Gå til innhold
Arkivverket

Døde og begravede fra 1932 ikke tilgjengelig i kirkebok fra Sør-Fron


Tore Thorsson
 Del

Recommended Posts

Jeg registrerer at denne ikke er tilgjengelig "pga. personvern eller andre klausuler", men hvorfor er oversikten over døde i 1932, altså for over 80 år siden, utilgjengelig? Det samme gjelder forøvrig for årene fremover til 1948. Ektevidde i samme periode er tilgjengelig. http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=58154&idx_id=58154&uid=ny&idx_side=-174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og årsaken til det kan du lese om her

 

http://www.arkivverk...?idx_special=om

 

Fra 1. januar 2013 vil grensene være som følger:

 

- Fødte og døpte t.o.m. 1929

- Konfirmerte t.o.m. 1934

- Viede, trolovede og lysninger - ingen begrensning

- Viede (borgerlig) t.o.m. 1952

- Døde, begravede og dødfødte t.o.m. 1932

- Inn- og utflyttede - ingen begrensning

- Inn- og utmeldte av statskirken t.o.m. 1952

- Lister angående dissentere t.o.m. 1952

 

Endringen kan imidlertid først skje etter oppdatering i en databasetabell. Databasetabellen vil bli oppdatert internt denne uka, med virkning eksternt (for brukerne) i løpet av tirsdag 8. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fra 1. januar 2013 vil grensene være som følger:

 

- Fødte og døpte t.o.m. 1929

- Konfirmerte t.o.m. 1934

- Viede, trolovede og lysninger - ingen begrensning

- Viede (borgerlig) t.o.m. 1952

- Døde, begravede og dødfødte t.o.m. 1932

- Inn- og utflyttede - ingen begrensning

- Inn- og utmeldte av statskirken t.o.m. 1952

- Lister angående dissentere t.o.m. 1952

 

Endringen kan imidlertid først skje etter oppdatering i en databasetabell. Databasetabellen vil bli oppdatert internt denne uka, med virkning eksternt (for brukerne) i løpet av tirsdag 8. januar.

 

Oversikt over døde i linken i mitt startinnlegg er fremdeles ikke tilgjengelig. Er det andre årsaker til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikt over døde i linken i mitt startinnlegg er fremdeles ikke tilgjengelig. Er det andre årsaker til det?

 

 

Systemet åpner alt eller ingenting, så da må jeg forstå det slik at metadatabasen på webserveren ikke har blitt oppdatert i går, slik den bruker å bli på tirsdager. Jeg må sjekke med de IT-ansvarlige hva som kan ha skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemet åpner alt eller ingenting, så da må jeg forstå det slik at metadatabasen på webserveren ikke har blitt oppdatert i går, slik den bruker å bli på tirsdager. Jeg må sjekke med de IT-ansvarlige hva som kan ha skjedd.

 

Oppdateringen av webserveren har blitt flyttet til natt til torsdag, for å unngå konflikt med stor belastning kort etter "Hvem tror du at du er"-programmene.

 

Jeg var dessverre ikke klar over dette, men da får vi se i morgen formiddag om ikke gravlagte 1932 vil være tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdateringen av webserveren har blitt flyttet til natt til torsdag, for å unngå konflikt med stor belastning kort etter "Hvem tror du at du er"-programmene.

 

Jeg var dessverre ikke klar over dette, men da får vi se i morgen formiddag om ikke gravlagte 1932 vil være tilgjengelige.

 

Hei, jeg kommer fremdeles ikke inn på de nevnte sider/årstall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kommer fremdeles ikke inn på de nevnte sider/årstall.

 

Det er visst problemer med oppdateringa av webserveren. Riksarkivets IT-avdeling arbeider med saken. Problemet kan tidligst ventes løst i morgen. Jeg kan bare beklage, men vi må altså smøre oss med litt tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst problemer med oppdateringa av webserveren. Riksarkivets IT-avdeling arbeider med saken. Problemet kan tidligst ventes løst i morgen. Jeg kan bare beklage, men vi må altså smøre oss med litt tålmodighet.

 

Nå er 1932-årgangen tilgjengelig. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.