Gå til innhold
Arkivverket
Anne J. Engmo

Adolf Justin Johnsen f. 17.08 1883 Brønnøy-til USA 1902

Recommended Posts

Anne J. Engmo

Trenger litt hjelp med å finne denne karen som utvandret til Amerika. Muligens finne ut om han giftet seg og fikk barn. Han ble født 17.08 1883 i Brønnøy,hans foreldre var John Sivert Sivertsen (f. i Beitstad) og Lovise Bergithe Andreasdatter( f. på Ulvingen,Vega)

Finner Adolf konfirmert på Vega 19.06 1898,men har ikke funnet ham i 1900-tellinga.

Her er utreisen fra Trondheim http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=emitrond&gardpostnr=99593&merk=99593#ovre

Han kan ha tatt etternavnet Torgnes/Torgnæs . Det er feil alder på ham her ved utreisen,men ingen tvil om at det er rett kar.

Kanskje noen med tilgang til 1910-telling i Usa klarer å hjelpe meg med å finne ham ?

Jeg har navnene bakover på hans foreldre og besteforeldre,samt stedene de har bodd på.Det er bare Adolf jeg er interessert i å prøve å finne livsløpet til.

Mvh Anne J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunn Mathisen

Adolf Justin Hetman f. 1883 d. 1935. Til Amerika (Baldwin WI) 1902. g. ca. 1904 Anette Julie Lyng Andreasdtr. (Fra Torgnes lille i Brønnøy). De hadde to sønner og ble skilt. Adolf g. ca. 1920 Lena C. Ellingsen (f. ca. 1875 Norge d. 1956). Bosted San Francisco CA. Han kalte seg Adolph Sivertsen i Amerika.

Adolfs familie skal inn i bind 3 av Brønnøy bygdebok som kommer neste år ( under gården Stor-Torgnes). Skulle du komme over eksakte giftermålsår og mer om lena er jeg interessert i å høre om det.

Mvh

Tor Mathisen

(tor.mathisen@somna.kommune.no)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne J. Engmo

Hjertelig takk for god hjelp,dette var mer enn jeg hadde håpet på ! Jeg jobber med etterslekta til Adolfs halvbror, (Christian) Schønning Johnsen som ble født i Buksnes 1875.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.