Gå til innhold
Arkivverket

Gust og Annie Wick, USA, begge født i Trøndelag. Opphav?


Ole Jon Moastuen
 Del

Recommended Posts

Takker for all hjelp så langt.

 

Da har jeg fått notert alle opplysningene, se vedlegg.

Da mangler foreldrene til Gust hustru Annie.

 

(Har Annie hatt ett forhold/eller vært gift tidligere, og er sønnen Edward/Eddie f. 1894 fra dette forholdet/ekteskapet)

Etterkommere etter Ingebrigt Kristian Pedersen Hopstad.rtf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aud, takker for opplysninger.

Har tatt noen søk for evt. å finne når hun kom til USA, men har foreløpig ikke funnet dette. Skal lete litt mer senere.

Lurer på hvordan vi skal få bekreftet at dette er riktig person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det da ...

Navn og alder ved emigrasjonen i 1894 stemmer, og Einum finner vi ved foreldrenes giftemål (moras bosted både ved Ane/Annies dåp og foreldrenes giftemål) . Når Annie gifter seg stemmer også foreldrenes navn med Anes fra "Horrig".

 

Mener det finnes bygdebøker for Horg; kanskje noen kan bidra med hjelp derfra ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annes ankomst:

 

Name: Anna Enwin Gender: Female Age: 22 Estimated Birth Year: abt 1872 Date of Arrival: 17 Jun 1894 Vessel: Parisian Search Ship Database: View the 'Parisian' in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: Quebec and Montreal, Quebec Port of Departure: Liverpool, England; Londonderry, Ireland Roll:

C-4540

 

Om Edward (Eddie) var hennes sønn, så var hun vel også gravid da hun reiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annes ankomst:

 

Name: Anna Enwin Gender: Female Age: 22 Estimated Birth Year: abt 1872 Date of Arrival: 17 Jun 1894 Vessel: Parisian Search Ship Database: View the 'Parisian' in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: Quebec and Montreal, Quebec Port of Departure: Liverpool, England; Londonderry, Ireland Roll:

C-4540

 

Om Edward (Eddie) var hennes sønn, så var hun vel også gravid da hun reiste.

 

Jeg har hørt at hun var gravid da hun møtte Gust (Gunnerius).

Jeg har også lett etter Edwards fødsel på Ancestry.com, men har hittil ikke funnet den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sikker fødselsregistrering for Edward finner heller ikke jeg, men om man "fusket" litt med morens etternavn så kunne denne kanskje være en "kandidat"?:

 

https://familysearch...M9.1.1/XRNB-83B

 

Jeg har lett mere jeg også, men det eneste jeg finner det samme som du har funnet.

 

Jeg fant Edward i US Census 1920. Broren Ingvald bor hos ham da.

 

 

1920 United States Federal Census about Edward A Wick

Name: Edward A Wick

[Edward A Nick] Age: 25 Birth Year: abt 1895 Birthplace: Wisconsin Home in 1920: Duluth, St Louis, Minnesota Race: White Gender: Male Relation to Head of House: Head Marital Status: Married Spouse's Name: Svea Wick Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Home owned: Rent Able to read: Yes Able to Write: Yes Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Edward A Wick 25 Svea Wick 22 Catharine L Wick 0

[3/12] Engwald J Wick 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette familietreet. Det Stemmer med det som dere har funnet på opphavet til Gust.

Her er også Annie oppgitt med etternavnet Einem.

 

Annie Einem

Birth in Lundamo, Norway Death in Twig, Minnesota

Save this person to your tree

 

 

Comment on this

 

 

 

 

Media Gallery

 

 

 

No photos, stories, audio or video have been added yet.

 

 

 

 

Timeline

 

View Details

 

 

Comments

+ Add Comment

 

 

No comments have been added yet.

 

 

 

 

Family Members

 

 

 

 

 

Parents


  • No Father

  • No Mother

 

Spouse & Children

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.