Os/Samnanger og heller ikke noe om dødsfallet til Sesilia. Har sjekket utflytting fra Os/Samnanger uten å finne at de flytter. Endel personer i området flytter til Fana, så jeg har sjekket innflyttet til Fana i perioden fra 1865 uten å finne noe om henne. Kanskje flytter de en helt annen plass uten at det er spor etter de i Os/Samnanger.

"Ved FT 1865 er Sesilia og barna Agate og Thorgels bosatt på Rolvsvagg i Samnanger, sammen med Ragnhilda ( Da kalt Rangele) Jakobsdatter; hun er da enke."

Kanskje andre kan se innførsler jeg har oversett :-)

Mvh

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Har sett denne tidligere. Det jeg sitter igjen med nå, som jeg ikke finner ut av er: Hva skjer med Sesilia etter 1865 FT og hvor blir Thorgils konfirmert ?

Har ikke funnet konfirmasjonen hans i kirkebøkene for Os/Samnanger og heller ikke noe om dødsfallet til Sesilia. Har sjekket utflytting fra Os/Samnanger uten å finne at de flytter. Endel personer i området flytter til Fana, så jeg har sjekket innflyttet til Fana i perioden fra 1865 uten å finne noe om henne. Kanskje flytter de en helt annen plass uten at det er spor etter de i Os/Samnanger.

"Ved FT 1865 er Sesilia og barna Agate og Thorgels bosatt på Rolvsvagg i Samnanger, sammen med Ragnhilda ( Da kalt Rangele) Jakobsdatter; hun er da enke."

Kanskje andre kan se innførsler jeg har oversett :-)

 

Mvh

Hans

 

- Eg kan elles opplysa om at eg ikkje fann noko skifte etter Ragnhild(a) som døyr i 1871, så truleg var det ikkje noko å skifta etter henne. Eit eventuelt skifte etter mannen Niels i 1852 er nok mindre interessant, for det vil uansett ikkje kunne fortelja oss noko som helst om _kvar_ arvingane er/ bur fjorten-femten år seinare.

 

Men Hans, kva heiter svogeren til Sesilia/ Cicilia ? Og den umiddelbare familien hans? Kanskje nøkkelen til ei løysing kan ligga der?

 

Elles, i og med at korkje eg eller du finn Sesilia registert som død i kyrkjebøkene for Os eller Samnanger, jamfør desse; så bør du kanskje vurdera å be Statsarkivet i Bergen om å gjera eit oppslag i Folketeljinga for _1875_ for Os og Samnanger? (NB! Ho er ikkje i Bergen i 1875, - jamfør her FT 1875 for Bergen). Dersom statsarkivaren finn henne og borna hennar i Os/ Samnanger då, så veit du i alle høve at ho lever der og då. Og i og med at ho (så langt) ikkje lét seg finna att i FT for 1900, så har du i det minste avgrensa tidsrommet du må leita i.

 

Helsing Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for interessant forslag mht FT 1875. Skal ta dette den veien. Kommer tilbake til deg med svogeren til Sesilia og familien. ( De er på Halhjem, men har ikke oppsettet tilgjengelig på denne maskinen :-))

Mvh

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, Hans.

Eg ser at du ikkje har fått svar på spørsmålet frå arkivarane i det andre foraet vedkomande oppslag i FT 1875 for Os og Samnanger, men skal du få nokre svar frå meg, som kanskje er til gagn og nytte:

 

Det første er at Cesilia/ Sissela Nielsdotter var i live og høgst oppegåande så seint som sommaren 1874. Då bur ho på Solbergtræet i Samnanger (husmannsplass under garden Solberg, som er nabogard til Rolvsvåg/ Rolsvåg). Truleg forlet ho Rolvsvåg då mora hennar, Ragnhild Jakobsdtr., døydde i 1871 (-dên plassen fall vel tilbake til hovudbruket). Og i så fall blei nok sonen Torgeir/ Torger med henne. Kanskje han vart konfirmert i eitt av nabosoknene til Samnanger og Os nokre år seinare?, som til dømes då Fusa eller Strandvik??

