Gå til innhold
Arkivverket

"Hvem tror du at du er?" 2013


Grete Singstad
 Del

Recommended Posts

Det er flere debatter her på DA som omhandler de slektene vi har blitt presentert for i kveld.

 

Røros: Faste Andreassen Qvax, f. 1730 og Maren Steffensdatter (Loss), f. 1737

 

Artig! Då kan eg få knytt denne dyktige ballett-dansaren inn på Gloppe-treet mitt - jamfør opplysningane som kom fram i den omhandla tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne familien går ikke tilbake til dem. Derimot til Hans Andersen Sund, som trolig var bror av Jakob.

 

Linja er som følger:

Matias J Sund, 1783-1868

Jon H Sund, 1753-1834

Hans H Sund, ca 1710-98

Hans Andersen Sund, ca 1679-e 1716

 

Det är nog inget tvivel om att Hans och Jakob var bröder, i Mantalet 1701 finns bägge med sin mor (änka efter Anders Siversen), och ett skifte från 15/1 1715 visar också att avlidne Olof Anderson Sund är en tredje bror. Modern var i livet i alla fall 1705, då Hans i Mantalet hade sin mor att försörja, fadern hade dött redan 1697 då hon benämns Anders Siversen Norfiords encha. Vad änkan hette är okänt för mig, men eftersom alla sönerna tog namnet Sund, och den förmodat äldsta sonen hette Hans, är en gissning att hon var en syster till Hans Hansson Sund, död 1694.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Sivertson Nordfjord? No blei eg interessert. Eg manglar to Anders Sjurson frå Gloppen, ein fødd ca 1655 og ein annan ca 1665. Kan ein av desse passe i alder, tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Sivertson Nordfjord? No blei eg interessert. Eg manglar to Anders Sjurson frå Gloppen, ein fødd ca 1655 og ein annan ca 1665. Kan ein av desse passe i alder, tru?

 

Jag har funderat på Andersar i Nordford som finns i Mantalet. Anders på Rørvigen f ca 1652 verkar väl bli kvar i socknen. Anders på Klepnes, f ca 1656, skulle möjligen kunna passa men är kanse lite väl ung; om Hans ålder är korrekt i Mantalet är han f 1679 och då var Anders bara 23. Men det är ju möjligt att Hans egentligen är ett par år yngre och då skulle det kunna passa, tidigaste säkra noteringen av honom jag sett på Røros är från 1683, en Anders Norfiord som nämns 1681 skulle också kunna vara Anders Jonsen Norfiord. Men jag har lite dålig koll på Nordfjord, du kanske vet bättre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Sivertson Nordfjord? No blei eg interessert. Eg manglar to Anders Sjurson frå Gloppen, ein fødd ca 1655 og ein annan ca 1665. Kan ein av desse passe i alder, tru?

 

Anders Sivertsens enke med sønnene Hans og Jacob i 1701:

 

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=roer1701&gardpostnr=755&merk=755#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ein så gammal son er nok ikkje Anders Sjurson Lote aktuell, det varhan som var mitt heitaste namn. Anders Kleppenes gifter seg i Gloppen i 1688 og er ikkje sett seinare. Andes Røyrvik blir som du seier buande i bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16224&idx_id=16224&uid=ny&idx_side=-393

 

Har prøvd å tyde den lange anmerkningen skrevet av presten når Matias og Berit gifter seg 1840. Jeg er ingen ekspert på dette, og går meg litt fast på slutten. Men teksten forøvrig må vel være noe sånt som følgende:

 

Manden har i mange Aar avled 4 Børn med Pigen medens han i Skognen forladte
Hustru og været 4 ganger straffet paa Vand og Brød og begge 4 Maaneder Tugthuus i 1837. Har nu Kong Carl Johans egenhendige Bevilgning uagtet begangen Hor, at giftes af 30. May 1838. Den forrige kone Ane Malena Fridrichsdatter er etter Attest død i Skogn for 3 Aar siden – i den yderste Betlertilstand begraven ved Levanger sognepræst Arentz. Hans Dødsattest afsendt til Kongen med den indgivne Ansøgning om nyt Ægteskab - Der ......... var attestert af Sognepræsten for Børnenes skyld og ........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle innleggene, mye interessant her. Stusset litt over Ingrid Lorentzen programmet.

