Gå til innhold
Arkivverket

Edvard Stengrimsen født 14 Oktober 1858 i Bakke, Øvre Eiker


Ellinor Elise Simensen
 Del

Recommended Posts

Edvard Stengrimsen ble født 14 Oktober 1858 i Bakke, Øvre Eiker, Buskerud.

 

Han fikk datteren Anne Karine født 8 Januar 1878 i Bakke, Øvre Eiker, Buskerud

med Kristiane Andersdatter. Paret var ugift.

 

Edvards foreldre og søsken emigrerte til Amerika i 1880, men jeg kan ikke

finne hans navn blant emigrantene.

 

Finner verken ham eller familien i folketellingene for 1900.

 

Hvor ble Edvard Stengrimsen og familien av? Noen som kan være behjelpelig.

 

Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gravregisteret, Disnorge.no/gravminner (id. 2587468) er det en Edvart Olsen Stengrimsen på Borge gravlund i Fredrikstad. Det står dog ikke noe om når han ble født eller når han døde. Noen må ev. grave i snøen på gravlunden og se om det står flere detaljer... Kan dessverre være et skudd i blinde, men verdt å sjekke opp.

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, ifølge konfirmasjonen til datteren, dro også han til Amerika, jfr. nr. 21: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5859&idx_id=5859&uid=ny&idx_side=-159

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061031330343.jpg

Han kan selvsagt ha kommet tilbake, jfr. innlegget over. Datteren, Anna Edvartsdatter, finner jeg som ugift pjenestepike på Øvre Foss i Nannestad i 1910.

 

mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eduard Stengrims. Østegaardseie, 21 år fra Eker, reiste med Angelo til Blooning 2. april 1880 (Emigrantar frå Kristiania 1867-1927 tillegg),

 

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor Edvard ble av vet jeg ikke, men noe familie hadde han igjen i Eiker i hvertfall

 

En eldre halvbror av Edvard, Torkel Steingrimsen f. 1854 blir gift 01.10.1882 i Nedre Eiker med Emma Ulrikka Andesdtr 1859 fra Värmland. De fikk 11 barn

 

En annen halvbror av Edvard, Ole f 1850 ble gift 10.12.1877 i Fiskum med Mariane Paulsdtr fra Stablum 1850. Ole bodde i Kongsberg ved vielsen

 

Faren Steingrim Guttormsen var 1 gift 11.06.1841 i Haug med Kirsti Kristensdtr fra Ødeskaug ca 1820-før 1857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor Edvard ble av vet jeg ikke, men noe familie hadde han igjen i Eiker i hvertfall

 

En eldre halvbror av Edvard, Torkel Steingrimsen f. 1854 blir gift 01.10.1882 i Nedre Eiker med Emma Ulrikka Andesdtr 1859 fra Värmland. De fikk 11 barn

 

En annen halvbror av Edvard, Ole f 1850 ble gift 10.12.1877 i Fiskum med Mariane Paulsdtr fra Stablum 1850. Ole bodde i Kongsberg ved vielsen

 

Faren Steingrim Guttormsen var 1 gift 11.06.1841 i Haug med Kirsti Kristensdtr fra Ødeskaug ca 1820-før 1857

 

 

Enda en halvbror, Christian f 1847, var min tippoldefar. Han flyttet til Vestfossen og døde der i 1903.

 

Når det gjelder Ole f. 1851, må han ha flyttet til Oslo. Finner igjen hans kone som enke bosatt i Oslo i 1900.

Hans to eldste barn er født på Kongsberg, hans to yngste født i Oslo, hhv i 1890 og 1893.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.