Gå til innhold
Arkivverket

Søke i gammelt forum/arkiv


Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Har prøvd å finne noe gammelt jeg har lagt inn her for en god del år siden, et bilde. Men finner ikke innlegget da jeg ikke klarer å finne ut hvordan jeg søker!

Er de slik at jeg bare må scrolle nedover blandt alle disse innleggene? For da kommer d til å ta uhyre lang tid :-)

For d kommer jo ikke opp som i dette nye forumet som jeg bare kan søke på Mine innlegg.....

Noe som kan forklare meg dette? På forhånd tusen takk! :-)

 

At dette ble dobbeltpostet var ene og alene fordi jeg ble logget ut av forumet :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å finne noe gammelt jeg har lagt inn her for en god del år siden, et bilde. Men finner ikke innlegget da jeg ikke klarer å finne ut hvordan jeg søker!

Er de slik at jeg bare må scrolle nedover blandt alle disse innleggene? For da kommer d til å ta uhyre lang tid :-)

For d kommer jo ikke opp som i dette nye forumet som jeg bare kan søke på Mine innlegg.....

Noe som kan forklare meg dette? På forhånd tusen takk! :-)

 

At dette ble dobbeltpostet var ene og alene fordi jeg ble logget ut av forumet :-(

 

 

 

Og hvis du tenker på det gamle forumet, så finner du det her: (Gamle brukarforumet litt nede til høyre)

 

http://www.arkivverk...larkivet/Debatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forespørsel gjør meg tenke på om det finnes en søkemotor i i dette forum? Etterhvert er listen av thema'er blitt ganske lang (og uoversiktelig)

og det kunne derfor være et hjelp om man kunne bruke en søkemotor til å finne ut om et thema eller en familie har vært behandlet før.

JanM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man oppe til høyre går inn der det står søk, klikker på dette emnet og krysser av for alle forum, kan man søke på et spesifikt tema, slektsnavn stedsnavn eller rett og slett skrive sitt eget navn å få opp de tema man har startet eller deltatt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forespørsel gjør meg tenke på om det finnes en søkemotor i i dette forum? Etterhvert er listen av thema'er blitt ganske lang (og uoversiktelig)

og det kunne derfor være et hjelp om man kunne bruke en søkemotor til å finne ut om et thema eller en familie har vært behandlet før.

JanM

 

 

 

Jeg fant ikke noe søkemoter der jeg! Og opp til høyre under navnet mitt så gjelder vel Mine innlegg bare i dette nye forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg fant ikke noe søkemoter der jeg! Og opp til høyre under navnet mitt så gjelder vel Mine innlegg bare i dette nye forumet?

 

 

Under navnet ditt oppe til høyre står det søk. Klikk på dette emnet om du får opp en meny. Merk av på forum, da søker du både i gammelt og nytt forum. Deretter skriver du inn søkeord, f.eks ditt eget navn, eller navn på tema, slektsnavn , stedsnavn el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Under navnet ditt oppe til høyre står det søk. Klikk på dette emnet om du får opp en meny. Merk av på forum, da søker du både i gammelt og nytt forum. Deretter skriver du inn søkeord, f.eks ditt eget navn, eller navn på tema, slektsnavn , stedsnavn el.l.

 

 

Og hvor står det Søk? Fikk ikke opp noe som helst.......

 

fikk kun opp dene menyen under navnet mitt:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst til høyre står ditt navn,og så klikker/markerer du under og ca 1,5 tomme til venstre for forstørrelseglasset-skriv så navnet der og klikk på forstørrelseglasset.

Der står søk med liten grå skrift,men mulig en må gå inn i forumet på nytt,om en har plundret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg lite av.

 

Dersom du er logget inn skal du øverst oppe på siden ha et svart felt hvor navnet ditt står ute til høyre. I feltet under står det Arkivverket til venstre og i samme felt under Arkivverket står det Riksarkivet og Statsarkivene. Ute til høyre i det samme feltet står det søk: Ved siden av forstørrelsesglasset står det da dette emnet. Det trykker du på og får opp en meny hvor du huker av på forum. Derettet skriver du inn ditt søkeord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å skrive Gilhuus i søkefeltet etter å ha valgt alle forum, fikk jeg opp ikke mindre enn 55 resultater. Der burde du kunne finne det du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.