- Leiermål ble forklart som "fødsler" men det er jo gammel dansk for "samleie utenfor ekteskap"

- "Selvmorderen" hadde tre slike leiermål, så man i boka, men dette ble ikke tatt opp i tv-programmet

- tv må jo ha dramaturgi, men det ble litt for mye "forbudt kjærlighet" på Røros. En av grunnene til at ekteskapslovene var så strenge, var vel at folk ikke skulle la kone og barn i stikken, slik som mannen hadde gjort her. Når denne stakkars kona hans døde, ble det liksom framstilt som en "gladnyhet". Forøvrig en dramatisk og tragisk historie.

- Statsarkivaren hoppet bukk over hvor vanskelig det kan være å være sikker på at det er riktig person hvis man bare baserer seg på folketellinger. Her hadde de riktignok "beviset" på at det var riktig person i initialen på baksiden av det gamle fotografiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein må naturleg nok ta snarvegar i slike program, så for oss "fagfolk" blir det mykje hovudristing, men eg tenkjer at vi får leve med det, så mykje god pr som hobbyen vår får her. Eg reagerte på dei same detaljane, men dei tre leiermåla hadde vel sprengt ramma for programmet. Leiermål er i praksis synonymt for fødslar, fordi ein utan fødslar ikkje har noko bevis for aktiviteten.

 

Vi opplevde også 2 gonger i programmet at "dette kan / kan ikkje vere rett person fordi den vi leitar etter skal heite.." - utan å nemne den voldsomme variasjonen i namnebruk vi kan oppleve i tidlegare tider, med dusinvis av namn på same person.

 

Men interessant - eg gler meg til kveldens program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kveldens program var interessant, sjølv om det ikkje vart nemnt fleire "leiermål". Denne gongen handla det om borgarskapet, og ein enda opp med historia om korleis det har seg at Kari og syskena hennar utgjer den einaste greina med etterkommarar etter Danmark sin nasjonaldiktar Adam Oehlenschläger, som dikta den danske nasjonalsongen.

 

Det vart gjort eit poeng av at Kari si mormor var lærar, og heldt fram i yrket sjølv om ho hadde mann og born. Dette var ikkje vanleg på byrjinga av 1900-talet, særleg ikkje i høgare sosiale krinsar. Det vart sagt at ein kanskje kan sjå på dette som ein slags tidleg variant av kvinnefrigjering. Samstundes lurer eg på om det også kan vere eit resultat av den "gamle tid", der slike familiar hadde tenestejenter som tok seg av mykje av barneoppdraginga. Kari fortel jo også frå sin eigen oppvekst at dei hadde barnepike, og at det var ei av mange årsaker til at dei ikkje visste så mykje om mora. Kanskje vart mormora sitt utradisjonelle karriereval mogeleg nettopp som eit resultat av eit møte mellom "den gamle-" og "den nye tid"?

 

Redigert: Det skal leggjast til at det ikkje berre var borgarskapet i dei større byane som hadde tenestejenter på denne tida. Også heilt vanlege bondefamiliar på Vestlandet hadde det.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No var rett nok mor til Kari einebarn, så bestemora hadde ikkje ein heil barneflokk å halde styr på. Men her er iallefall tenestejenta i 1910, som skal ha sin del av æra for at Signe Konow Heiberg kunne halde fram som lærar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok samme Stoltenberg slekt med Henrich Mogensen Stoltenberg (f. 1590) som felles stamfar.

 

Det ble sagt i programmet at Vincent Henriksen Stoltenberg, f. 1694, var den første som tok i bruk Stoltenberg-navnet, er det riktig? Han var oldebarnet til den Henrik Mogensen du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.