Gå til innhold
Arkivverket

Søker info om Hans Konrad(Konrad/Conrad)Torgersen, f. 23.8 1863 i Strømsø


Mette Søreide
 Del

Recommended Posts

Min tippoldemor, Severine(Syverine) Helgesdtr, f 22.3.1867 i Vang på Hedemarken, utvandret til Amerika i 1884.

Min oldemor, Ella Torgersen ble født i Minneapolis 11.11.1889. Hennes bror Conrad ble født i New York i 1891.

Jeg har egentlig ingen opplysninger om Ellas far, bortsett fra at han het Konrad Torgersen, og håper at det er riktig mann jeg leter etter.

Severine kom hjem til Norge som enke med 2 små barn, og bosatte seg på nytt i Vang. I FT-1910 finner jeg dem i Moss.

 

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva som skjedde med Konrad? Giftet de seg i Minneapolis?Døde han i Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Torgersen Sande, "Norway, Marriages, 1660-1926"

 

groom's name: Asbjørn Andersen Tomten groom's birth date: 1888 groom's birthplace: groom's age: bride's name: Ella Torgersen Sande bride's birth date: 1889 bride's birthplace: Mineapolis, U.S.A. bride's age: marriage date: 27 Jan 1911 marriage place: Moss, Østfold, Norway groom's father's name: Anders Kristiansen Kartemtun groom's mother's name: bride's father's name: Konrad Torgersen

 

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/N7B9-6B9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, disse opplysningene har jeg fra før. Anders Christiansen het Kartomten, og hans sønn Asbjørn forkortet det til Tomten da han flyttet til Kristiania.

 

Men går det an å finne opplysninger om giftemål mellom Severine og Konrad i Amerika?

 

Jeg mangler også opplysninger om hva som skjedde med sønnen til Severine og Konrad,- som også het Konrad/Conrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for svar. Tror de var over flere ganger. Dette var før yngste sønn Konrad ble født.

 

Finnes det arkiver/lenker jeg kan søke i for å finne opplysninger om Konrad Torgersen i USA? Vielsesattest, dødsattest eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.