 

Men, korleis kan eg fastslå at ho lever sommaren 1874? Jau, då fekk ho _endå eitt_ born utanfor ekteskapet, sonen Nils Andreas Nilsson:

 

http://www.arkivverk...%00%B6%5C%09%8B

 

Post # 65, fødd 30. juli. dpt. 02. august 1874 i Os. Nils Andreas. Uægte. "Pige Cissele Nilsdatter Rolsvaag, 45 Aar, og Gaardbruker og Enkemand Nils Andersen Trengereide, 50." (garden Trengereid i

Samnanger). Alderen hennar er tre år feil, mens elles stemmer det.

 

"Fadre: Peder Thorbjørnsen Solbergtræ, Hogne Olsen Solberg, Torger Guttormsen Solberg, Anne Eriksdtr. Solberg og Ingeborg Johannesdtr. Rolsvaag."

 

Men, barnefaren vedkjente seg diverre _ikkje_ farskapet:

"Ved uægte børn, af hvem Opgaven er skeet: "af Gaardbruger Peder Thorbjørnsen Solbergtræ. Moderens 3.dje Leiermaal, den opgivene faderens 1.ste Leiermaal. - Godkjendt af moderen, benegtet af den opgivene fader."

 

Sogneprest Fredrik Wille sin merknad til dette i kyrkjeboka:

"Sognepræst Wille med denne Opgave - Formodentlig". Altså at Nils A. Trengereide formodentlig var faren, sjølv om denne blånekta for dette. Soknepresten i Os kjente vel 'lusa på gangen' :)

 

Den vesle og diverre uønska guten, Nils Andreas, vart ikkje gammal; han døydde berre tolv dagar gammal:

 

http://www.arkivverk...B5%00%C9E%09%EB

 

post # 62. Død 11. august. Begr. 15. august 1874 i Os. "Nils Andreas, uægte søn af Cissele Nilsdatter Rolsvaag. Solbergtræ."

 

Men dette fortel oss sjølvsagt ikkje noko om kvar det blei av Sesilie/ Cissela Nilsdotter seinare .... Ein tanke som har streifa meg er at ho kanskje vart hushjelp eller 'tyende' hos søstra og svogeren på Hjemdal i Os? For Asbjørn Larsson Hjemdal sin gard var av ein viss storleik (med eigen skog), og i tillegg var han murar- og steinarbeidar av yrke, noko som medførte at han trengte både drenger- og tauser til gardsdrifta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil ordens skuld leggja til at eg ikkje finn Cesilia oppført som død i Os eller Samnanger, så det er vel gjerne ein indikasjon på at ho flytta ut av bygda, vekk frå prestegjeldet? Men i så fall, kvar?

 

Det veit vi førebels lite om.

 

God jul i alle høve.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for interessant oppsett.Såg også innlegget ditt under spørsmålet om oppslag i 1875FT for Bergen. No er denne FT komme på nett og eg har søkt gjennom dei kommunane som er tilgjengelig der, med ymse sammenstillinger av navn, farsnavn, fødestad og anna, uten å finne Cecilia/Sesilie/ Cissela Nilsdotter, Thorgils/Torgils eller Agate/Agathe/Agotte noen stader.

Mora Ragnilde kom frå Kiddernes i Voss Prestegjeld og dette er så vidt eg kan forstå i nærheten av Evanger. Torgils dør på gamleheimen på Evanger og då tenkte eg at kanskje det kan være noen tilknytning dertil. Leitar nå gjennom døde i Evanger sokn fra 1874 og vidare.

Men på ei annan side, Thorgils er på Opedal i Ullensvang i 1900, har denne staden noen tilknytning til resten av familien.

Spennande prosjekt, før eller seinare kjem dei fleste fram.

