Gå til innhold
Arkivverket

Arvid Johannes Langøy f 19.7.1929 på langøy, nordmøre.


Torgeir Karlin
 Del

Recommended Posts

Hei søker etter opplysninger om Arvid Johannes Langøy sannsynligvis født på langøy 19.7.1929. vet han hadde en bror som het Gunnar Langøy.

Det er ikke mye opplysninger jeg har,men håper alikevel at det er noen på dette forum som kan hjelpe meg med opplysninger om Arvid og hans familie.

På forhånd tusen takk for god hjelp.

Mvh Torgeir K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra manus til Averøy Bygdebok 5:

 

Johannes Johannessen Langøy tok over garden. Han var f. 1907, d. 1984 og gift 1929 med Ingeborg Gustavsdatter Hoel, Solvang, f. 1904, d. 1967. De hadde to sønner:

1. Arvid Johannes, f. 1929, d. 1974, g. 1959 m. Åsta Sigurdsdatter Mykløy fra Fræna, f. 1936.

Barn: Jan, Ingunn og Gerd Marit. Bosatt i Moelv. Ingeniør. Dessuten hadde Arvid sønnen Odd

 

Roar Bjørnland, f. 1957. Han vokste opp hos sin tante Ragna i Askim.

2. Gunnar Johan, f. 1934, neste bruker.

 

Gunnar Johan Johannessen Langøy vart ny eier av br.nr. 1. Han var f. 1934, d. 1989 og gift 1956 med Solveig Jonsdatter Haukås, f. 1936 på Nygård, br.nr. 8 på Hoset i Bådalen, d. 1963. De hadde fem barn:

1. Mona Catharina, f. 1957, g.m. Anders Gundersen, f. 1952. Sjå br.nr. 25, Lyngv.8, Naustvollan.

2. Geir, f. 1958, døde 6 dager gammel.

3. Inger Lise, f. 1960, g-m. John Einar Einarsen Berget i Sveggen, sjå br. nr. 18, Berget.

4. Sissel, f. 1962, g.m. Paul Kåre Aandahl på Kjønnøya, sjå Rosehaugveien 10, Kjønnøy.

5. Grethe, f. 1962.(tvillinger) Bosatt på Godhaugen, Frei. Frisør.Gift 2006 med Karstein Bøe, sjå

 

Fjellheim, br.nr. 69 på Kummervollen. (Hjertåsveien 29) Med Geir Storsæther har Grethe sønnen

 

Tom Adrian, f. 1984.

 

Gunnar Langøy gifta seg oppatt 1965 med Kari Antonie Charlesdatter Hoel fra Kårvåg, f. 1944, d.

2006. (sjå Myrvang, br.nr. 8, Kummervoll) De fikk to døtre:

1. Emmy Elisabeth, f. 1965, g. 1989 i Kristiansund m. Terje Haug fra Rørvik, f. 1959. Barn: a)

Tarjei, f. og d. 1989. B) Ulrik, f. 1989, og c) Lukas, f. 1992 Ekteskapet vart oppløst i 2000. Med

Morten Nekstad, f. 1955, fra Øvergard/Hopmyra på Nekstad, har ho sønnen Jim Morten, f. 1983.

Emmy er hjelpepleier og bosatt i Molde. Ho bruker namnet Langøy.

2. Marianne Ingeborg, f. 1966, g.m. Harald Johnsen Vebenstad. Sjå Nergarden, br.nr. 121. (Nyhuset)

Kari og Gunnar bygde nytt hus på br.nr. 108, Bakkebo i 1970 . Gunnar Langøy var poståpner på Finnøya i Romsdal og bodde der mange år.

 

Harald Jonsen Vebenstad og kona Marianne Ingeborg Gunnarsdatter Langøy tok over eiendommen (br.nr. 121) i 1994, mens br.nr. 1 ble solgt i 2008 vart solgt til Løvold Eiendom a/s. Harald er f. 1962 på Vebenstad, sjå Vebenstadkollen 34, og Marianne f.1966 i Nergarden på Langøya. De har fire barn:

1. Mikkel, f. 1989.

2. Tora Langøy, f. 1990.

3. Iver, f. 1998.

4. Anna, f. 2001.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Så ved et helt tilfeldig søk på Google at du spurte etter info om min far, Arvid Johannes Langøy, og hans familie. Fant du det du søkte? Hvis ikke hjelper jeg gjerne til. Om du driver slektsforskning så ville jeg satt stor pris på litt info. Pga at min far døde da han kun var 45 år (jeg var 9 år) og hans eneste bror Gunnar også døde tidlig, så er det ikke allverden vi vet om slekta på Langøya. Mvh Gerd Marit Langøy (gerd.marit@hotmail.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.