Gå til innhold
Arkivverket

Adolf Justin Johnsen f. 17.08 1883 Brønnøy-til USA 1902


Anne J. Engmo
 Del

Recommended Posts

Trenger litt hjelp med å finne denne karen som utvandret til Amerika. Muligens finne ut om han giftet seg og fikk barn. Han ble født 17.08 1883 i Brønnøy,hans foreldre var John Sivert Sivertsen (f. i Beitstad) og Lovise Bergithe Andreasdatter( f. på Ulvingen,Vega)

 

Finner Adolf konfirmert på Vega 19.06 1898,men har ikke funnet ham i 1900-tellinga.

Her er utreisen fra Trondheim http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=emitrond&gardpostnr=99593&merk=99593#ovre

Han kan ha tatt etternavnet Torgnes/Torgnæs . Det er feil alder på ham her ved utreisen,men ingen tvil om at det er rett kar.

Kanskje noen med tilgang til 1910-telling i Usa klarer å hjelpe meg med å finne ham ?

 

Jeg har navnene bakover på hans foreldre og besteforeldre,samt stedene de har bodd på.Det er bare Adolf jeg er interessert i å prøve å finne livsløpet til.

Mvh Anne J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adolf Justin Hetman f. 1883 d. 1935. Til Amerika (Baldwin WI) 1902. g. ca. 1904 Anette Julie Lyng Andreasdtr. (Fra Torgnes lille i Brønnøy). De hadde to sønner og ble skilt. Adolf g. ca. 1920 Lena C. Ellingsen (f. ca. 1875 Norge d. 1956). Bosted San Francisco CA. Han kalte seg Adolph Sivertsen i Amerika.

 

Adolfs familie skal inn i bind 3 av Brønnøy bygdebok som kommer neste år ( under gården Stor-Torgnes). Skulle du komme over eksakte giftermålsår og mer om lena er jeg interessert i å høre om det.

 

Mvh

 

Tor Mathisen

 

(tor.mathisen@somna.kommune.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for god hjelp,dette var mer enn jeg hadde håpet på ! Jeg jobber med etterslekta til Adolfs halvbror, (Christian) Schønning Johnsen som ble født i Buksnes 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.