Gå til innhold
Arkivverket

Paul Iver Pedersen, f. 1795, Trondenes


Beate og Gunhild Hanssen
 Del

Recommended Posts

Hei!

Lurer på hvor det ble av Paul Iver Pedersen, døpt 19 apr 1795, Tofta, Trondenes/TR. Her er han og familien i 1801: http://digitalarkive...18&merk=18#ovre

 

 

Foreldre: Dorte Henriksdatter og Peder Paulsen

Men finner ikke Paul etter 1801. Hva skjedde med han?

 

Bare en kuriositet: Norge ble èn kommune mindre i natt, noen som vet hvilken? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lete etter konfirmasjonen hans,men har ikke funnet den.

 

 

 

De siste kommunesammenslåingene

 

1. januar 2008 ble kommunene Kristiansund og Frei i Møre og Romsdal slått sammen til Kristiansund kommune, og antallet kommuner ble redusert fra 431 til 430.

Neste kommunesammenslåing skjedde 1. januar 2012, da Inderøy og Mosvik i Nord-Trøndelag ble slått sammen til Inderøy kommune.

1. januar 2013 ble Harstad og Bjarkøy i Troms slått sammen til Harstad kommune, og dermed ble kommuneantallet i Norge 428 kommuner.

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CEoQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.statkart.no%2FHvor%2Bmange%2Bkommuner%2Ber%2Bdet%2Bi%2BNorge%253F.d25-SwBbSXV.ips&ei=8xvkUO_dAe-N4gTZn4H4AQ&usg=AFQjCNEJXguCVf-p47Lrb8L-n1Fya10_tw&sig2=dtkKihg2idgkVGGSmUf7rA&bvm=bv.1355534169,d.bGE&cad=rja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke funnet konfirmasjonen, men har heller ikke funnet han død før konfirmasjonsalder...kan tenkes at han kan ha blitt satt bort siden faren døde i 1803.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg henter fram denne tråden igjen, siden jeg ikke er kommet et eneste skritt videre på Paul Iver...Jeg finner han ikke død og ikke konfirmert. Han kan jo ha vært i noen av nabosognene, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Begge foreldrene var fra Trondenes, alle biologiske tanter og onkler ble i Trondenes, og det samme med Paul sine eldre halvsøsken.

 

Paul er nevnt i skiftet etter faren i 1803

Kildeinformasjon: Troms fylke, Senja og Tromsø sorenskriveri, Skifteutlodningsprotokoll 150 , 1803-1805, oppb: Statsarkivet i Tromsø.

 

Det kan se ut til at det ikke ble holdt skifte etter moren Dorte da hun døde i 1839. Hun overlot gården til sønnen Henrik Pedersen i 1815.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.