God Jul til deg !

 

Mbh

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Sisilie/ Sissela sin son, Torgils Olson Våge, f. 1865 i Samnanger, kom - som eg trudde - i teneste hos onkelen sin i Os, Asbjørn Larsson Hjemdal. Ved FT 1891 (pr 01. januar 1891) for Os er Torgils Olson oppført som 'løsarbeider' med Samnanger som 'sædvanlig Bosted'.

 

http://arkivverket.n...e=bigger&mode=0

 

Asbjørn Larsson er då oppført som 'gaardbruger' og 'træskoarb.' på Hjemdal. Elles så veit vi at han var murar i tillegg. I den same FT (1891) fann eg også spor av Nils Asbjørnson Hjemdal (!), f. 1865: Nils er oppført som 'Sømand i utenrigs fart' under Hjemdal, og med 'antageligt Opholdssted: Indien'.

 

http://arkivverket.n...e=bigger&mode=0

 

Og der - i India - sluttar då alle spor etter osingen Nils Asbjørnson -.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du har tatt deg tid til å leita opp nye opplysningar om desse karane. Vi får tru at Nils A. kom seg vidare fra India. :-) God Påske til deg ! Mvh Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du har tatt deg tid til å leita opp nye opplysningar om desse karane. Vi får tru at Nils A. kom seg vidare fra India. :-) God Påske til deg ! Mvh Hans

 

- Det er slettes ikkje sikkert, Hans.

Som eg tidlegare nemnde i e-post til deg så var det ikkje mogeleg å finna igjen sjømannen Nils Asbjørnsen etter FT 1885, då han var i Bergen. Han finnest _ikkje_ i FT 1900 eller seinare, heller ikkje er han innført som død i kyrkjebøkene for Os. Så då er det kanskje ikkje heilt urimeleg å tenkja seg at Nils aldri vende heimatt frå India ?, jamfør då merknaden om 'Indien' i FT 1891 for Os. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Vil berre nemna at eg ikkje har funne att Sesilia/ Cesilia Nilsdtr. i FT 1891 for Os og Samnanger, så eg går difor ut frå at ho meldte overgang til det hinsidige ein gong mellom åra 1875 og 1891, men kan hende då ikkje i Os eller Samnanger?, jfr. det som har blitt skrive om dette ovanfor. Fekk du Hans nokonsinne svar på kva som stod i dødsmeldinga/ skiftet etter den ugifte dottera Aagot/ Agathe Martinsdtr. som døydde i Os - men då busett i Bergen - i januar 1886?

Dersom mora _ikkje_ er nemnd der kan ein trygt konkludera med at ho (Cesilie) strauk med før dottera si.

Endret av Terje Hatvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding, Terje.

Eg har og bladd gjennom FT 1891 for Os og Samnanger med same resultat, så eg er nok samd med konklusjonen her.

Eg har og sett gjennom dødsfall i kyrkjebøkene i kringliggjande sokn i tidsromet, utan å finna opplysningar.

Eg har ikkje gjort meir med dette og har ikkje sett etter skifte/dødsmelding etter dottera som døydde i Os i 1886.

Eg er litt usikker på kor eg skal få opplysningar om dette.

 

Mvh

Hans

 

Endret av Hans Gangstø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hei igjen, Hans !

Her er då sonen Torgils i FT 1875 for Samnanger. Då er han i oppfostring hos farfaren på Gaupholm, Gjetle Olsen Gaupholm, 'Husmand med j, eier en Skjøite':

(Torgils Olsen Rolfsvaag,  sønnesønn, 'Opfostringsbidraget udredes, delvis af Fattigk.')

 

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052281003573

 

Og for ordens skuld: Gaupholm er nabogarden til Sandvik (der tanta og onkelen budde). Gaupholm er gnr. 129, Sandvik er gnr. 130 🙂

Då har vi vel løyst denne gåta, Hans 🙂

Endret av Terje Hatvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.